Bethesda visar upp gameplay från DOOM Eternal klockan 18:00

Robot
Bethesda visar upp gameplay från DOOM Eternal klockan 18:00

Biostund med cowboys igår, biostund med demonslakt idag (nu med Youtubelänk).

#Bethesda, #DOOM-Eternal, #Quakecon-2018


Medlem

Calling it now
Kan bara köpas via deras egna klient, Bethesda.net


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Calling it now
Kan bara köpas via deras egna klient, Bethesda.net

Hade varit ett antiklimax av guds nåde


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Calling it now
Kan bara köpas via deras egna klient, Bethesda.net

Steg 2: Alla moddar kostar pengar, men Bethesda är generösa och ger moddmakarna 15% av inkomsterna!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Calling it now
Kan bara köpas via deras egna klient, Bethesda.net

Garanterat. För min del blir det att köpa det och sedan dra ner en DRM fri version från andra ställen.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Garanterat. För min del blir det att köpa det och sedan dra ner en DRM fri version från andra ställen.

Kommer troligen inte existera på andra affärer, så jag antar att du menar att du kommer cracka det, som egentligen är riktig smart sak att göra om man vill skippa launchern/drm


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kommer troligen inte existera på andra affärer, så jag antar att du menar att du kommer cracka det, som egentligen är riktig smart sak att göra om man vill skippa launchern/drm

Jag säger inte mer.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Jag säger inte mer.

Inte olagligt att cracka bara så du vet.
Bara att du äger spelet legalt så är det chill.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Har inte spelat första Doom så de här kommer bli kul. Har Zelda kvar också.

Medlem

DOOM och Rage är tillgängliga på Xbox Game Pass nu också

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Inte olagligt att cracka bara så du vet.
Bara att du äger spelet legalt så är det chill.

Att ta sig förbi DRM är olagligt, kommer från en som sysslat med det.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Att ta sig förbi DRM är olagligt, kommer från en som sysslat med det.

DRM borde vara olagligt.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av baxtex:

Garanterat. För min del blir det att köpa det och sedan dra ner en DRM fri version från andra ställen.

Så gör jag oftare och oftare nu förtiden...

Motsvarigheten i filmvärlden är lite min frustration över att när jag köper filmer på Blu Ray får jag en massa trailers och varningar om nerladdning kastat i ansiktet, om jag istället skulle ladda ner filmen olagligt så slipper jag det där och kan starta direkt. Trams.

On topic: förra liret var riktigt bra, ser fram mot det här!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Att ta sig förbi DRM är olagligt, kommer från en som sysslat med det.

Mjae, det är ju en gråzon.
Att använda sig utav ett crack som kringgår drm är inte olagligt, om du använder det i privat syfte.
Det är samma sak med filmer och musik, du får kopiera för eget bruk, det brukar också finnas DRM på filmer, för privat bruk så får du kringgå det.
Men delar du den här DRM fria versionen vidare till någon annan, då är du som delare skyldig till brott.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Spelade aldrig första moderna Doom-spelet men såg speedruns men miljöerna kändes så likadana. Här känns de faktiskt relativt olika i utförandet. Självfallet lär de köra med liknande level design för att du ska kunna få njuta av Doom-spelandet där du hoppar och flyger omkring skjutandes åt alla håll.

Detta kan faktiskt bli ett rätt roligt spel. Jag kände när jag tittade att jag kommer troligen ha det mycket roligare med spelet än vad det såg ut annars att vara. Kanske blir något närmare att kika på när det börjar närma sig!

Releasehästryttare

Jag gillade inte Doom 2016 av nån anledning, men efter ha sett allt gameplay som visats idag så blev jag riktigt sugen på detta.

(spelade demot och kollade på en lets play, och det känns som de lärt sig vad som de gjorde fel i förra spelet och förbättrat det nu)

Medlem

Doom 2016 var fenomenalt, detta ser bara större och ännu mer av det goda ut. Vet ej om jag gillar hooken dock.

Skägg.
10 Chambers

Mer taggad på detta än RDR2.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mer taggad på detta än RDR2.

Får man äns säga så??

Medlem

@Devan: Haha... gjorde fel enligt dig ja... ^^ Säg mig en enda sak du ansåg vara tillfixad i detta, som inte fanns där i förra spelet??
Det är ju en vidarebyggning av samma spel, motor, vapen, fiender etc. 30 sekunder så ser man direkt att det är samma spel.. Hade kunnat vara en expansion lika gärna. Allt gott så långt, då det är precis det vi DOOM - fans vill ha. Ett nytt fullspel, med samma stenhårda heavy metal och monsterköttande med dubbelpipiga mafuckern i högsta hugg, precis som med Doom 2016. Nåväl.. nya features är välkomna. Men mest bara mer av samma content. Fler vapen, fiender, större maps.

Enligt övriga världen är det typ en av de bästa fps shooter nånsin, i sin genre.
Doom 2016 var ett mästerverk through and through, enligt såväl kritiker som de flesta spelare.
Om du bildar en åsikt av nått sketet demo, och en lets play / annan stream, så kan jag fastslå två saker.

Ett: Du bildar förutfattade meningar, och går miste om ett riktigt monster till spel Ge det ett nytt försök.. om detta ens kittlar dig lite.
Två: Om inte så är fallet, och du faktiskt inte genuint tycker om det första, så finns det inte en chans i världen att du kommer gilla det andra heller. För jag tror de flesta som lirat första kan se med arslet att detta i stora drag är samma fantastiska spel, och alltså oerhört likt.

Medlem
Medlem

Doom 2016 var det årets GOTY för mig och ett spel så fullpackat med ren spelglädje att jag definitivt kommer köpa uppföljaren! Är det bara mer av exakt samma så är jag helnöjd, och får de in något nytt så är det bara en bonus!

Dock hade jag inte haft något emot om det var en expansion istället för ett nytt spel, jag hade betalat fullpris ändå men sluppit ha två olika spel i listan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alltså det ser så otroligt tungt ut. Även om det inte verkade vara så mycket nytt, så är spelet i en klass för sig själv. Så olikt andra FPS & spel på marknaden.

EDIT: Någon kanske vill förklara för mig vad "Incoming invaders" är (1:00:52 in)? Då vissa helt plötsligt vissa demoner har namn över sina huvuden (t.ex D00t76). MP? Eller har jag helt enkelt glöm bort det från Doom.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mer taggad på detta än RDR2.

Thats the spirit! RIP AND TEAR


signatur

Game long and prosper

Medlem

@Maysay: Man ska tydligen kunna invadera andras singleplayer kampanjer. Om man vill bli invaderad det vill säga. Antar att man kan se i en lista vilka kampanjer man kan invadera så är det bara att joina och bli en demon och härja runt i dennes kampanj! Kan bli rätt kul om man är ett gäng polare som vill ställa till med djävulskap för någon och invadera! Men som sagt så verkar det vara valfritt att ha det på on/off.

Medlem

Är jag den enda som fullständigt ratar det här spelet?!!!
Jag har nog minst fyra sidor av vad jag hatade i detta DOOM Eternal och DOOM 2016, och varför de klassiska DOOM (DOOM, DOOM 2 och Final DOOM) är så mycket bättre.

Visst är det väl också bakåtsträvaren i mig som talar men med all rätt.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

@Maysay: Man ska tydligen kunna invadera andras singleplayer kampanjer. Om man vill bli invaderad det vill säga. Antar att man kan se i en lista vilka kampanjer man kan invadera så är det bara att joina och bli en demon och härja runt i dennes kampanj! Kan bli rätt kul om man är ett gäng polare som vill ställa till med djävulskap för någon och invadera! Men som sagt så verkar det vara valfritt att ha det på on/off.

Okey, kanske kan vara roligt. Perfekt för streamsnipers (stackars Forsen & shroud). Tack för svaret.

Medlem
Skrivet av A.Damp:

Är jag den enda som fullständigt ratar det här spelet?!!!
Jag har nog minst fyra sidor av vad jag hatade i detta DOOM Eternal och DOOM 2016, och varför de klassiska DOOM (DOOM, DOOM 2 och Final DOOM) är så mycket bättre.

Visst är det väl också bakåtsträvaren i mig som talar men med all rätt.

Du är nog inte ensam men förmodligen en av få. Det är nog inte så mycket bakåtsträvan som nostalgi.
Jag älskar också de gamla goda spelen från förr och ser ofta med skeptiska gubbögon på nya spel men blev direkt kär i Doom2016 för sitt otroligt härliga gameplay, fantastiska ljud och musik och trots modern teknik så föreföll det sig väldigt retro och gammeldags, enligt mig ett perfekt sätt att i modern tid förvalta ett gammalt namn. Värdig sitt namn och ett bevis på att folket på ID fortfarande "kan", trots att de sällan verkar bevisa det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Du är nog inte ensam men förmodligen en av få. Det är nog inte så mycket bakåtsträvan som nostalgi.
Jag älskar också de gamla goda spelen från förr och ser ofta med skeptiska gubbögon på nya spel men blev direkt kär i Doom2016 för sitt otroligt härliga gameplay, fantastiska ljud och musik och trots modern teknik så föreföll det sig väldigt retro och gammeldags, enligt mig ett perfekt sätt att i modern tid förvalta ett gammalt namn. Värdig sitt namn och ett bevis på att folket på ID fortfarande "kan", trots att de sällan verkar bevisa det.

Har faktiskt inte haft chansen att spela Doom2016 än (och skäms nu en hel del för att säga det) men kommer helt klart spela det när tillfället kommer. Det spelet hade små skavanker som inte var fel men inte helt perfekta för mig, men vill ändå spela det om och om igen när tiden kommer. trailern till Eternal hade för många annorlunda saker som jag inte klarar av att ta in. Som det typiska "massive-comeback-uppföljt-av-försök-till-att-bibehålla-den-nyvunna-stjärnstatusen-som-resulterar-i-mediokert-fiasko" känns det som.
Kanske bara ska sätta mig och spela igenom de gamla spelen istället

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ToubiCaro:

Får man äns säga så??

Se nedan.

Skrivet av zumo:

Se nedan.

Skrivet av Javas:

Thats the spirit! RIP AND TEAR

Ultra violence!


signatur
12
Skriv svar