Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Robot
Blizzard: "Vi har flera Diablo-projekt på gång"

Och vi får veta mer redan senare i år!

#blizzard, #diablo, #rykten


Medlem

Om inget av dem är Diablo 4 eller vad de nu vill kalla ett nytt Diablo blir jag mäktigt besviken.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Fulci:

Om inget av dem är Diablo 4 eller vad de nu vill kalla ett nytt Diablo blir jag mäktigt besviken.

Det blir nog många. Vem vet, kanske slår de på stort och utannonserar en nyversion av Diablo 2 och Diablo 4 samtidigt? Lite som med Battle for Azeroth och World of Warcraft Classic.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Bara inte någon av projekten de har på gång är ett sabla kortspel eller *rys* mobil spel..

Gnällkuk

Att D3 portas till Switch kan vi nog avskriva helt då D3 sedan en månad tillbaka har förflyttats till Classic game section, dvs det sker ingen aktiv utveckling utan endast underhåll osv. Man har även i samband med det sökt en erfaren person till "diablo franchise" som har kriterier som passar in D3, men inte D1 eller D2.

Är nog hyfsat troligt att vi kommer få en cinematisk trailer för D4 på Blizzcon, eller med osannolik tur, under Gamescom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Skrivet av Wattem:

Bara inte någon av projekten de har på gång är ett sabla kortspel eller *rys* mobil spel..

Ganska lågoddsare att de skulle göra ett kortspel att konkurrera med Heartstone.

Pachinko maskiner kanske? (Kappa)

Medlem

Kanske trycka några signerade Diablo-muggar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Flera projekt. Då lär ett vara antingen Diablo 2 + LoD remaster eller ett Diablo 4!

Kanske en till expansion till Diablo 3? Någon av dessa tre är det DEFINITIVT!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av tricky:

Att D3 portas till Switch kan vi nog avskriva helt då D3 sedan en månad tillbaka har förflyttats till Classic game section, dvs det sker ingen aktiv utveckling utan endast underhåll osv. Man har även i samband med det sökt en erfaren person till "diablo franchise" som har kriterier som passar in D3, men inte D1 eller D2.

Är nog hyfsat troligt att vi kommer få en cinematisk trailer för D4 på Blizzcon, eller med osannolik tur, under Gamescom.

Vad pratar du om? classic? http://us.blizzard.com/en-us/games/legacy/

Klart det kommer till switch! Det är ju "typ" bekräftat av dem själva, hade väl varit det bästa movet av dem för att tjäna lite extra cash på ett gammalt spel. Som typ alla företag nu för tiden!

Medlem

Jag vill ha Diablo 4 där spelet är en blandning av Diablo 1-2 med en sprits av det lilla bra som fanns i Diablo 3. Att jaga bossar i Diablo 2 var bra mycket roligare och mer beroendeframkallande än att springa i rifts i Diablo 3, När man jagade bossar kunde man vara vilken gubbe som helst och allt som spelade roll var att döda bossen med lite magicfind, I Diablo3 måste du spela trasiga klasser och tråkiga meta setups om du vill komma långt i en grupp. Rifts i Diablo3 är bara ett dåligt försök till att laga att spelet inte hade någon struktur som gick att bygga på.

Det bästa jag visste i Diablo2 var att slöspela 50+ mephisto runs och sedan slänga ut allt skräp jag hittade i spel till nybörjare som ville ha gratis grejor.

Medlem

Gissar på ett "The Butcher"-inspirerat kortspel och en ny innehållslös säsong till D3.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag tar gärna ett Diablo 4 och ett Diablo Fps med. Men inte att D4 är fps förstås


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

pagchomp!


signatur

Meep!

Medlem

Hellgate London Diablo med Blizzard kvalitet?!?

Medlem
Skrivet av Devan:

Ganska lågoddsare att de skulle göra ett kortspel att konkurrera med Heartstone.

Pachinko maskiner kanske? (Kappa)

Antar att du menar en högoddsare? Har svårt att tro att dom vill konkurrera med sig själva.

Medlem

Jag hoppas på ett helt nytt spel men det lär inte bli så är jag rädd. Och en portning till switch för d3 kunde jag inte bry mig mindre om. Expansion till det lockar tyvärr inte heller. Det saknas totalt den atmosfär som fanns i de tidigare spelen, för mig. Jag menar, Diablo 3 är som ett actiospeckat singleplayer som är kul tills man når maxlvl. Och nu när man spelat alla gubbar till maxlvl så är det ju jättetråkigt att spela det. Köpte inte ens Necro-tillägget. Trist att det ska kännas så :/

Medlem

Diablo: TCG?

Nä hoppas på Diablo 4, det är på tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Oj vad tungt och taggande. Jag hoppas på Diablo 4, eller så har Blizzard ett nytt DLC som förändrar D3. Maskineriet har vaknat igen, och de är sjukt duktiga på Blizzard, så nåt i hästväg kan jag faktiskt tänka mig.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Jag är helt övertygad om att vad de än har för sig så är det något som kommer vara troget själva själen i Diablo-serien, så jag är inte alls orolig. Jag tror teamet är extremt revanschlustat, de lyckades vända D3 till något bra i och med Reaper of Souls, men nu vill dom göra något som är rätt från grunden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag tror stenhårt att det är ett av deras mobile-projekt. Ett av dom var wow och ett skall väl vara något annat. Jag är helt ok med ett diablo mobilspel så länge det släpps snart. Ska jag vänta så skall det vara d4.

Medlem

Diablo - Bad Apple. (Iphone)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Blir det något till mobilen så blir fanbase reaktionen samma som live-reaktionen för Artifact från Valve, haha. Jag hoppas på D4 eller D2:LoD Remastered, men hoppas inte på för mycket.

Medlem

Ja då blir det en virtual ticket till Blizzcon i år då!

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Jag vill ha Diablo 4 där spelet är en blandning av Diablo 1-2 med en sprits av det lilla bra som fanns i Diablo 3. Att jaga bossar i Diablo 2 var bra mycket roligare och mer beroendeframkallande än att springa i rifts i Diablo 3, När man jagade bossar kunde man vara vilken gubbe som helst och allt som spelade roll var att döda bossen med lite magicfind, I Diablo3 måste du spela trasiga klasser och tråkiga meta setups om du vill komma långt i en grupp. Rifts i Diablo3 är bara ett dåligt försök till att laga att spelet inte hade någon struktur som gick att bygga på.

Det bästa jag visste i Diablo2 var att slöspela 50+ mephisto runs och sedan slänga ut allt skräp jag hittade i spel till nybörjare som ville ha gratis grejor.

Att jaga bossar i Diablo 2 var ...spännande? Det var bland det tråkigaste som fanns enligt mig. Personligen hoppas jag på mer nytänk bortom alla tidigare spelen (men fortfarande inom samma genre).

Medlem
Skrivet av aholman:

Hellgate London Diablo med Blizzard kvalitet?!?

Hellgate: London utvecklades ju av fd. Blizzard-anställda som hade jobbat med just Diablo.

Medlem

Det hade varit trevligt med ett riktigt Blizzard spel, som desutom inte har wow-inspirerad ala cartoon network grafik som varenda aktuell titel lider av, d3 och sc2 inkluderat. Men det lär vell aldrig hända.. förstår fortfarande inte vad som hände efter wow-hysterin och activition xD Blizzard gick från det bästa på marknaden till det sämsta.

Medlem

Säkert en Switch port av D3,
2 nya karaktärer till Hearoes of the storm.
Samt en cool card back till Hearthstone för 29.99€.
Och senare nästa decenium, en DLC till Diablo 3, med old comeback, The Amazon.
But wait theres more! Om du förbokar nästa DLC 4 år tillbaka i tiden så ingår en ny pet till Diablo 3, som du kan ta med dig på dina dunkla äventyr ner i underjorden, en gosig Murloc!

Någonting sånt Blizzard arbetar på? räknar 4 projects där ja!

Medlem

Vi snackar Blizzard nu! Jag tror fortfarande att de kan skapa något nytt.
Ett Diablo RTS? lol!? nej? men det kanske skulle knyta ihop säcken mellan Starcraft (som dör) och pånyttfödelse av Diablo. Ett spel som kan tilltala olika smaker, det har blizzard jobbat med sen många år tillbaka. De äger kort spelen, mmorpg, fps moba, rts 1v1, jag hoppas de skippar Battle Royale och gör något banbrytande.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ett Diablo II: Remastered som bara har buggfixar och 4K-upplösning och vackra detaljerade texturer är allt jag vill ha för att bli nöjd.

MEG
Medlem

Diablo shooter typ Overwatch samt ett kortspel


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar