Vart tog dialogpoliserna vägen?

Medlem
Vart tog dialogpoliserna vägen?

Skulle inte polisen snacka dessa personer tillrätta?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-oroligheter-i-uppsala-1....

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3511695.svd

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=516922

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=516854

Ni som tycker att dessa personer gör rätt i att kasta sten och elda upp hederliga personers bilar och ägodelar,hur fan är ni funtade? Finns inga som helst anledningar till att hålla på såhär:evil: Jag har påpekat det innan i en tråd som konstigt nog togs bort,att nu måste fan polisen sätta hårt mot hårt..helst gummikulor och tårgas och utegångsförbud.JA det är invandrare till 99% som håller på med en jävla intifada mot vanligt folk.Snart kommer hederliga svenskar att mörda något avskum om inte detta slutar snart:\

Medlem

Wooooooh, Déjà vu! Anmält inlägget by the way, detta är ett diskussionsforum och du har i andra trådet visat tydligt att du inte är öppen för diskussion gällande denna fråga.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Wooooooh, Déjà vu! Anmält inlägget by the way, detta är ett diskussionsforum och du har i andra trådet visat tydligt att du inte är öppen för diskussion gällande denna fråga.

Du är anmäld för personangrepp.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Wooooooh, Déjà vu! Anmält inlägget by the way, detta är ett diskussionsforum och du har i andra trådet visat tydligt att du inte är öppen för diskussion gällande denna fråga.

Du är anmäld för personangrepp.

Good luck with that!

Medlem

Vadå får inte invandrare sina bilar uppbrända heller? eftersom det är mestadels invandrare som bor i dessa områden där det knasar eller tänker du på nyhets klippet där dem bara intervjuade svenskar som fått bilarna uppbrända i uppsala?

att det ska gå hårt till håller jag fan med om, men folk ska ha en andra och tredje chans specielt i den där åldern, jag vet själv hur fan man var när man var 15-18 och bodde i förorten där den kriminella kulturer är något man hellre ser fram emot att ta efter än att plugga upp bra betyg och få ett bra jobb i framtiden.

Bästa lösningen just nu är att man kan få någon äldre som själv varit med och gjort jävligt dumma grejer att försöka förklara och få med ungdomarna att inte hålla på med såna idiotiska grejer, tillslut kommer någon fara rejält illa, om det nu är ''svenskar'' som mördar något avskum som HollowMan försöker antyda, så tror du inte det slår i bakslint och det blir kravaller och bråk dagligen mellan olika grupperingar som under tidig 90 tal?

Ingen som kommer ihåg hur fan det var då? Skinheads mot förortsgäng, bråk varje kväll, knivhuggningar dit och datt.
Så hårt mot hårt kan slå fel ibland, men visst jag håller med faktist, ibland ska man slå hårt till, men just detta problemet anser jag att man behöver komma med någon annan lösning

en lösning kan ju vara att politkerna får helt enkelt ta och flytta ner till exempel Hammarkullen och uppleva att bo där ett tag, så dem vet hur det är för vissa att leva, Men nu har ju också den kriminella livstilen blivit en sådan norm i specielt göteborg tack vare X-team Red and White, OG etc, att ungdomarna strävar att bli som dem, något som kan vara extremt svårt att få bort, Poliserna kommer fokusera på fel personer, istället för att ta ungdomarna som är vilsna, så bör dem få bort alla stora gängen som har Göteborg som sitt egna vilda västern

Medlem
Skrivet av GrovPortion:

Vadå får inte invandrare sina bilar uppbrända heller? eftersom det är mestadels invandrare som bor i dessa områden där det knasar eller tänker du på nyhets klippet där dem bara intervjuade svenskar som fått bilarna uppbrända i uppsala?

Dessa personer är ju också vanliga svenskar d.v.s. personer som jobbar och inte håller på med kriminella saker.

Skrivet av GrovPortion:

att det ska gå hårt till håller jag fan med om, men folk ska ha en andra och tredje chans specielt i den där åldern, jag vet själv hur fan man var när man var 15-18 och bodde i förorten där den kriminella kulturer är något man hellre ser fram emot att ta efter än att plugga upp bra betyg och få ett bra jobb i framtiden.

Är själv uppvuxen i förorten,men jag sysslade inte med stenkastning mot polis och tände på byggnader enbart för att jag inte fick respekt eller vad dom kallar det av polisen.På min tid respekterade man polisen.

Skrivet av GrovPortion:

Bästa lösningen just nu är att man kan få någon äldre som själv varit med och gjort jävligt dumma grejer att försöka förklara och få med ungdomarna att inte hålla på med såna idiotiska grejer, tillslut kommer någon fara rejält illa, om det nu är ''svenskar'' som mördar något avskum som HollowMan försöker antyda, så tror du inte det slår i bakslint och det blir kravaller och bråk dagligen mellan olika grupperingar som under tidig 90 tal?

Tyvärr så har du antagligen rätt,men detta kommer att hända snart.

Skrivet av GrovPortion:

Ingen som kommer ihåg hur fan det var då? Skinheads mot förortsgäng, bråk varje kväll, knivhuggningar dit och datt.
Så hårt mot hårt kan slå fel ibland, men visst jag håller med faktist, ibland ska man slå hårt till, men just detta problemet anser jag att man behöver komma med någon annan lösning

Skinnskallar syftade jag inte på när jag sa att jag ville ha hårdare tag,jag menade att polisen måste snart slå till stenhårt mot avskummet innan någon vanlig person gör något ytterst överilat.

Skrivet av GrovPortion:

en lösning kan ju vara att politkerna får helt enkelt ta och flytta ner till exempel Hammarkullen och uppleva att bo där ett tag, så dem vet hur det är för vissa att leva, Men nu har ju också den kriminella livstilen blivit en sådan norm i specielt göteborg tack vare X-team Red and White, OG etc, att ungdomarna strävar att bli som dem, något som kan vara extremt svårt att få bort, Poliserna kommer fokusera på fel personer, istället för att ta ungdomarna som är vilsna, så bör dem få bort alla stora gängen som har Göteborg som sitt egna vilda västern

Jag håller med dig om detta,jag vet inte hur man skall lösa detta.Jag är bara förbannad att skiten får hålla på utan att någon gör något. Tack för att du är seriös med ditt inlägg,i motsats till föregående person.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Är själv uppvuxen i förorten,men jag sysslade inte med stenkastning mot polis och tände på byggnader enbart för att jag inte fick respekt eller vad dom kallar det av polisen.På min tid respekterade man polisen.

Hade du respekterat en auktoritet som beskjuter folk med gummikulor?
Hade du respekterat auktoriteter som använder tårgas för att stävja befolkningen?
Hade du respekterat auktoriteter om dom tvingade dig att hålla dig inne, speciellt i en ålder då man är ute och leker och håller på?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av GrovPortion:

en lösning kan ju vara att politkerna får helt enkelt ta och flytta ner till exempel Hammarkullen och uppleva att bo där ett tag, så dem vet hur det är för vissa att leva, Men nu har ju också den kriminella livstilen blivit en sådan norm i specielt göteborg tack vare X-team Red and White, OG etc, att ungdomarna strävar att bli som dem, något som kan vara extremt svårt att få bort, Poliserna kommer fokusera på fel personer, istället för att ta ungdomarna som är vilsna, så bör dem få bort alla stora gängen som har Göteborg som sitt egna vilda västern

Jag håller med dig om detta,jag vet inte hur man skall lösa detta.Jag är bara förbannad att skiten får hålla på utan att någon gör något. Tack för att du är seriös med ditt inlägg,i motsats till föregående person.

^- Hollow, är du verkligen seriös? Ska jag leta fram inläggen där du kallar dessa ungdomar något helt annat än det du nu erkänner genom grovportions inlägg där det är vilsna ungdomar som styrs av andra personer tack vare deras utsatta situation?

Du är helt otroligt, men om du nu vill erkänna att dina tidigare inlägg i andra trådar handlar om att du kände en hopplöshet så du klandrade, tänkte fel och kallade folk saker som dom inte är så är vi nog alla villiga att lyssna på din ursäkt.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Är själv uppvuxen i förorten,men jag sysslade inte med stenkastning mot polis och tände på byggnader enbart för att jag inte fick respekt eller vad dom kallar det av polisen.På min tid respekterade man polisen.

Hade du respekterat en auktoritet som beskjuter folk med gummikulor?
Hade du respekterat auktoriteter som använder tårgas för att stävja befolkningen?
Hade du respekterat auktoriteter om dom tvingade dig att hålla dig inne, speciellt i en ålder då man är ute och leker och håller på?

Enkelt svar ...JA ...Det du kallar leker,kallar jag mordbrand och hot och våld mot tjänsteman,detta skulle aldrig hända när jag var i avskummens ålder.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Är själv uppvuxen i förorten,men jag sysslade inte med stenkastning mot polis och tände på byggnader enbart för att jag inte fick respekt eller vad dom kallar det av polisen.På min tid respekterade man polisen.

Hade du respekterat en auktoritet som beskjuter folk med gummikulor?
Hade du respekterat auktoriteter som använder tårgas för att stävja befolkningen?
Hade du respekterat auktoriteter om dom tvingade dig att hålla dig inne, speciellt i en ålder då man är ute och leker och håller på?

Enkelt svar ...JA ...Det du kallar leker,kallar jag mordbrand och hot och våld mot tjänsteman,detta skulle aldrig hända när jag var i avskummens ålder.

Du vet att alla tvingas hålla sig inne? Tror du det är 8-9 åringar som springer omkring och tänder eld på bilar eller? "Förtryck" föder hat även hos barn.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Du vet att alla tvingas hålla sig inne? Tror du det är 8-9 åringar som springer omkring och tänder eld på bilar eller? "Förtryck" föder hat även hos barn.

Att bränna ner hederligt folks egendom och att attackera polis, brandmän ,sjukvårdare...kommer inte göra att hatet minskar ifrån vanligt folk.Slynglarna startade skiten,nu kommer dom snart att få ta konsekvenserna av det.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Du vet att alla tvingas hålla sig inne? Tror du det är 8-9 åringar som springer omkring och tänder eld på bilar eller? "Förtryck" föder hat även hos barn.

Att bränna ner hederligt folks egendom och att attackera polis, brandmän ,sjukvårdare...kommer inte göra att hatet minskar ifrån vanligt folk.Slynglarna startade skiten,nu kommer dom snart att få ta konsekvenserna av det.

Vilka är det vanliga folket? Ariska svenskar? Vilka det än är du menar så är det missriktat hat och tar bort fokus från grundproblemet.

Men som sagt, ska jag leta upp tidigare trådar där du kallar dessa unga "slynglar" något helt annat? Får ditt inlägg som var svar till grovportion att verka ganska löjligt och patetiskt.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vilka är det vanliga folket? Ariska svenskar? Vilka det än är du menar så är det missriktat hat och tar bort fokus från grundproblemet.

Som jag sa "innan" vanliga svenskar är folk som uppför sig och betalar skatt och respekterar polis och räddningspersonal.Att du försöker framställa mig som rasist är bara löjligt,det vore bättre om du kom med lösningar på problemet istället för att undvika sakfrågan.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Är själv uppvuxen i förorten,men jag sysslade inte med stenkastning mot polis och tände på byggnader enbart för att jag inte fick respekt eller vad dom kallar det av polisen.På min tid respekterade man polisen.

Hade du respekterat en auktoritet som beskjuter folk med gummikulor?
Hade du respekterat auktoriteter som använder tårgas för att stävja befolkningen?
Hade du respekterat auktoriteter om dom tvingade dig att hålla dig inne, speciellt i en ålder då man är ute och leker och håller på?

Enkelt svar ...JA ...Det du kallar leker,kallar jag mordbrand och hot och våld mot tjänsteman,detta skulle aldrig hända när jag var i avskummens ålder.

Nu sa jag förvisso inte att det dom gör är lekar, dom är tydligen missnöjda med något, tror du då inte att problemet med missnöjdhet går att lösa på något annat sätt än att dra på sig järnhandsken och börja slå vilt omkring sig?

Och eftersom du kommer misstolka det jag skrev så skriver jag det i klartext ;

Min poäng är att man löser inte problemet med missnöjdhet genom att slå först, det måste man lösa på annat sätt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Nu sa jag förvisso inte att det dom gör är lekar, dom är tydligen missnöjda med något, tror du då inte att problemet med missnöjdhet går att lösa på något annat sätt än att dra på sig järnhandsken och börja slå vilt omkring sig?

Nej det går inte att lösa på något annat sätt,polis och vuxna försökte med det och det slutade med det vi ser nu.

Skrivet av Greger:

Min poäng är att man löser inte problemet med missnöjdhet genom att slå först, det måste man lösa på annat sätt.

Slå först??? Polisen har enbart observerat och inte gjort någonting åt situationen.Man kan inte prata sig ur alla situationer,nu är det dax för hårdhandskarna.

Medlem

Går alltid att lösa med mildare metoder men som vanligt är det en budget fråga, finns det inte resurser så blir det som det blir.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Mura in skiten och låt det brinna ner.
Sen kanske de tänker sig för i andra städer innan de bränner ihjäl sig själva.

Medlem

Zzz


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Kamp:

Mura in skiten och låt det brinna ner.
Sen kanske de tänker sig för i andra städer innan de bränner ihjäl sig själva.

Undrar om det hade låtit likadant om det var i Centrum som Park Lane-bratsen eldade ner bilar...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Undrar om det hade låtit likadant om det var i Centrum som Park Lane-bratsen eldade ner bilar...

Det är handlingen jag avskyr, inte personens fysiska attribut (eller var det den ekonomiska ställning du tänkte på?).

Och sorry, jags kulle nog ha svarat på ett inlägg från dig i förra (borttagna) tråden men vad exakt det handlade om minns jag inte.

Personligen är det här en favorit.
"- Det är första gången under alla år som jag har hört talas om att man slängt brännbar vätska på en spårvagn och sedan tänt på,"
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=516986

Jag tycker det här är så roligt. För helsvenskar har tyvärr allt för ofta inställningen - Så länge det inte rör min röv personligen så skiter jag i det.
Och tillsammans med den röda ideologin och rasistiska anklagelser mot alla andra som inte älskar "mångkultur" har man skapat ett monster.
Man kan inte röra frågan invandring trots att det ser ut som det gör.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Kamp:

Mura in skiten och låt det brinna ner.
Sen kanske de tänker sig för i andra städer innan de bränner ihjäl sig själva.

Undrar om det hade låtit likadant om det var i Centrum som Park Lane-bratsen eldade ner bilar...

Varför skulle det inte gjort det menar du?

Medlem

Jag brukar inte ge mig in i de här diskussionerna för det leder ofta till att man blir placerad i någon av de extrema ändarna av den politiska skalan oavsett vad man säger. I det här fallet gör jag dock ett undantag.

Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Är själv uppvuxen i förorten,men jag sysslade inte med stenkastning mot polis och tände på byggnader enbart för att jag inte fick respekt eller vad dom kallar det av polisen.På min tid respekterade man polisen.

Hade du respekterat en auktoritet som beskjuter folk med gummikulor?
Hade du respekterat auktoriteter som använder tårgas för att stävja befolkningen?
Hade du respekterat auktoriteter om dom tvingade dig att hålla dig inne, speciellt i en ålder då man är ute och leker och håller på?

Respekt kan aldrig vara enkelriktad. Om man blir beskjuten med gummikulor och tårgas vore det på sin plats att fundera på vad man själv gjort för att råka ut för det. Polisen springer inte runt och skjuter på folk för skoj skull. Det finns alltid en orsak. Jag säger inte att alla poliser är änglar. De är människor och det finns alltid rötägg men att dra hela poliskåren över en kam vore en grov generalisering. Blir man skjuten är det alltså med största sannolikhet självförvållat.

Jag kan visserligen sympatisera med de som känner en uppgivenhet i tillvaron, har själv gått arbetslös en längre tid under en period i mitt liv och bristen på pengar och sysselsättning kan vara svår, men att bränna bilar och kasta sten för att man är missnöjd över något är inte rätt väg att gå. Det leder bara till ett enormt slöseri med resurser som hade kunnat användas till något bättre och allt man åstadkommer är att göra det värre för sig själv.

Vi, och med vi menar jag både befolkningen och de styrande, måste sätta ner foten och visa att detta inte är ett acceptabelt beteende och att det inte kommer att leda till några förbättringar. Om vi inte gör det, vad för signaler sänder vi då ut? Jo, att brottslighet belönas; om man ställer till en massa sattyg får man det man vill ha. Detta går också ut över de som faktiskt sköter sig då dyrbara resurser går åt till att tillmötesgå gaphalsarna som inte bidrar med något samhällsnyttigt.

Vad som sätter käppar i hjulet för en effektiv lösning är det faktum att vi blivit så besatta av att vara politiskt korrekta att många väljer att blunda för problemen av rädsla att bli stämplad som extremister. Vi får inte glömma att vårt samhället är uppbyggt på principen att ingen ska särbehandlas. Detta ska definitivt gälla även vid brott. Oavsett om den som tänder eld på en bil är invandrare eller ej ska påföljden vara den samma. Den ska inte vara hårdare men den ska heller inte vara lindrigare. Man måste ha i åtanke att det vissa av dessa individer sysslar med är rena mordförsök och det är inte på något sätt försvarbart.

För att komma tillrätta med allt detta måste det skötas praktiskt. Att blanda in ideologier och politiska tankegångar är meningslöst. Det här måste lösas med logiskt tänkande och sunt förnuft. De som behöver hjälp ska erbjudas den hjälp som vårt skyddsnät tillhandahåller. De som begår brott ska tas om hand enligt lagen. De som klarar sig på egen hand och inte ställer till problem ska lämnas ifred. Svårare än så ska det inte vara. Att gömma sig bakom begrepp som mångkultur och skrika rasism så fort någon försöker ta tag i problemet hjälper föga och leder bara till att det ges tid att rota sig djupare.

Ser man på det i ett mer långsiktigt perspektiv kan det mycket väl vara så att en fortsatt hög nivå av invandring gör sitationen än värre. Även här måste vi tackla problemet på ett praktiskt sätt. Om vi ska ta emot fler människor måste vi också ha möjligheten att erbjuda dem sysselsättning i form av arbete och utbildning. Kan vi inte göra det får vi ännu fler personer som försätts i en hopplös position där de driver omkring planlöst. Det är inte bra för oss och det är inte bra för dem.

Medlem

Är detta en så kallad "politiskt inkorrekt tråd"?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Riktigt bra skrivet där FairFax och du belyser alla problem som jag också upplever finns. Frågan är nu bara hur många år till det tar innan politiker (edit: i de stora partierna) vågar tala öppet om möjliga lösningar.
Att plocka in tusentals nya "flyktingar" årligen bara för att det känns bra i hjärtat när man gör så hjälper ingen.
Och ignorera problem hjälper en lika mycket som att ignorera att man själv har ett alkoholproblem. Ja, jag anser att svensk "flykting"politik är en sjukdom som i slutandan drabbar alla.
Ta emot de människor som är på flykt, inte sådana drägg som efter bara något år reser tillbakapå semester till landet de flytt från (och med betalning).

Vad säger denna artikel, om man läser mellan raderna?
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?Artikel=1375813

http://ungsvensk.se/vbtube_show.php?do=tube&tubeid=1255&t=583...

Medlem

Here we go again. Med Fairfaxs sansade inlägg som avslut (nåja) låser jag den här tråden innan vi får samma shitstorm som tidigare. Någon vidare fördjupning verkar inte vara möjlig i det här ämnet i vårat forum, tyvärr. Det visade helt o klart den förra tråden.

1
Skriv svar