Battle for Azeroth - ska du spela i sommar?

Medlem
Skrivet av Ghan:

Drog ihop en spellista på Spotify. Bara att börja tagga
https://open.spotify.com/user/gyroscope/playlist/7FZwJefsNVOo...

THE MEMORIES!

Spelade låten "Elwynn Forest" och drömde mig tillbaka till gymnasiet då WoW släpptes och en tid då datorspel upptog typ all min fritid. Vi hade spikat ett LAN vid release och spelade som galningar i en hel vecka

Tack för den fina minnesstunden

Medlem

Efter ett avbrott från slutet av cataclysm och hela mop (spelade sedan start av classic) så var det sista gången jag spelade efter att jag brände ut mig på mythic hellfire i wod. Legion lockade alldrig, av allt jag läste innan släpp om legendariska vapen som alla fick utan ansträngning och alla slumpade legendariska drop fick mig bara mer och mer att vilja avstå. Testade under gratisdagarna jag fick i juni och kunde då helt ärligt säga att jag gjort mitt i wow, kommer inte spela något mer.

Medlem

1. Nice för oss casuals.
2. Lovande.
3. Alla alts!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Brukar finnas random guilds med tonvis av spelare i som du kan joina och sen lämna när du köpt alla heirlooms

Önskar jag är så stygg, men är för snäll.

Därför jag försöker se om det finns nått mer casual social vänligt gille som inte fokuserar på att man ska vara med o raida. o jaga keystones.

Men jag håller på o ska flytta gubben/gummorna, till en mer high pop är på aszune pve ,den servern har tjänat ut sin tid för lite folk på den.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Spelar wow väldigt casual, inte med i nått gille då jag inte hittat nått som tillåter att man primärt är med för den sociala delen.

Saknar fortfarande Heirlooms som finns i guild hall mutter.

Spelar på Azsune servern btw

Om du är alliance så är Drunken Dragons väldigt casual. På Hordesidan har jag ingen aning

Medlem

Jag spelade wow ifrån vanilla till wotlk. Var hel såld på spelet, det var mitt liv då. Framför allt under vanilla men varje expansion försämrade spelet på många sätt. Det strömlijeformade spelet och tog bort alla "jobbiga saker". Provade och logga in nyligen när det var gratis i några dagar, och oj.... Det är ju inte samma spel längre, kan inte kalla det ett rpg längre... Talents nu var ju skrattretande. Customizations utseende mässigt var ju så långt efter andra spel så det inte är sant. Känns inte som din karaktär är unik på något sätt. Musiken, del av grafiken och världen finns kvar där för att man ska få längtan efter att spela, men som spelet ser ut idag kan jag inte förmå mig..

Medlem

Jodå, lär väl lira de 1-3första månaderna iaf sen får vi se. Mitt 10år gamla guild dog för 2månader sedan så får se om man hittar något nytt som kanske förlänga intresset.

Medlem

400kr för 100+ timmar speltid är svårslaget. Brukar köra fram till första raiden o sen tröttna. Men quests o annat skänker en skvätt underhållning

Skribent

Har haft långpaus och det kittlar så klart en skvätt i WoW-tarmen när det vankas nytt content. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad jag egentligen ska ägna mig åt i expansionen. Känns som det blir samma som vanligt: levla upp, köra nån dungeon, grinda lite rep och nöta lite pet battles innan jag tar paus igen.

Trots nya miljöer och konflikter så känner jag mig inte så sugen på att göra den resan en gång till, så lutar åt att jag hoppar över Battle for Azeroth. Om jag mot förmodan hoppar in igen så blir det med min coola goblin hunter!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Pholiage:

400kr för 100+ timmar speltid är svårslaget. Brukar köra fram till första raiden o sen tröttna. Men quests o annat skänker en skvätt underhållning

Kan bli dyrt att raida också. Sitter man o åker på pisk på någon boss en hel kväll o det kostar typ 40-70G i repair per gång man dör så kan det bli dyrt. Vet inte hur lätt det är att få guild i nya expansion men sitta o farma guld är tråkigt.

Medlem

Kommer lira absolut. Är i en skön guild med kanon folk. Lirat healer senaste 5 åren. Nu blir det destro lock.

Avstängd

Jag kommer att skaffa det och ser fram emot den 14:e! Har lirat on/off sedan 2005 och lirat varje expansion, om än betydligt mindre de senaste åren. Legion var överlag bra, men kändes för mycket som en fortsättning på WOD som på många vis var dåligt.

Ställer mig otroligt skeptisk till hur de förintat world pvp i BFA, och stör mig något enormt på dessa "numbers squish".

I övrigt är det lite carte blanche och BFA kan sluta precis hur som helst. Själva H vs A intresserar mig inte lika mycket som N'zoth och old gods om vi ska snacka lore/setting, men vill samtidigt att old gods ska få en egen expansion med mörkare theme - kanske blir nästa?

Stör mig alltid på spelsiter och förståsigpåare som ska försöka recensera BFA 2-3 dagar efter launch. Det är inte så det fungerar. Egentligen är det först nu man kan recensera LEG, nu när det snart är avslutat.

Hur som helst, fast man inte har tid för WOW alls pga jobb och familj, är det ett givet val att åtminstone testa på varje expansion som släpps. Lär lira ett par veckor, nå cap och kolla in det nya, kanske köra en raid. För att sedan återvända om ett par månader igen, och se hur det utvecklats.

Tagga 14:e nu!

Skrivet av Gaara:

Kan bli dyrt att raida också. Sitter man o åker på pisk på någon boss en hel kväll o det kostar typ 40-70G i repair per gång man dör så kan det bli dyrt. Vet inte hur lätt det är att få guild i nya expansion men sitta o farma guld är tråkigt.

Uppenbarligen har du inte lirat på många år för det finns ingen person som inte har råd med repairs. Du tjänar utan ansträngning ett par lax om dagen genom bara par timmars WQs i LEG. Förutsätter att inflationen kommer fortsätta i BFA, med en och annan goldsink.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kan bli dyrt att raida också. Sitter man o åker på pisk på någon boss en hel kväll o det kostar typ 40-70G i repair per gång man dör så kan det bli dyrt. Vet inte hur lätt det är att få guild i nya expansion men sitta o farma guld är tråkigt.

Va?! Ne jag menade alltså från spel till spel. 400-500kr för ett singleplayer spel på 20timmar eller WoW expansion som varar minst 100 timmar för samma pengar

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Jag kommer att skaffa det och ser fram emot den 14:e! Har lirat on/off sedan 2005 och lirat varje expansion, om än betydligt mindre de senaste åren. Legion var överlag bra, men kändes för mycket som en fortsättning på WOD som på många vis var dåligt.

Ställer mig otroligt skeptisk till hur de förintat world pvp i BFA, och stör mig något enormt på dessa "numbers squish".

I övrigt är det lite carte blanche och BFA kan sluta precis hur som helst. Själva H vs A intresserar mig inte lika mycket som N'zoth och old gods om vi ska snacka lore/setting, men vill samtidigt att old gods ska få en egen expansion med mörkare theme - kanske blir nästa?

Stör mig alltid på spelsiter och förståsigpåare som ska försöka recensera BFA 2-3 dagar efter launch. Det är inte så det fungerar. Egentligen är det först nu man kan recensera LEG, nu när det snart är avslutat.

Hur som helst, fast man inte har tid för WOW alls pga jobb och familj, är det ett givet val att åtminstone testa på varje expansion som släpps. Lär lira ett par veckor, nå cap och kolla in det nya, kanske köra en raid. För att sedan återvända om ett par månader igen, och se hur det utvecklats.

Tagga 14:e nu!

Uppenbarligen har du inte lirat på många år för det finns ingen person som inte har råd med repairs. Du tjänar utan ansträngning ett par lax om dagen genom bara par timmars WQs i LEG. Förutsätter att inflationen kommer fortsätta i BFA, med en och annan goldsink.

Jag har haft Wow sedan dag1. Jag har min follower equippad med de där föremålen som gav totalt 90extra gold för varje WQ men nu iom BFA nerf så får jag bara 17gold extra. För mig känns det som "ansträngning" om jag måste hålla på att farma WQs flera timmar. Det brukar finnas WQs för vissa instancer ibland som ger 420gold eller nåt ja, oh då måste man sitta i 10-20min lång kö när man inte kör tank eller healer, tid som man inte alltid har tid eller lust med.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Jag spelade wow ifrån vanilla till wotlk. Var hel såld på spelet, det var mitt liv då. Framför allt under vanilla men varje expansion försämrade spelet på många sätt. Det strömlijeformade spelet och tog bort alla "jobbiga saker". Provade och logga in nyligen när det var gratis i några dagar, och oj.... Det är ju inte samma spel längre, kan inte kalla det ett rpg längre... Talents nu var ju skrattretande. Customizations utseende mässigt var ju så långt efter andra spel så det inte är sant. Känns inte som din karaktär är unik på något sätt. Musiken, del av grafiken och världen finns kvar där för att man ska få längtan efter att spela, men som spelet ser ut idag kan jag inte förmå mig..

Jag kände samma söm dig när man gick i skolan under vanilla/bc/wrath. Då prioriterade jag wow över skola men gillade att det var så mycket grind för rep för hc-nycklar etc. Pga att man kunde lägga tiden.

Nu, mer än 10 det år efter jag första gången satte foten i Azeroth med en Shaman som jag verkligen inte förstod hur jag spelade, så uppskattar jag alla förenklingar som de gjort med spelet.

Numera jobb, fru, två barn och ett hus som inte är färdigt så finns det ändå tid att spela 1-2h per kväll just pga deras ändringar som slipper att man lägger mer än halva speltiden på att ta sig någonstans.

Jag aktiverade kontot igen efter ett år inaktivitet. Brukar spela ca 6 månader efter varje expansion då jag gillar lvlandet och questerna.

Det blir nog på druid en på Shattered Halls som jag haft som main sen BC.

Gillade Legion!

Mvh
Kvillen

Medlem

Spelade oavbrutet från stängd beta i Vanilla till slutet på WOTLK, Sen spelade jag Cata på Halvtid, MOP spelade jag lite gran men mest casual, har sedan dess testat alla expansionerna men inte mer än så, nej blir nog inget för mig. Jag e nog klar med WoW.

Medlem

Börja lite lugnt runt ny år med att levla upp från Wotlk till Legion.
Tyckte Legion var bra men lite för mycket demon med tanken på dom andra expansionerna.
De blir spel i BFA men som andra säger lätt att man inte hinner något annat alls. Har kört på hårt nu senaste veckan med att hinna med Legion story och Class story.
Och japp för alla de finns en prequest mellan Legion och BFA som ger en mount. Den kommer dock försvinna om 5 dagar när BFA släpps skarpt och man behöver inte preordat för att göra questen.

Medlem

@Quid: Ditt troliga problem är att "Defrag scheduleringen" är påslagen.......

1. Tryck win-key sök "Defrag" och kör den
2. Välj Schemaläggning och inaktivera den.

SSD-disken mår inge bra av det påslaget och wow som hela tiden skriver till disk.

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

@Quid: Ditt troliga problem är att "Defrag scheduleringen" är påslagen.......

1. Tryck win-key sök "Defrag" och kör den
2. Välj Schemaläggning och inaktivera den.

SSD-disken mår inge bra av det påslaget och wow som hela tiden skriver till disk.

Nej, det är den inte...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

@Quid: Prova att slå av "Projected textures" i graphics options. Den äter en hel del kraft. Samt se till at inget är på 16x eller så

Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

@Quid: Prova att slå av "Projected textures" i graphics options. Den äter en hel del kraft. Samt se till at inget är på 16x eller så

Jag vill gärna se "skit" på maken, precis som innan, så projected textures får fortsätta vara på. Sen är skillnaden i prestanda minimal mellan Bilinear och 16x anisotropic för texture filterning, så det hjälper inte mig heller... men tack för tipsen

Jag hade inga som helst prestandaproblem innan 8.0-patchen, och så mycket mer krävande har spelet inte blivit. Det är Blizzards beslut om att ta bort riktig fullscreen även från DX11 som ställer till det och många har fått prestandaproblem.

Jag har "löst" det hjälpligt genom att ställa ner grafiken rejält, och bytt ut CPU-fläkten och chassifläktarna mot nya tystare modeller (innan 8.0 var den knäpptyst, men nu flåsade den rejält så fort man gjorde något), så nu kan jag spela igen iaf...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Finns där nån fz-guild/community man kan joina? Ingen hardcorespelare vad gäller raiding, mythic dungeons etc.. jag e gammal =D

Medlem

Nu har man förberett sin gamle Monk man inte rört på flera år, det blir till att köra på den först, får se om det är kul. Annars blir det Shamanen igen.

Vi är ett gammalt gäng som kört ihop sedan Vanilla/BC som kommer köra lite, men fattas en del för raiden så lär väl bli till att söka lite folk återigen.

Ha det så trevligt med levlandet gott folk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gen
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

@Quid: Ditt troliga problem är att "Defrag scheduleringen" är påslagen.......

1. Tryck win-key sök "Defrag" och kör den
2. Välj Schemaläggning och inaktivera den.

SSD-disken mår inge bra av det påslaget och wow som hela tiden skriver till disk.

Defrag är bara aktiverat om man har en HDD, inte annars.

Medlem

1. En av de bättre. Men tappade lusten innan Argus.
2. Känner inget större lust tbh.
3. Lirar Vanilla just nu för jag var nyfiken hur det var. Blev överraskat fast i det. Lite buggit och riktigt svårt ibland, tar lång tid att levla, blir gankad titt som tätt, två timmars runs i instancer, ont om pengar, etc. Dvs. riktigt underbart!

Medlem

Redan lagt av. Kanske återupptar om ett år.

Avstängd
Skrivet av Gustav Höglund:

Jag vet att World of Warcraft är något av en bubblare på FZ. Vi är inte jättemånga som spelar, men en dedikerad grupp finns det nog!

Hur menar du att det är en bubblare?

Medlem

Ska bli intressant med nya raiden, resten är bara meh.

Medlem

Tre dagar tog det, sen fanns det ingen mer att göra... Visst kan man göra dungeons/wq plus de värdelösa island scenariorna (helt utan loot på ca 15 stycken trots att de ska finnas bra prylar, men vissa människor kanske är masochister och gillar att späka sig genom trista 3-manna scenarios utan att få något betalt för besväret), som man dessutom måste göra för att låsa upp nästa nivå i följeslagar-trädet. Jag saknade artefakt vapnet efter 2 minuter, det nya systemet känns enormt simpelt i jämförelse. Looten man får är dessutom generiskt och det värsta av allt är som sagt att nästa del av storyn är låst bakom en jävla repgrind och det finns inget annat i spelet kvar än det efter bara 3 dagars spelande. Nej, det är inte så att jag har tokspelat 16 timmar per dygn heller, utan kanske 5-6 timmar per dag.

Blev riktigt besviken på Blizzard när jag insåg hur dels hur jävla lite content det finns och dels eftersom det känns som 5 steg tillbaka i jämförelse med Legion. Det var just den expansionen som gjorde att jag faktiskt började spela WoW igen efter en mångårig paus, där fanns det alltid saker att göra, även när du blev 110 i början så fanns det mängder av saker att sätta tänderna i, den här expansionen är totalt innehållslös när väl questarna är slutförda och man bara de dagliga dungeons/wq, som är avklarade på en dryg timma. Ska jag tillägga att det aldrig gått så fort att nå maxlevel dessutom? Nä, det här känns som ett riktigt bottennapp efter den eminenta föregångaren.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Ja.

1. Legion gav WoW ett rejält upplyft från WoD-träsket.
2. Det kan nog bli bra. Darnassus jämnande med marken var ett hårt och brutalt slag som öppnar för ett storskaligt krig.
3. Mage DPS, Paladin tank och Shaman healer till att börja med.

Mage är väl ganska obvious att det är DPS ? Frågan är ju vilken spec. ^^

123
Skriv svar