Förhandsbokningarna av Battlefield V har varit "svaga".

Robot
Förhandsbokningarna av Battlefield V har varit "svaga".
Medlem

Många som är bittra över tjejer i WWII fortfarande ?

Medlem

Hypen har ju inte blivit densamma som för de senaste spelen. Trailern för BF1 tex var ju toppklass, vilket man inte kan säga om BF V.

Men det är väl bara bra att folk inte förhandsbokar.

Medlem

Inte köpt ett Battlefield sedan Bad Company 2, alla militärspel har blivit för uttjatade.

Medlem

Klart att de skyller på kringliggande releaser. Kan ju inte vara så att allt de visat hittills har gått i rakt motsatt riktning mot vad spelarna ville.

Medlem

Tror folk ville ha ett spel som ser ut som och är som WWII var. Förståeligt att EA/Dice tog sig friheter när de skapade BF1 eftersom ett autentiskt WWI spel förmodligen inte skulle vara så roligt, Men när det gäller WWII finns det förutsättningar att göra ett spel som både är autentiskt och roligt.

Vad jag sett av själva spelet så tror jag det blir riktigt kul. Men man har misslyckats med reklamen, framförallt trailern var inte vad folk vill se från battlefield.

edit: tog tid och titta på BF1 reveal trailern och BF5 revealen. Den stora skillnaden är att den tidigare är gjord som en trailer, man har blandat bra med musiken och scenerna för att göra ett så starkt intryck som möjligt.

På den nya har man ingen musik alls, det känns inte alls som en trailer. Meningen är lite den att spelljuden ska skina igenom(vilket dom gör) men utan musik och extremt rörig till den grad att man inte har en aning om vad som pågår så är den inte minnesvärd, eller episk som man vill att en reveal ska vara. Musiken ska klinga kvar efter att man har slutat kolla och man ska vilja bara se den igen. Där lyckades man med BF1, men inte med BF5.

edit 2: Men jag hoppas att när man släpper nästa story trailer så ska man lyckas fånga rätt känsla igen.

edit 3: Fy fan, Devastation of Rotterdam, nu Där har vi trailern spelet skulle ha haft från början!!!

Medlem

Sämsta trailers, sämst map o visa det nya på i alphan imo. Fan den tråkiga snö-mapen påminner för mycket om bf1s dito.. det skulle varit nån fräsig Pacific-map med riktigt rå ww2-feeling eller nått... seriös ton osv.

Medlem

Tröttnade i efter 3:an

Medlem

Förköper ej spel längre och varit extremt hård med det 2018. Men att Call of duty visar bättre förbokningar än BF är ju nått man inte alls förstår sig på )

Medlem

Nej för mig, såg inte ut att vara så roligt av det jag sätt, och SJW grejen gjorde inte saken bättre, Jag skulle inte ha något problem ifall det fanns kvinnor i spelet i sig, men sättet dom gör det på är ENBART i mina ögon för att det ska vara så jävla PK, och det stör mig som satan, Men som sagt. Spelet i sig såg inte ut att kunna hålla för lite mer än någon timme här o där att spela när man har någon annan kompis som också ska spela så nje, kanske på någon rea i så fall.

Medlem

Enda man har sett är ju trailer från någon pissig jävla vinterbana? För övrigt så suger vinterbanor så redan där försvann mitt "förhands"intresse för BF V

Medlem

Jag tror eller hoppas att folk lärt sig läxan att sluta förboka spel.

Medlem

Inte spelat BF1 kommer inte spela BF2, har ww1 intresserar mig inte spelmässigt förutom flygsim och ww2 i spel e jag vansinnigt trött på, vill hellre isf ha ett 2142 eller nutida pew pew spel så nä, blir inget köp denna gång heller.

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Sämsta trailers, sämst map o visa det nya på i alphan imo. Fan den tråkiga snö-mapen påminner för mycket om bf1s dito.. det skulle varit nån fräsig Pacific-map med riktigt rå ww2-feeling eller nått... seriös ton osv.

Seriös ton i bf har aldrig hänt.

Medlem

Jodå, jag har redan förbokat både Battlefield V och COD:BlOps 4.
Och Forza Horizon 4.


signatur

autograph

Medlem

Verkar som att folk tog Söderlund på orden när han sa: "We stand up for the cause, because I think those people who don’t understand it, well, you have two choices: either accept it or don’t buy the game.”
Oavsett anledning är det en ganska dum ide att säga till dina potentiella köpare att de inte skall köpa spelet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Seriös ton i bf har aldrig hänt.

Förutom precis varje spel i serien bortsett från BC, BC2, Heroes och 1943.

Medlem
Skrivet av MrJibblies:

Sämsta trailers, sämst map o visa det nya på i alphan imo. Fan den tråkiga snö-mapen påminner för mycket om bf1s dito.. det skulle varit nån fräsig Pacific-map med riktigt rå ww2-feeling eller nått... seriös ton osv.

För min del hade en pacific map inte direkt gett mig en rå ww2-feeling. Tycker Europa kartorna gör det bättre. Pacific känns inte lika "nära".

Edit: Själv ska jag förboka, men har bara inte hunnit.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jamorro:

Jag tror eller hoppas att folk lärt sig läxan att sluta förboka spel.

Förköpa är väl inget fel i sig sålänge man får vad man förväntar sig.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förutom precis varje spel i serien bortsett från BC, BC2, Heroes och 1943.

Ok, jag menade att det har aldrig varit rått som i hans antydande, men ja om BC-spelen var humor så var väl de andra "normala", men knappast realism eller rått. Har spelet sedan 1942 och diggar verkligen BF men det har ju aldrig varit tal om mörk ton. Möjligtvis att någon av SP-kampanjerna känns lite så, typ starten i BF1 för att sedan bara mynna ut i tramseri.

KoP
Medlem

Har inte köpt något BF spel sedan Vietnam. Ruttnade på konceptet för länge sedan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Förköpa är väl inget fel i sig sålänge man får vad man förväntar sig.

Oftast så är det ju inte vad man förväntar sig och spelet har stora briset. Dessutom så är det ju inte som att spelen tar slut, bara att göra fler licenser liksom. Oftast är det bättre att vänta några veckor tills de värsta buggarna är patchade.

Gnällkuk

Spelade första alphan, har inte spelat något av nya men var inte speciellt imponerad. Ska spela lite mer i dagarna och se om jag ändrar uppfattning. Svårt att avgöra när det är en alpha och man bara har en bana och typ ett spelläge.

Titanfall 2 var ju bara tragiskt, ett bra spel som EA slaktade genom att släppa det helt idiotiskt fel. Hade de valt att hålla på släppet i två-tre månader hade nog spelet sålt bra, tycker jävligt synd om Respawn.

Att RRD2 har förbokat mer än cod och bf5 är väl knappast någon skräll dock. Har svårt att se att någon kommer bli besviken på det spelet, oavsett om det blir stort fokus sedan på online-läget så känns det svårt att se att det skulle vara allt annat än fantastiskt. Jag kommer dock avvakta tills det kommer till PC.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tänker förköpa spelet till Origin 1 vecka före release hos Kinguin när priset ligger som lägst ungefär. Tycker det ser skoj ut och Battlefield är det ända multiplayer spel som jag lirar, dock inte ofta. Ska bli skoj att få större, snabbare, tyngre och mer avancerade pansarvagnar då de i BF1 var så sjukt primitiva och långsamma.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hade det varit ett bf 2143 hade jag nog köpt.
Nu köndes det väldigt been there done that tycärr.
Tappade intresset för bf1 också väldigt snabbt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror att det kommer bli ett köp, dock känns det lite som ett bf1 i en annan kostym. Visserligen har Battlefieldserien känts ungefär detsamma sedan Bf3.
Mitt favoritspel i serien är Bf2, där de olika soldatklasserna verkligen gjorde sin del, nu känns det mer som att det enbart handlar om vem som siktar och skjuter först vinner. I de tidigare Bf-spelen kunde man använda sig av mer taktik än vad det går att göra i de senare spelen.

Medlem

Kommer ändå sälja som smör


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Klart att de skyller på kringliggande releaser. Kan ju inte vara så att allt de visat hittills har gått i rakt motsatt riktning mot vad spelarna ville.

Vilka spelare menar du? Du och alla du pratar med eller dom 20 miljoner som köper spelen?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Nya generationer bryr sig inte så mycket om ww2 tror jag, bara en gissning. Och så har folk spelat Bf1 och CoD mycket nu.

123
Skriv svar