Gameplay-genomgång av DOOM Eternal

Robot
Gameplay-genomgång av DOOM Eternal

Som även kommer att släppas till Switch.

#DOOM-Eternal, #id-software, #quakecon


Medlem

Herregud. De tog DOOM 2016 och gjorde det till något ännu mer rått och brutalt!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Herregud. De tog DOOM 2016 och gjorde det till något ännu mer rått och brutalt!

Verkligen. Gillar att spelet verkar vara mer medieval (Quake). Det passar in bra i universumet. Även att det är lite story. Det ser ut som att de har gjort mycket för att de nya vapnen ska bli bra också. Inte bara kastat in något.

Medlem

Det ser oerhört hektiskt ut. Och Id tech 7 dessutom. Vi fick inget releasedatum, va?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Hoppas dom släpper det med nya ettan så att man kan ta sig an dom båda två.

Medlem
Skrivet av magma:

Det ser oerhört hektiskt ut. Och Id tech 7 dessutom. Vi fick inget releasedatum, va?

Nope, jag hade hoppats på våren 2019, men med tanke på att de sa att Rage 2 kommer då så tror jag det är osannolikt att vi får Doom Eternal innan hösten 2019.

Medlem

Jesus. H. Fucking. Christ. Ge mig NUUUUU!!!!!

Så här ska en uppföljare vara! Bigger, better, and more badass, i sann Cliffy B-anda. Ursäkta mig, jag ska gå och svimma.

Medlem

Okej kan någon rådslå mig här, för jag tycker inte det ser det minsta hektiskt ut. Första jag tänkte när jag såg videon var att tempot var långsamt. kanske känns snabbare (gör garanterat det) men jag känner mig inte impad. (av tempot alltså / vissa andra saker för att jag är trångsynt)

Gnällkuk

Ser riktigt coolt ut, men måste säga att jag tycker mer det ser ut som en expansion av första spelet än ett helt nytt i serien. Grafiskt sett såg de väldigt lika ut, tycker tom att vissa saker såg sämre ut än i ettan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av A.Damp:

Okej kan någon rådslå mig här, för jag tycker inte det ser det minsta hektiskt ut. Första jag tänkte när jag såg videon var att tempot var långsamt. kanske känns snabbare (gör garanterat det) men jag känner mig inte impad. (av tempot alltså / vissa andra saker för att jag är trångsynt)

Du kanske bara kollade på delen där de spelar med handkontroll? De spelar med M & TB här (12m6s) -> https://www.youtube.com/watch?v=CGq8Ee2gOe4&t=12m6s

Tempot blir helt annorlunda.

Medlem

Ser lika enformigt och tråkigt ut i videon som ettan gjorde. Hoppas det blir lika kul att spela också!

Avstängd

Det som intresserar mig är MPn. DOOM 2K16 hade faktiskt rolig MP, men den fick för lite uppmärksamhet.

Skrivet av Maysay:

Du kanske bara kollade på delen där de spelar med handkontroll? De spelar med M & TB här (12m6s) -> https://www.youtube.com/watch?v=CGq8Ee2gOe4&t=12m6s

Tempot blir helt annorlunda.

Enorm skillnad, PC delen såg så mycket svårare och roligare ut.

Medlem
Skrivet av A.Damp:

Okej kan någon rådslå mig här, för jag tycker inte det ser det minsta hektiskt ut. Första jag tänkte när jag såg videon var att tempot var långsamt. kanske känns snabbare (gör garanterat det) men jag känner mig inte impad. (av tempot alltså / vissa andra saker för att jag är trångsynt)

De spelar garanterat med en handkontroll, antagligen för att det ska vara lättare för publiken att hänga med.

Medlem

Jag gillar hur dom introducerar archvile


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av tricky:

Ser riktigt coolt ut, men måste säga att jag tycker mer det ser ut som en expansion av första spelet än ett helt nytt i serien. Grafiskt sett såg de väldigt lika ut, tycker tom att vissa saker såg sämre ut än i ettan.

Lite som Doom 2 då. Inget mig emot.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Lite som Doom 2 då. Inget mig emot.

Hoppas bara designen på kartorna inte följer detta mönster. Doom 2 hade sämre design.

Medlem

Såg trevligt ut. Snygg grafik, snabb action och bra kontroller (när de körde m+tb).

Medlem
Skrivet av A.Damp:

Okej kan någon rådslå mig här, för jag tycker inte det ser det minsta hektiskt ut. Första jag tänkte när jag såg videon var att tempot var långsamt. kanske känns snabbare (gör garanterat det) men jag känner mig inte impad. (av tempot alltså / vissa andra saker för att jag är trångsynt)

Jag håller med dig, även när man tittar på spelet när det spelas med mus och tangentbord. Det är liksom som med förra, man blir påtvingad animationer och melee som bara segar ner spelet, skridskodashen är så sketchy med, öht tycker jag dodge i FPS är dåligt, för det reserverar en knapp och är dessutom en funktion man måste tänka på, vilket gör att det inte blir en del av rörelsen som t ex strafehoppning är.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser brutalt coolt ut, märks att det spelades på konsoll så inte lika snabbt som på pc med mus o tangentbord.. jag längtar som fan dock Detta är ett perfekt spel när man haft en dålig dag kommer hem o bara vill kötta ihjäl lite demoner kan fan inte bli bättre.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag håller med dig, även när man tittar på spelet när det spelas med mus och tangentbord. Det är liksom som med förra, man blir påtvingad animationer och melee som bara segar ner spelet, skridskodashen är så sketchy med, öht tycker jag dodge i FPS är dåligt, för det reserverar en knapp och är dessutom en funktion man måste tänka på, vilket gör att det inte blir en del av rörelsen som t ex strafehoppning är.

Precis, glory kills, weapons wheel och sånt som sänker tempot rejält och med de stora kartorna gör att det känns långsamt fast att det var fullt med fiender

Inaktiv

Jag förstår att det är ett demo för publik och att det inte är helt och hållet representativt för slutprodukten men helvete vad spelaren känns OP i demo-rullen. Har lite svårt för den där kedjekroken också, det ser mest skumt ut att flyga i rät linje över halva kartan sådär.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ser brutalt coolt ut, märks att det spelades på konsoll så inte lika snabbt som på pc med mus o tangentbord.. jag längtar som fan dock Detta är ett perfekt spel när man haft en dålig dag kommer hem o bara vill kötta ihjäl lite demoner kan fan inte bli bättre.

Dom körde med m+tb från 12:12


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan rykten på steam säger att det släpps exklusivt till bethesda store only och inte steam wtf.....

1
Skriv svar