Bästa Local CO-OP med story för PC?

ELF
Medlem

Vad menar herr Erik Cedervall egentligen med local co-op?
När jag säger local co-op så får det inte vara något online krav och man spelar på samma dator (samma skärm är inget måste).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Pocky & Rocky till SNES/Super Famicom!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Vad menar herr Erik Cedervall egentligen med local co-op?
När jag säger local co-op så får det inte vara något online krav och man spelar på samma dator (samma skärm är inget måste).

Jag tror nuförtiden att local coop främst menas på samma skärm då LAN som multiplayeralternativ mer eller mindre är utdött i viss utsträckning

Medlem

Borderlands 1 och 2 ❤️

Medlem

Bra couch coop på PS4? Känns lite magert med spel tyvärr. Vill gärna ha tips!

Medlem

@Frasstheass: A Way Out, Don't Starve Together, Helldivers, Overcooked, Never Alone, Magicka 2, Raymen Legends, Diablo 3, Tricky Towers.
Där har du mina favoriter! Alla dessa har varit väldigt roliga i couch coop på PS4 för mig

Medlem

Jag spelade nyligen Death Squared. Mycket härlig coop för 2-4 spelare

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag tror nuförtiden att local coop främst menas på samma skärm då LAN som multiplayeralternativ mer eller mindre är utdött i viss utsträckning

Det beror nog mer på vilka ekonomiska resurser ditt hushåll har. Jag har fyra datorer snurrande i det här huset som alla kan driva spel och används för coop spelande med polare nu och då men används till andra saker i hushållet när vi inte spelar på dem. Det är en av styrkorna med PC platformen, att man kan bygga dem multipurpose.

Medlem

Alltså Helldivers är ett vansinnigt galet och sjukt kul co-op spel! Jag o kusinen älskar kaoset.
Svenskt utvecklat Top down Magicka i rymden. Asköttigt å gött.

edit: oops, nu såg jag karatekex inlägg. Men då får Helldivers en bump av mig. Rekomenderas

Medlem

Som någon mer nämnt tidigare så kan jag starkt rekommendera Dying Light.
Otroligt roligt spel som dessutom fungerar galant att köra med sina kompisar.

Ett annat spel som poppar upp i huvudet som kanske inte har main fokus på story är The Forest.
Det är väl huvudsakligen ett survival-spel men jag tycker ändå att storyn fungerade och det är definitivt ett väldigt roligt spel att köra med polarna, jag rekommenderar att man kör på svåraste svårighetsgraden, det blev lite mer inlevelse och rädsla mot fienderna!

Edit:

Missade helt att det skulle vara lokalt

Medlem

Om du letar efter story-baserade spel med local coop så måste resident evil 5, 6 och revelations 2 rekommenderas. Kanske inte de bästa berättelserna of all time, och kanske inte är helt alignat med vad serien var från början, men är definitivt underhållande spel med en kompis.

Skribent
Skrivet av almblad:

Ska det vara splitscreen om du vill spela local med kontroller, eller kör ni över lan?

Ursäktar otydligheten. En skärm bara!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Det beror nog mer på vilka ekonomiska resurser ditt hushåll har. Jag har fyra datorer snurrande i det här huset som alla kan driva spel och används för coop spelande med polare nu och då men används till andra saker i hushållet när vi inte spelar på dem. Det är en av styrkorna med PC platformen, att man kan bygga dem multipurpose.

Det låter riktigt nice men jag mena inne i själva spelen. I min uppfattning är det mest de äldre spelen som Quake, Age of Empires och Counter-Strike (osv osv) som hade alternativet att välja LAN. Nu även när man LANar så är man oftast uppkopplad som t ex Overwatch och Battlefield 1.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det låter riktigt nice men jag mena inne i själva spelen. I min uppfattning är det mest de äldre spelen som Quake, Age of Empires och Counter-Strike (osv osv) som hade alternativet att välja LAN. Nu även när man LANar så är man oftast uppkopplad som t ex Overwatch och Battlefield 1.

Faktiskt tvärt om. Det är billigare för studios att lägga till LAN stöd och Play by IP stöd (pretty much samma sak då du kör mot IP adresser internt i ditt nätverk, det spelar ingen roll om spelaren sitter lokalt eller på andra sidan planeten så länge en av spelarna hostar servern och ger de andra den IP de skall ansluta mot) än att koppla multiplayer mot en specifik plattform. Spelen jag listade tidigare har alla gjort detta val och är inte urgamla. De är i majoritet. Grim dawn får nästa expansion nu efter sommaren.

Heck vem som helst kan slänga ihop ett play by IP stöd i Java, python eller vilket programmeringsspråk du än vill på någon minut. Finns även färdig kod att ladda ned om man inte ids lära sig koda själv. De developers som väljer att inte lägga in sådant stöd brukar tillhöra stora publishers som vill tvinga in spelare i sina platformar.

Medlem
Skrivet av karatekex:

@Frasstheass: A Way Out, Don't Starve Together, Helldivers, Overcooked, Never Alone, Magicka 2, Raymen Legends, Diablo 3, Tricky Towers.
Där har du mina favoriter! Alla dessa har varit väldigt roliga i couch coop på PS4 för mig

Tack för tipsen! Uppskattas.

12
Skriv svar