Om ett spel inte finns på Steam, minskar chansen att du spelar det?

Avstängd

Jösses vad löjliga många är...
Men hej, det är ni själva som förlorar på det.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Det minskar chansen, men inte om det är ett som jag är helt taggad över så klart. Men om det inte är på steam... Så ploppar det inte upp i steam-reor, steam förslag och så vidare. Jag ser inte heller kompisar i steam som spelar titeln.

Andra tjänster som... Uplay gör att jag inte är så ivrig på andra tjänster. Fast Origin har faktiskt blivit bättre än det var förr.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Dags att göra en launcher till alla launchers.

Finns program som "Playnite"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Själv använder jag bara steam för super billiga spel eller Steam Exklusiva spel. Annars är mitt förstahandsval DRM fria GOG spel.

Medlem

Om ett spel inte finns på Steam eller GOG, eller om det är ett EA eller Ubisoft spel, så inhandlas det till konsol, om det inhandlas alls.

Just för att slippa fler klienter än de jag redan har. (Steam, GOG Galaxy, PSN.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Finns program som "Playnite"

Fan, tänkte precis lära mig programmering och storsatsa. Hähä


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Skiter i vilket men kollar alltid GOG i första hand.

Medlem

Finns det inte på Steam så minskar chansen drastiskt att jag köper spelet, för det mesta har jag spel som varit gratis eller i en billig bundle på andra klienter, skulle aldrig få för mig att köpa ett fullpris spel på någon annan klient än Steam och jag kommer troligtvis aldrig spela Fallout 76, hade redan svalt intresse men en ny klient satte spiken i kistan.

123
Skriv svar