Fallout 76 behöver inte vara slutet för Bethesda-spel på Steam

Robot
Fallout 76 behöver inte vara slutet för Bethesda-spel på Steam

Pete Hines förtydligar helgens uttalande.

#bethesda, #fallout-76, #steam


Medlem

Jag tycker mest det blir rörigt att hålla reda på alla klienter och inloggningsuppgifter. Jag gillar att ha allt samlat på steam.. Fast egentligen gillar jag gog.com mest ^^

Medlem

Så brukar det låta
"Don't panic!... please still be hyped for our games!.... don't hate us!"

Nya Doom kommer garanterat inte komma till steam, det drog så himla mycket pengar för dem med Doom 2016 så det skulle vara korkat om dom gav steam/valve en andel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Releasehästryttare

30% är fan bra mycket asså, inte konstigt att de vill försöka hålla i de pengar själva även om de kommer tappa några tusen sales.

Medlem

Jag behöver inte fler klienter. Men i ES VI fall är jag villig att göra ett undantag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hoppas för guds skull att deras single player spel släpps på Steam då det är min överlägsna favorit bland PC klienterna. Så mycket bra funktioner och statistik att gå miste om.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Ni som säger 30% vet inte vad ni pratar om. Det finns inget set price för Steam, utgivare kan förhandla med Valve (t,ex finns titlar där det är betydligt mindre). Finns flera lösningar på detta dessutom, de kan höja sitt baspris så att de gör samma vinst etc. Ge folk möjligheter istället för att låsa dem till er skitiga plattform.

Medlem

Har hört från flera att det kostar väldigt mycket att uppdatera sitt spel på steam med. Tror det var 40 000 dollar för varje uppdatering. Xbox och playstation kostar inte lika mycket att uppdatera på.

Fallout 76 är väl tänkt att dom ska bygga upp spelet hela tiden. Så det kommer nog många uppdateringar. Är samma sak med mmo's på steam, dom dyker inte upp där förrän dom är helt klara.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Om slutprodukten är bra och plattformen fungerar och inte är i vägen för den önskade upplevelsen så spelar det ingen roll alls för mig.

Det är i deras händer att leverera en bra upplevelse, om dom nu tror att dom kan göra det så är det bara upp till bevis. Förhoppningsvis tar dom det lugnt med "paid mods" bara, och låter det komplettera snarare än att ersätta det som gör deras sandlådespel så långlivade.

1
Skriv svar