Dead Cells hyllas - läs de första recensionerna

Robot
Dead Cells hyllas - läs de första recensionerna

Snygga plattformshärjaren släpps skarpt och välkomnas varmt.

#dead-cells, #metroidvania, #roguelike


Medlem

Kul att se så höga betyg. Har FZ några planer på att recensera spelet?

Quake-konnässsör

Roligt att ni tar och länkar Northernlions klipp. Han brukar vara snabb på indiespel

Medlem

Från det lilla jag sett så märker jag att det är ett spel jag kommer gilla. Kommer nog bli ett köp och i en tid då AAA-industrin mer och mer går åt ett håll jag inte gillar så kommer det bara innebära att jag helt enkelt får lägga mina pengar på utgivare och utvecklare som fortfarande släpper spel som deras kunder "äger" (det vill säga inte har "drakonisk" DRM).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ercarret:

Kul att se så höga betyg. Har FZ några planer på att recensera spelet?

Japp, det är planen! Hade varit klart om jag inte missat mailet om koder förra veckan på semestern.

Skrivet av almblad:

Roligt att ni tar och länkar Northernlions klipp. Han brukar vara snabb på indiespel

Såg nu att klippet är ett par månader gammalt men gillade ändå hans röst.


signatur
Medlem

Tydligen har Switch stora problem med att den skippar frames. Hoppas de fixar detta.

Inaktiv

Bokade ett signature edition för någon månad sedan till PS4. Finns till Switch med men är det dålig frame rate så känns ju ps versionen given, helst på ett sånt här spel.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Din ovilja att vilja jobba 365 dagar om året är verkligen en skamfläck för branschen, Calle. Skärpning framöver. Slava på för massorna nu.

Men kul med recension. Jag har hunnit med att se en recension av spelet idag, men eftersom den blev nedtagen pga plagiatanklagelser så vore det kul med ett andra omdöme.

Medlem

IGN har fått skit för att deras skribent kopierat innehållet i sin Dead Cells recension från en som recenserat det på en liten youtube-kanal. De har tydligen tagit ner recensionen redan.
https://old.reddit.com/r/videos/comments/957ilq/ign_copied_a_...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ercarret:

@Carl Johansson-Sundelius: Din ovilja att vilja jobba 365 dagar om året är verkligen en skamfläck för branschen, Calle. Skärpning framöver. Slava på för massorna nu.

Men kul med recension. Jag har hunnit med att se en recension av spelet idag, men eftersom den blev nedtagen pga plagiatanklagelser så vore det kul med ett andra omdöme.

Haha, exakt.

Skrivet av Fulci:

IGN har fått skit för att deras skribent kopierat innehållet i sin Dead Cells recension från en som recenserat det på en liten youtube-kanal. De har tydligen tagit ner recensionen redan.
https://old.reddit.com/r/videos/comments/957ilq/ign_copied_a_...

Såg den där jämförelsen, riktigt rövigt beteende.


signatur
Gen
Medlem

Köpte Early Access och visst, det är ett bra spel med fin musik, snygg grafik, bra animationer och tajta kontroller. Men det är också extremt grindigt och för mig repetitivt eftersom du börjar om från början när du dör och tappar alla vapen osv. Det enda du behåller (och samlar) är just skills du köpt för cells.

Skrivet av Fulci:

IGN har fått skit för att deras skribent kopierat innehållet i sin Dead Cells recension från en som recenserat det på en liten youtube-kanal. De har tydligen tagit ner recensionen redan.
https://old.reddit.com/r/videos/comments/957ilq/ign_copied_a_...

Jävlar vad pinsamt

Inaktiv

Haha, han stal recensionen från någon med 12000 följare. Trodde han verkligen då att ingen alls av dom 12k skulle gå in på IGN och känna lite Deja vu över recensionen. Får ju hoppas IGN kickar snubben snabbt, skadar deras rykte. En av de få siter jag litar på när det kommer till recensioner.

Releasehästryttare

Måste vara nått fel på mig, ju mer jag spelar ju kortare kommer jag, med en heal flaska fick jag ner första bossen till 10%, nu kommer jag inte ens fram till bossen de senaste 5 försöken

Medlem
Skrivet av Gen:

Köpte Early Access och visst, det är ett bra spel med fin musik, snygg grafik, bra animationer och tajta kontroller. Men det är också extremt grindigt och för mig repetitivt eftersom du börjar om från början när du dör och tappar alla vapen osv. Det enda du behåller (och samlar) är just skills du köpt för cells.

Jävlar vad pinsamt

Du som spelat; vad är det man behåller efter man dör? Är det även blueprints?
Är sugen på spelet och kan leva med att man får specca om efter att man dör. Men om man även tappar alla blueprints så tror jag inte att jag orkar med grinden.

Medlem

Ser kul ut men jag orkar inte spel som man måste göra om samma saker typ 100 gånger för att komma vidare med 5%

För övrig gillar jag inte rouge-lite eller like spel. För mycket grinding, för svårt och för repetitivt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Har spelat det i en timme nu, fasen vad roligt det är.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ercarret:

@Carl Johansson-Sundelius: Din ovilja att vilja jobba 365 dagar om året är verkligen en skamfläck för branschen, Calle. Skärpning framöver. Slava på för massorna nu.

Men kul med recension. Jag har hunnit med att se en recension av spelet idag, men eftersom den blev nedtagen pga plagiatanklagelser så vore det kul med ett andra omdöme.

Haha, exakt.

Skrivet av Fulci:

IGN har fått skit för att deras skribent kopierat innehållet i sin Dead Cells recension från en som recenserat det på en liten youtube-kanal. De har tydligen tagit ner recensionen redan.
https://old.reddit.com/r/videos/comments/957ilq/ign_copied_a_...

Såg den där jämförelsen, riktigt rövigt beteende.


signatur
Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Du som spelat; vad är det man behåller efter man dör? Är det även blueprints?

Du låser upp items under spelets gång. Får själar till att uppgradera det du gillar. All sån progress sparas även fast du dör.
Det som händer när du dör är att du får börja om med start-items (som du kan uppgradera till bättre grejer) för att sedan införskaffa dina grejer under din nya run. Så du gör dig själv starkare och starkare för varje run du gör men börjar varje run lite klen

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Du låser upp items under spelets gång. Får själar till att uppgradera det du gillar. All sån progress sparas även fast du dör.
Det som händer när du dör är att du får börja om med start-items (som du kan uppgradera till bättre grejer) för att sedan införskaffa dina grejer under din nya run. Så du gör dig själv starkare och starkare för varje run du gör men börjar varje run lite klen

Ah, tack för svaret! Blir ett köp!

Gen
Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Ah, tack för svaret! Blir ett köp!

Bra att han svarade men vill tillägga att du inte kan spendera dina cells närsomhelst utan bara mellan levlar. Dör du så tappar du alla och måste börja om samlandet. Som tur var måste du inte ha exakta mängden cells för en skill utan kan spendera så mycket du kan på vägen till att unlocka skillen.

Medlem

Angående recensionen från den IGN-anställde, till en början kunde det ha varit ett sammanträffande men ju mer jag såg ju mer uppenbart blev det att personen helt sonika stulit merparten av sin recension, hoppas följden blir att han förlorar jobbet för sådant här ska ha konsekvenser.

Medlem

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar