Bethesda kräver crossplay för att släppa Elder Scrolls: Legends

Robot
Bethesda kräver crossplay för att släppa Elder Scrolls: Legends
Medlem

Vore ju trevligt om Sony öppnade upp och lättade på restriktionerna. Men jag tror Bethesda har mer att förlora än Sony i det här fallet - 80 miljoner potentiella PS4-spelare för Bethesda, ett kortspel för Sony.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Bennii:

Vore ju trevligt om Sony öppnade upp och lättade på restriktionerna. Men jag tror Bethesda har mer att förlora än Sony i det här fallet - 80 miljoner potentiella PS4-spelare för Bethesda, ett kortspel för Sony.

Då har ju Sony en massa kunder att förlora också och reta upp ännu mer gällande cross-play. Brinner redan rätt hårt denna diskusion och kan kanske räcka med lite mera ved innan det övertänder.

Det jag menar är att båda har lika mycket att förlora och jag personligen tycker Bethesda ska stå på sig nu


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bra! Fler utvecklare borde sätta ned foten gällande crossplay.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vore ju trevligt om Sony öppnade upp och lättade på restriktionerna. Men jag tror Bethesda har mer att förlora än Sony i det här fallet - 80 miljoner potentiella PS4-spelare för Bethesda, ett kortspel för Sony.

Håller med. Kör bara riktiga spel dock. Har inte tid för kortspel och crossplay ser jag som meningslöst med utbudet ps4 erbjuder. Hade inte ens hört om spelet innan. Tror inte Sonys kundbas bryr sig nämnvärt om de missar detta.

Medlem

Underbart! Mer sånt!

Medlem

Ånej, vilken förlust om de inte släpper skiten.

Medlem

Tror inte Sony gråter över ett skräpspel som detta med tanke på att de inte ändrat sin policy för Fortnite (också skräp i min mening men det drar in en massa pengar till skillnad från legends)

Avstängd

Sony tillåter ju crossplay i dagsläget och har gjort lång tid. Det är bara med Xbox dom inte vill.

Min teori är att Sony inte tillåter det av principsak så länge Microsoft kräver Xbox live konto för senaste Minecraft uppdateringarna samt crossplay... Speciellt det med att vägra släppa uppdateringar till ett spel tycker jag är väldigt skit stil.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

1
Skriv svar