Spraymålningar återvänder till CS men kostar nu pengar

Medlem

Tycker det å ena sidan finns logiska och bra monetiseringar, och sedan finns det sådana här exempel.

Medlem
Skrivet av conthox:

Lite konstig attityd hos många tycker jag. Detta är ju så långt ifrån pay 2 win som det går. Det är bara, precis som vapenskins, extra lull-lull som man kan krydda upplevelsen med, inte något som påverkar slutresultatet. De som inte tycker om det kan ju bara ignorera det.

Min attityd kring saker som detta är inte konstigt alls, innan var det gratis och det var fritt.
Det var bättre... och det är en åsikt. Jag spelar inte ens csgo så, för det är exakt som cs16 och det har jag spelat "klart" kan man säga...
Det som gör csgo större än css är kringlullandet, som detta + hattar och vapenskins m.m, alltså, någon sorts social media och market shop sak...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Visst det är lätt o fösvara när man sitter i mammas källare o gnäller LOL eller stjäl mamas kreditkort för att stjäla lite sprej lol

Medlem

Aaah CS 1.6. Tiden när man gick runt ett hörn och verkligen inte visste alls vad man skulle få se sprayat på väggen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Min attityd kring saker som detta är inte konstigt alls, innan var det gratis och det var fritt.
Det var bättre... och det är en åsikt. Jag spelar inte ens csgo så, för det är exakt som cs16 och det har jag spelat "klart" kan man säga...
Det som gör csgo större än css är kringlullandet, som detta + hattar och vapenskins m.m, alltså, någon sorts social media och market shop sak...

Jag kan förstå att de som har växt upp med att saker som var gratis nu kostar tycker det är sämre, men sedan så är det väl inte helt konstigt att utvecklarna vill ha pengar för det som de gör. Att inte sprayerna är helt fria som förr har inte bara med pengar att göra utan även att t ex regler för åldersmärkning och andra lagar är annorlunda idag mot förr. Om någon sprayar naket eller ett hakkors så kan spelet få annan märkning, i vissa länder förbjudas och i en del länder stämmas och anmälas. Då är det inte konstigt om dom väljer att ta bort funktionen och göra såhär istället. Visst kunde man haft en godkännandeprocess, där man laddar upp en spray som sedan måste godkännas innan man kan använda den, men det skulle nog kosta på tok för mycket i förhållande till vad det ger. Såvida man inte vill vänta i 2 veckor för att få sin spray godkänd...

Skrivet av MusseÖL:

Visst det är lätt o fösvara när man sitter i mammas källare o gnäller LOL eller stjäl mamas kreditkort för att stjäla lite sprej lol

Eller så är man 30+ med eget jobb sedan flera år tillbaka lol och kan spendera sina egna pengar lol på vad man vill lol och väljer jag att köpa en spray för mina egna intjänade pengar så kan jag väl få göra det lol och de som inte vill det kan bara strunta i det lol varför måste man döma andra utifrån det? lol

lol


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Åh alltid lika härliga valve. Såg ser här hända i yf2 och dota2 så är väl cs tur nu att förändras. Aldrig förstått folk som nöstintill tillber gabe o valve. Inte nog med att dom försöker monopolisera spelhandeln genom steam. Att se hur dom tar bra speloch bara förvandlar dom till onlineshoppar. I dota2 får du reklam för skit du ska köpa inne i matchen. Tråkigt som faen

Medlem

@conthox:

För att fylle inlägg är roliga

Medlem

@conthox: Jösses amalia vad mycket skit o sant jag skrivit på fyllan hahaha

12
Skriv svar