Monster Hunter PC

Medlem

@Ankh:

Den scalar från 1-4

De funkar ungefär som att om man är 2 så får monstret mer än dubbelt så mycket hp,. sen får den lite extra mellan 3-4 spelare
men det största hoppet är 2 spelare, så ja spelet är faktikst svårast om du spelar 2.
Men det är helt klart spelbart ändå, bara en större utmaning.

Medlem
Skrivet av Commander_Eggi:

@Ankh:

Den scalar från 1-4

De funkar ungefär som att om man är 2 så får monstret mer än dubbelt så mycket hp,. sen får den lite extra mellan 3-4 spelare
men det största hoppet är 2 spelare, så ja spelet är faktikst svårast om du spelar 2.
Men det är helt klart spelbart ändå, bara en större utmaning.

Good! Det lät mycket bättre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh:

Märkte det när man fick väldigt ont när vi va 2 på ett monster som heter Odogaron men när jag va solo så gick de rätt smooth, och ibland blir spelet lite för lätt i början om man är 4, så 2 är en bra balans tills man själv lär sig spelet och sitt vapen.

Så det inte känns att man bara får en carry liksom! ^^

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Ska köpa till USB-spakar så att man kan låtsas att man sitter i det grävmaskinsliknande fordon som används för att ta tag i montrarna som man jagar på de diverse utställningarna

Se upp så du inte hamnar i monterbakhåll! Vissa montrar har sjukt bra AI.

Och heads up för Mega-Monter! Finns på de största utställningarna. Alla Monter Hunters största utmaning.

Medlem

Den 28:e augusti släpps Monster Hunter Generations Ultimate till Nintendo Switch. Kommer viga min tid åt det istället för Worlds.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har det på ps4 och det är kul att köra med kompisar. Har spenderat ungefär 150 timmar just nu på det men tröttnade sen av allt grinding.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av Myran22:

Glöm inte att stänga av "Volume Rendering Quality" i spelets inställningar för att få avsevärt högre FPS. Detta alternativ lägger till en "atmosfärisk dimma" som käkar prestanda till frukost.

Vilket bra tips! Tackar.

Skrivet av Gaara:

Spelet verkar krävande, med steam rekommenderade hårdvara så får man bara 30fps i 1080p med settings på high.

Så tråkigt att det ännu inte finns en standard gällande sådant. Tycker personligen att "Recommended" borde ha 1080p/60fps som mål och inget annat.

Skrivet av Commander_Eggi:

@Ankh:

Den scalar från 1-4

De funkar ungefär som att om man är 2 så får monstret mer än dubbelt så mycket hp,. sen får den lite extra mellan 3-4 spelare
men det största hoppet är 2 spelare, så ja spelet är faktikst svårast om du spelar 2.
Men det är helt klart spelbart ändå, bara en större utmaning.

Känns ju lite taskigt. Det är ju lättare att hitta en polare än tre, varför ska man då straffas för detta?

Medlem
Skrivet av Commander_Eggi:

@Ankh:

Märkte det när man fick väldigt ont när vi va 2 på ett monster som heter Odogaron men när jag va solo så gick de rätt smooth, och ibland blir spelet lite för lätt i början om man är 4, så 2 är en bra balans tills man själv lär sig spelet och sitt vapen.

Så det inte känns att man bara får en carry liksom! ^^

Låter bra, för det är för tråkigt i spel som man bara glider förbi alla hinder


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Hcz
Medlem

Har spelat på X1X men är galet taggad för att köra på PC.
Övertala en polare att köpa det så blir att sitta hemma och ta några kalla när man spelar tillsammans inte helt fel när det ska regna i helgen =P

Medlem
Skrivet av Nemo:

Se upp så du inte hamnar i monterbakhåll! Vissa montrar har sjukt bra AI.

Och heads up för Mega-Monter! Finns på de största utställningarna. Alla Monter Hunters största utmaning.

Hahahahaha!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Gen:

Vilket bra tips! Tackar.

Så tråkigt att det ännu inte finns en standard gällande sådant. Tycker personligen att "Recommended" borde ha 1080p/60fps som mål och inget annat.

Känns ju lite taskigt. Det är ju lättare att hitta en polare än tre, varför ska man då straffas för detta?

Skrivet av Ankh:

Låter bra, för det är för tråkigt i spel som man bara glider förbi alla hinder

Spelet har helt klart vissa monster som hinder, det är då du måste tänka på att uppgradera armor och vapen o så!

och gällande detta med en eller 3 polare, du kan också spela me din ena polare o joina public groups, detta är dessutom första monster hunter som scalas från 1-4, innan har de bara alltid scalats för fyra, så detta är ett steg i en riktning som vissa av *veteranerna* inte ville ha, men som jag personligen tycket gör spelet roligare.
Public groups är ett väldigt bra sätt att farma monster delar och så. men utmaningen med 2 spelare är rolig! inte överdrivet svårt men roligt!

Medlem

Kom nyss hem från jobbet så nu blir det bara att vänta en stund sen jävlar!

Medlem

Woot... nedladdning pågår. ( Så nöjd med att bo i ett land med bra internet. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har FZ någon clan i MH PC?

Gnällkuk

Kan man inte använda handkontroll i spelet? Hittar ingenstans och den verkar inte känna av min kontroll alls. Inputlagen för musen är ju horribel :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Nvm, hittade det på Steam. Har du en kontroll som inte känns igen så ställ in det i Steam.

Steam > Settings > Controller > General Controller Settings > Checkmark Xbox/PS4 Configuration Support


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ankh:

Har inte köpt det ännu, tycker det var lite dyrt. Men tänkte köpa den om jag får den för runt 300 pix eller så.

Samma här. Hela genren är obekant för mig så €60 är lite väl mycket.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hade längtat efter att få spela spelet på vettig hårdvara, men för att det har denuvo så kommer titeln inte röra mitt steam library


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot
Skrivet av jonis:

Samma här. Hela genren är obekant för mig så €60 är lite väl mycket.

Finns ju nycklar att få tag på för 440-460 kr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur får man "push to talk" att funka?

Moderator | Testpilot

Blev att jag köpte spelet. Heter rizefall på steam om det är någon som vill adda och spela någon dag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tydligen skapar man squads via steam groups

och ansluta till vänner man addat görs via steam vän listan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Blev att jag köpte spelet. Heter rizefall på steam om det är någon som vill adda och spela någon dag.

har vi varandra på steam? kanske bara var xbox när vi piratade förut :> funderar på att svänga förbi gröna konsum efter jobbet och sen nöta lite ikväll. körde lite igår, men var alldeles för trött och ofokuserad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av tricky:

har vi varandra på steam? kanske bara var xbox när vi piratade förut :> funderar på att svänga förbi gröna konsum efter jobbet och sen nöta lite ikväll. körde lite igår, men var alldeles för trött och ofokuserad.

Näe som du säger så la vi till varandra på xbox appen när vi lekte pirat bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem

Spelet är säkert spännande men ska man köra på 4K TV får man sänka lite saker, dock inget alltför blodigt. Måste verkligen säga att spelet är i enormt behov av en HD texture patch.

Hittade det för 45€ vilket är något i överkant men ändå okej för ett PC spel.

Medlem

Länge sedan jag svor så mycket åt ett spel. Men kul har vi.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns ju nycklar att få tag på för 440-460 kr.

Jaså? Jag har inte sett billigare än 470 faktiskt. Men jag vill nog personligen under 400pix på detta liret


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:

Jaså? Jag har inte sett billigare än 470 faktiskt. Men jag vill nog personligen under 400pix på detta liret

Priserna ökade efter spelet släpptes.. Men som tur var hade jag lite stuff i min Steam wallet så jag kom billigt undan


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

på greenmangaming så är det rätt billigt fortfarande för nyckel till steam


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skribent
Skrivet av Gaara:

Har FZ någon clan i MH PC?

Någon (kanske jag) borde skapa en! Är sjukt sugen på att skaffa spelet!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

123
Skriv svar