Arkane har inga planer på ett nytt Dishonored

Robot
Arkane har inga planer på ett nytt Dishonored

Serien ligger i frysboxen, på obestämd framtid.

#arkane, #dishonored, #prey


Medlem

ja lika bra ettan var ju bäst tvåan var sådär så lika bra lämna det så.

Medlem

Jag gillar smyg/lönnmördar spel men steampunk har jag svårt för. Provade 1an men med händer och vapen större än hela huvudet, så kändes det "meh". Testade aldrig 2an.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag köpte Prey men fastnade inte för det. Det är något med grafiken som är fel, ser ut som det är Bioshock typ.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag gillade ettan skarpt. Dishonored 2 var ett stabilt spel, men jag var nöjd efter en genomspelning.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming

Helt rätt av dom. Inte mjölka sitt märke.
Prey va ett riktigt bra spel och hoppas dom gör mer och vågar experimentera med annat.

Medlem

fick aldrig spelet att flyta på bra på min pc så jag gav upp :/
älskade ettan dock.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hade kul i båda. Lagom att ta en paus nu.

jbx
Medlem

Gillade både, tog platinum och var nöjd. Bättre med paus än mjölkning!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Neeeeej, jag gråter floder. Fan också. Jag dyrkar DisHonored serien och hade väntat mig en 3a inom något år. Fattar inte att DisHonored 2 sålt sämre då det är en helt fantastisk upplevelse och tom bättre än 1an, imo. Även Pray var riktigt jäkla vasst. Arkane Studios är en av mina favorit developers som är galet talangfulla att snickra ihop tunga väl berättande single player spel med grym gameplay. Spännande och se om det blir en ny ip de ska jobba med dock. Bara det är single player så är jag glad.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Trist men förståeligt. Jag hade hoppats på ett Dishonored 3 med helt nya karaktärer och miljöer, i en annan tidsepok.

Men samtidigt blir jag väldigt nyfiken på vad de knåpar på nu då isf? Något nytt IP?


signatur

Nämen!

Medlem

Känns lite som att Bethesda spelen håller tillbaka på något sätt, ingen innovation eller risktagande. Tråkigt.

Så det är bra att de sätter det på is så att säga och börja kontemplera Dishonoreds framtid.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Arkane har alltid varit rotade i Looking Glass Studios, samtliga av deras spel har varit starkt inspirerade av LGS klassiker så jag hoppas naturligtvis på mer sånt.
De har redan gjort ett Ultima Underworld (Arx Fatalis), ett Thief (Dishonored), ett System Shock (Prey) och kanske vi får se något mer unikt som testar gränserna nu, lite som Dark Messiah (Som inte heller var utan starka Thief-element).

Jag tycker det är sunt att avsluta serien och göra något nytt, en uppföljare är nästan alltid att späda ut innehållet på ett eller annat sätt och Dishonored att avslutas nu säkerställer att Arkane fortsätter att associeras med hög kvalitet.

1
Skriv svar