Quakecon är igång, här är de viktigaste tiderna

Robot
Quakecon är igång, här är de viktigaste tiderna

Doom Eternal-gameplay, Quake-turneringar och Fallout 76-snack.

#doom-eternal, #fallout-76, #nyhetstips, #quake-champions, #rage-2


Medlem

Nya Quake är verkligen sämre än QL, inte på grund utav "klasserna" utan allt annat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

@Hipshot: Precis så va min känsla precis i början och kan väl till viss del hålla med om att Champions inte riktigt tillhör Quake hur det har varit tidigare, men måste ändå säga att QC har vuxit på sistone. Bethseda har åtgärdat och lyssnat väldigt mycket på oss spelare på sistone. Vi får faktiskt CTF framöver.

För övrigt så har de gjort om duel/2vs2 systemet lite så det känns som matchmaking blir bättre fördelat motstånd.

Medlem

Ursäkta att jag är så trög, men enligt https://www.fz.se/nyhet/277328-tackelsen-for-doom-eternal-fal... så står det att Doom eternal reveal avslöjas 17. Nu, i denna artikel skriver ni 18.

Hittade lite mer info här: https://bethesda.net/en/article/39p5sMK8u4OSyCmOKCUcaI/bethes...

Står också att det kommer visas mer av rage 2 under samma keynode som Doom eternal.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vart är ESO?

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@Hipshot: Precis så va min känsla precis i början och kan väl till viss del hålla med om att Champions inte riktigt tillhör Quake hur det har varit tidigare, men måste ändå säga att QC har vuxit på sistone. Bethseda har åtgärdat och lyssnat väldigt mycket på oss spelare på sistone. Vi får faktiskt CTF framöver.

För övrigt så har de gjort om duel/2vs2 systemet lite så det känns som matchmaking blir bättre fördelat motstånd.

Mitt problem med spelet är inte t ex balans och banor, utan mycket saker runt, sådant som ID inte vill ändra och inte kommer ändra, saker som var samma i betan, som jag fick sluta spela för jag blev irriterad. Tiden mellan matcher, att jag inte kan ställa in saker som jag vill, effekter och ljud som är i väg eller inte hörs bra, m.m.

Det där med att man inte kan gömma vapen? Någon på iD skrev att man inte ville ge "unfair advantage", men det är ju bara skitsnack, alla vet att det är pga att man skall köpa skins och sådant, jag vill inte se eller ha _alla_ vapen centrerade, inte bara Q1RL-skinet.

I går satt vi på lunchen, jag och tre andra spelade QL instagib (lite lol men ja), men han som sitter brevid mig spelade nya quake, sedan tittar jag över lite på hans skärm, då är det typ en stor brinnande vägg i hela nederkant på hans skärm från någon sorts ability hahaha, men visst. Inget fel på "abilities" och "classes", men allt det här man inte kan stänga av, eller slå på eller ta bort och att man måste vänta på saker. Det gör att vi troligen aldrig kommer gå från QL till QC på jobbet öht, lättare att bara starta upp en CA i QL 2v2 på lunch än att vänta 6 år i menyn i QC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Mitt problem med spelet är inte t ex balans och banor, utan mycket saker runt, sådant som inte vill ändra och inte kommer ändra, saker som var samma i betan, som jag fick sluta spela för jag blev irriterad. Tiden mellan matcher, att jag inte kan ställa in saker som jag vill, effekter och ljud som är i väg eller inte hörs bra, m.m.

Det där med att man inte kan gömma vapen? Någon på iD skrev att man inte ville ge "unfair advantage", men det är ju bara skitsnack, alla vet att det är pga att man skall köpa skins och sådant, jag vill inte se eller ha _alla_ vapen centrerade, inte bara Q1RL-skinet.

I går satt vi på lunchen, jag och tre andra spelade QL instagib (lite lol men ja), men han som sitter brevid mig spelade nya quake, sedan tittar jag över lite på hans skärm, då är det typ en stor brinnande vägg i hela nederkant på hans skärm från någon sorts ability hahaha, men visst. Inget fel på "abilities" och "classes", men allt det här man inte kan stänga av, eller slå på eller ta bort och att man måste vänta på saker. Det gör att vi troligen aldrig kommer gå från QL till QC på jobbet öht, lättare att bara starta upp en CA i QL 2v2 på lunch än att vänta 6 år i menyn i QC.

Håller med dig att den biten med att inte kunna dölja vapnet är rent skitsnack, men det är av den anledningen att man skall se vilket häftigt skin man har köpt givetvis.

Så bortsett från att du inte kan påverka grafiken speciellt mycket, eller för all del påverka gui/hud är riktigt tråkigt, men är det något som är bevarad så är det rörelsemotoriken, speciellt på de karaktärer som beter sig om de skall göra utan några extra hopp eller bunnyjump abilites.

Just nu tycker jag QC är ganska kul men lirar en del Q2 TDM/Duel och QL CTF/TDM när tid finns

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Mitt problem med spelet är inte t ex balans och banor, utan mycket saker runt, sådant som inte vill ändra och inte kommer ändra, saker som var samma i betan, som jag fick sluta spela för jag blev irriterad. Tiden mellan matcher, att jag inte kan ställa in saker som jag vill, effekter och ljud som är i väg eller inte hörs bra, m.m.

Det där med att man inte kan gömma vapen? Någon på iD skrev att man inte ville ge "unfair advantage", men det är ju bara skitsnack, alla vet att det är pga att man skall köpa skins och sådant, jag vill inte se eller ha _alla_ vapen centrerade, inte bara Q1RL-skinet.

I går satt vi på lunchen, jag och tre andra spelade QL instagib (lite lol men ja), men han som sitter brevid mig spelade nya quake, sedan tittar jag över lite på hans skärm, då är det typ en stor brinnande vägg i hela nederkant på hans skärm från någon sorts ability hahaha, men visst. Inget fel på "abilities" och "classes", men allt det här man inte kan stänga av, eller slå på eller ta bort och att man måste vänta på saker. Det gör att vi troligen aldrig kommer gå från QL till QC på jobbet öht, lättare att bara starta upp en CA i QL 2v2 på lunch än att vänta 6 år i menyn i QC.

Beteshda ska ju avslöja någon överraskning till quake champions under quakecon. Jag hoppas det är ett klassiskt läge som tar bort det du nämnt ovan. Då kan spelet bli intressant och har potential att ersätta q3 en vacker dag. Jag gillar snabbheten, leveldesignen, soundtracket och att de vill utveckla nya hjältar (även fast de återanvänder gamla kartor med lite ny design, till exempel dm6 från quake 3).

Quake champions är inte gjort för oss som växte upp med quake från början, det är gjort för den nya generationen. Lite lustigt ändå att Tim Willits som varit med id software sedan 95 och utvecklat quake tillsammans med Carmack och Romero bland annat påstår att de vill introducera nya spelare till quake. Då verkar han ha glömt vad quake var känt för. Om man nu ska ge ett första intryck av quake då gör man det inte med champions och förmågor.

Sen det här med "unfair advantage" är ju dubbelmoraliskt så det bara skriker om det. Jaha, men vad för "unfair" advantage ger inte förmågorna då? Ranger som kan teleporta, visor som ser genom väggar (japp, ett wallhack i princip), anarki som rör sig snabbare än andra hjältar på grund av hans lägre hp och armor och scalebearer som har mer hp och armor för att han är långsammare..... alltså det är detta som skapar obalans.

Vad är fair enligt mig då? Alla ska börja från scratch med samma vapen, armor och hp. Låt folk slås som powerups, hp och vapen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Inaktiv

Tycker QC suger rätt hårt.
Det är uppenbart att de inte satsat mycket pengar på dess utveckling.
Skitdålig motor som flyter dåligt, laggigt, dåligt gameplay och heroes som inte gör gameplayet något bättre. Sen är det hopplöst att spela utan en server browser. Finns inga roliga modes heller. Duel är ett skämt.

Avstängd

Kommer titta på några duel och 2vs2. Har inte spelat QC tillräckligt och håller med om föregående kommentarer att QL var bättre på många punkter.

Medlem

Det riktigt tragiska med QC är att det varken lockar nya ELLER gamla spelare i någon större utsträckning.

Avstängd
Skrivet av kEJTLiN:

Det riktigt tragiska med QC är att det varken lockar nya ELLER gamla spelare i någon större utsträckning.

Nya spelare tillkommer, har sett många nya tjejer.

1
Skriv svar