Gratisvecka, The Elder Scrolls Online!

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Gratisvecka, The Elder Scrolls Online!

Nu på torsdag 9 augusti startar det en gratisvecka med spelet The Elder Scrolls Online! Har du varit sugen på spelet men inte köpt det av någon anledning så har du nu chansen på torsdag att testa spelet helt gratis! Bethesda gör detta i samband med deras QuakeCon event!

Bifogar informationen från deras hemsida:

"Starting Thursday, August 9 at 10:00AM EDT, you can play The Elder Scrolls Online free on all platforms (PC/Mac, PlayStation®4, and Xbox One). Once the event starts, visit our Free Play page and select your platform of choice. You’ll be able to enjoy the ESO base game AND the Vvardenfell zone completely free until Wednesday, August 15 at 10:00AM EDT."

(Vvardenfell är Morrowind DLC, ett litet förtydligande!)

LÄNK: https://www.elderscrollsonline.com/en-us/news/post/54529

#nyhetstips


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Hur pass mycket annorlunda från Skyrim känns det att spela?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

@Witchfinder

Det är lite annorlunda, det är ju inte Skyrim online direkt.. Utan det är ju ett MMORPG, man måste grinda/farma gear för att ha det bästa för sin roll osv. Det är bara att testa det imorgon så får du se om det är något för dig!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Mycket. Inte jämförbart alls om du frågar mig.

Det är faktiskt nästan som två helt olika spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag gillade inte att de dummade ned spelet efter den lite skakiga releasen och mer än halverade svårighetsgraden på alla encounters. Leveling är super easy mode nu jämfört med vid release och det är inte kul.

Releasehästryttare

Haha, enbart för att försöka ta några spelare från nya wow expansionen.

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

@Witchfinder

Det är lite annorlunda, det är ju inte Skyrim online direkt.. Utan det är ju ett MMORPG, man måste grinda/farma gear för att ha det bästa för sin roll osv. Det är bara att testa det imorgon så får du se om det är något för dig!

Älskar att farma och grinda, men gillar inte multiplayer haha. Kan man hålla på ensam hela tiden om man så vill och ändå få ut nåt?

Gen
Medlem
Skrivet av Devan:

Haha, enbart för att försöka ta några spelare från nya wow expansionen.

Säkerligen Även om jag personligen anser att båda spelen verkligen skiljer sig åt och inte når riktigt samma målgrupp. Samma med FFXIV, ett väldigt annorlunda spel som inte har mycket gemensamt med WoW eller ESO.

Medlem

@Witchfinder: Jag skulle nog säga att det är det bästa MMO't för att lira solo. Finns enormt mycket innehåll för att questa och crafta och det är egentligen bara i dungeons, trials och battlegrounds som du behöver köra i grupp. Huvudstoryn är rätt kass, men de olika zonernas story är oftast ganska bra. Överlag skulle jag nog säga att uppdragen håller lite högre kvalitet än vad man är van vid, alltså inte så mycket döda och hämta quests, även om de såklart finns med.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Witchfinder:

Älskar att farma och grinda, men gillar inte multiplayer haha. Kan man hålla på ensam hela tiden om man så vill och ändå få ut nåt?

Ja man kan spela ensam, men det är när man ska köra dungeons, trials (12 personer) och battlegrounds som man kör med andra personer. Jag spelar nästan alltid själv om jag inte ska köra nån dungeon!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

@Priapsi:

Jag tyckte ändå att main storyn var rätt så bra, men där är vi alla olika!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

@kristallkrona: Jag tycker miljöerna är så fruktansvärt tråkiga i main story. Sen har man kanske gjort den lite för många gånger, men man segar sig igenom ändå för att det är bra ställen att samla ingredienser och man får snabba skillpoints


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Älskar att farma och grinda, men gillar inte multiplayer haha. Kan man hålla på ensam hela tiden om man så vill och ändå få ut nåt?

Som ny spelare finns det massor att göra i det här spelet och det går utmärkt att köra solo.

Medlem

När det var nytt kändes det som Skyrim online. Har det ändrats? Om ja, på vilket sätt?


signatur

I drank what?

Skrivet av keffkebab:

Mycket. Inte jämförbart alls om du frågar mig.

Håller med, det känns mycket mer modernt, grafiken är bra och innehållet bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Priapsi:

@Witchfinder: Jag skulle nog säga att det är det bästa MMO't för att lira solo. Finns enormt mycket innehåll för att questa och crafta och det är egentligen bara i dungeons, trials och battlegrounds som du behöver köra i grupp. Huvudstoryn är rätt kass, men de olika zonernas story är oftast ganska bra. Överlag skulle jag nog säga att uppdragen håller lite högre kvalitet än vad man är van vid, alltså inte så mycket döda och hämta quests, även om de såklart finns med.

för dessa gruppaktiviteter, hur fungerar matchmaking?
alltså finns det inbyggt för alla lägen (förutom pvp), eller måste jag känna massor av människor som lirar för att få ut något av det?

Medlem

@Grymgreger: Eftersom jag mest lirar healer brukar Group Findern i spelet funka alldeles utomordentligt när det gäller dungeons(normala och veteran) och i Battlegrounds(de små PvP-instanserna, om man bara är ute efter dailies). Har dock hört att det bara gäller healers och tanks, dps brukar få vänta ganska länge. Det bästa rådet jag kan ge är att testa lite olika guilds, eftersom du kan vara med i fem samtidigt. Det kryllar av guilds som är sociala nog att ge nykomlingar ordentligt med hjälp om det behövs. Risken med Group Finder är densamma som med WoW, att tanken kutar på utav helvete och alla andra hänger på, vilket kanske inte ger den bästa upplevelsen om man vill ha kul.
När det gäller Trials rekommenderar jag definitivt att man kör i Guilds eller med folk man känner lite p.g.a. de olika mekanikerna, men de dyker upp rätt sent i spelet. Jag är hyfsat asocial när jag spelar men brukar inte ha svårt att lira i grupp när jag känner för det


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Om ni ska köra och vill ha någon att spela med, eller redan spelar så lägg till mig! Är du ny och inte vet hur man lägger till: Tryck o sedan längst ner i mitten, add friend och skriv mitt namn: @kristallkrona

Jag hoppas vi syns!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Har svårt att bestämma mig för PC eller PS4 för gratisveckan. Jag kommer i ärlighetens namn ha ett helsike med att frigöra plats på hårddisken för att köra det på PC. Jag har tagit bort så mycket jag kan komma på från min 250-gigare och har 35 gb kvar att ta bort för att få plats med det. Annars hade jag tagit det till PC. Hur är laddningstiderna och lagget på PS4? Bryr mig inte så mycket om grafiken, såvida det inte är så att det har svårt att renderas i tid på PS4 (som t.ex. Fallout 4 har), vilket är mycket störande.

Medlem

@Witchfinder: Jag har lirat rätt mycket både på PS4 och PC och det är hyfsat stor skillnad i laddningstid, trots att jag inte lade PC-versionen på SSD'n. Den största skillnaden är dock addons, som man inte kan ha på konsol. Men testa där du har mest utrymme och se om du gillar det först, det ligger ju ändå på 67GB


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar