Förhandsbokningarna av Battlefield V har varit "svaga".

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vilka spelare menar du? Du och alla du pratar med eller dom 20 miljoner som köper spelen?

Har personligen frågat varenda potentiell köpare. En överväldigande majoritet sade att spelet gick i fel riktning och att de inte var intresserade som en följd av detta.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Oftast så är det ju inte vad man förväntar sig och spelet har stora briset. Dessutom så är det ju inte som att spelen tar slut, bara att göra fler licenser liksom. Oftast är det bättre att vänta några veckor tills de värsta buggarna är patchade.

Men, det är ju inte för att spelet "kan ta slut" som jag alltid förbokar.
Det är ju extramaterialet som jag vill ha!!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har personligen frågat varenda potentiella köpare. En överväldigande majoritet sade att spelet gick i fel riktning och att de inte var intresserade som en följd av detta.

Mm som vanligt då


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag inväntar all DLC innan jag köper grisen i säcken.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Jag kommer med största sannolikhet att köpa men förbokar i princip aldrig då jag tycker det är att köpa grisen i säcken. Oftast så lockar de bara med skräp som några skins eller så är det en karta och det tycker jag inte heller man ska stödja då det oftast förmodligen är klippt innehåll.

Användaren TheNoobPolice skrev såhär om ämnet på reddit; "How about you make a great looking game that you're confident your fan base actually wants, then you don't have to bribe them with pre-order bonuses in an entirely different game? There's a thought!"

Kan inte annat än att hålla med.

Medlem

Eftersom BF1 inte alls var kul pga WW1. Av samma anledning tror jag inte förboka BFV pga WW2, det är tråkiga krig med tråkiga vapen och tråkiga fordon. Tror inte ens jag köper det till en början utan lirar vidare på BF4.

Medlem

Jag har inte förbokat det, men kommer förmodligen att köpa det ändå. Dock så har jag inte sett till något mail eller annat som säger att man kan förboka det etc, visste faktiskt inte att man kunde göra det. Det har varit lite dålig reklam för spelet, det verkar mest handla om Youtube-videos.

Medlem

Kommer nog köpa det på någon rea.


signatur

I drank what?

Medlem

Detta blir möjligtvis ett rea-köp nästa höst om/efter att de haft en gratis prova på helg. Köpte bf1 och kräktes på mig själv av hur tråkigt det var, jävligt snyggt men tråkigt och nånting var konstigt med siktet, fick aldrig in känslan för hur vapnet rörde sig och tröttnade. <---kan vara åldern som gör sig påmind.


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Jag och många andra har längtat efter ett högkvalitativt och autentiskt WW2-FPS i flera år. Vi var många som trodde att Dice jobbade på just detta så det var lite av ett antiklimax att se detta orealistiska (mer än vanligt i alla fall) actionspel utannonseras.

Nu är jag ändå inte den som förbokar spel men står över BFV och hoppas Dice kan skapa det spelarna vill ha nästa gång istället.

Kontroverserna runt spelet påverkar säkert en del men jag tror mer det beror på mottagandet Battlefront 2 fick.

Medlem

Nu kom den sanna anledning till att Patrik slutade fram
PS han får utebliven bonus


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Personligen tror jag bara att folk är trötta på att förhandsboka. Jag tror inte att det t ex beror på att "Många som är bittra över tjejer i WWII..".

Gamers har sett för många överhypade spel floppa och säkert själva varit med om att ha förhandsköpt ett sådant spel. Det verkar ha tagit några år för oss att lära oss vår läxa som grupp, men med denna nyheten känns det för mig som att den pekar på att majoriteten är mer på sin vakt numera än tidigare.

En trötthet över att "färdiga spel" är rent utav dåliga eller "bara ska patchas i ett halvår innan det egentligen är klart".

Ambassadör
Xbox

Förboka spel är dumt.
Förboka EA-spel?
...


signatur

Jump in.

Skribent

Fast då räknar de säkert inte med alla personer som valt att skaffa Origin Access Premium, där man får spelet några dagar innan den faktiska releasen utan att behöva förhandsboka.

Medlem

Själv har jag tröttnat på den här typen av spel, särskilt Ww2-shooters. Så känner nog många.

Medlem

Jag har förbokat det
Brukar vanligtvis aldrig förboka spel men när det gäller Battlefield spelen så gör jag det då jag följt den serien sen starten med Wake Island demot

Jag gillar själv riktningen spelet tar som kräver att du tänker mer taktiskt och faktiskt saktar ner gameplayet en hel del. Har spelat några timmar av Alphan och förutom buggar och lite balansering som behöver göras så gillar jag det.

Förstår att en hel del tidigare Battlefield fans som började spela vid BF3-BF4 inte kommer gilla det långsammare tempot och dem nya funktionerna som kräver att du är försiktigare. Men det kommer ju säkert att finnas kartor till detta också som är små och hektiska likt Metro, Locker och Fort De Vaux.

Hela den här grejen med tjejer och fåniga kosmetiska prylar i ett WW2 spel bryr jag mig inte om, har inte brytt mig om kosmetiska skins i dem tidigare spelen och kommer inte göra det nu. Så länge gameplay är bra så har dem kosmetiska prylarna ingen betydelse

Medlem

Själv avvaktar jag.
BF 1 köpte jag inte och många av mina vänner som tyckte om och spelade BC2, BF3/4 tyckte att BF1 inte var roligt någon längre tid.
Lootlådor samt den dåliga releasen av samtliga tidigare spel (många buggar de första veckorna) inger inte förtroende.
Sist men inte minst så var deras trailer jättedålig. Blev inte alls sugen på att spela det. Då var trailers för tidigare spel mycket mer lockande.

Medlem

Brukar förhandsboka bara någon dag innan release. Har inget behov av att förhandsboka veckor eller månader innan.

Medlem

Well när de likt EAs sportspel släpper ett nytt spel i serien varje jäkla år så är det väl inte så oväntat att folk tröttnar på spelet eventuellt.
Hade de istället släppt ett nytt var tredje-femte år eller liknande som faktiskt hade massor utav nytt och trevligt som gjorde att man faktiskt kom ihåg just det spelet till skillnad mot "Hm var det 4an eller 3an. Eh, något utav dem hände X som var rätt coolt!".

Medlem
Skrivet av nils45:

Nya generationer bryr sig inte så mycket om ww2 tror jag, bara en gissning. Och så har folk spelat Bf1 och CoD mycket nu.

Kan mycket väl vara så. Jag menar, när jag spelade Medal of Honor Allied Assault och BF 1942, så var jag ju fortfarande helt uppslukad av Band of Brothers. Därefter översvämmades spelbranchen med WW2-spel. Till slut blev man mätt.

Däremot så har jag saknat WW2 sedan något år tillbaka. Men förbokning? Icke!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

spelet är för dyrt. maxpris borde vara 500kr för alla spel


signatur

//monster

Medlem

Jag tycker att det är lite dyrt. Jag spelade en del BF1, det var rätt så skoj men vart ändå lite besviken. Mestadels på hur de hanterade klasserna. Sen jag gillar inte att man måste dränka en spelare med ett halvt magasin innan de dör. Testade hardcore men balansen var bedrövlig. Personligen är jag ute efter nåt som känns mer realistiskt, typ Post Scriptum som jag har tänkt att testa i helgen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har personligen frågat varenda potentiell köpare. En överväldigande majoritet sade att spelet gick i fel riktning och att de inte var intresserade som en följd av detta.

Har personligen frågat varenda potentiell köpare. En överväldigande majoritet sade att spelet gick i rätt riktning och att de var intresserade som en följd av detta.

Medlem

Inte förrän det hamnar i reakorgarna... Har inte gett fullpris förr ett Battlefield sen BF2 och kommer antagligen aldrig hända igen heller, så som det har gått ner sig...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Jag tycker att det är lite dyrt. Jag spelade en del BF1, det var rätt så skoj men vart ändå lite besviken. Mestadels på hur de hanterade klasserna. Sen jag gillar inte att man måste dränka en spelare med ett halvt magasin innan de dör. Testade hardcore men balansen var bedrövlig. Personligen är jag ute efter nåt som känns mer realistiskt, typ Post Scriptum som jag har tänkt att testa i helgen.

Bara välja filter och sätta bullet dmg till 200%. Vips så behöver du inte tömma 500 mag i pallet på någon.
Post Scriptum körde jag i 6 timmar. Opolerat, fult, buggigt och gjort av en snubbe en en lägenhet i Donetsk anno 2004.
Kändes verkligen som en mod till ett skitspel.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Well när de likt EAs sportspel släpper ett nytt spel i serien varje jäkla år så är det väl inte så oväntat att folk tröttnar på spelet eventuellt.
Hade de istället släppt ett nytt var tredje-femte år eller liknande som faktiskt hade massor utav nytt och trevligt som gjorde att man faktiskt kom ihåg just det spelet till skillnad mot "Hm var det 4an eller 3an. Eh, något utav dem hände X som var rätt coolt!".

Om de väljer ett nytt krig, krigstid, så vill jag iaf inte vänta 3-5 år mellan spelen. Från WW2 till Vietnam till dagens krigen är det så stor förändring tycker jag att de kan släppas tätare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

War.. what is it good for? Absolutely everything!

Jag ska spela en mörkhyad soldat kvinna bara för att.

Köpa? Ja självklart! Vad gör man inte för att ha skoj 50hr+ med sina vänner.. 850kr? Äsch.. små potatisar.. bara att köpa det och ha det kul, pengar är till för att spenderas!

Medlem

Jag har blivit bränd på tomma löften för många gånger i spel överlag (BF1, SW:Battlefront, Evolve, No Mans Sky, Sea of Thieves mfl) och tycker mer ingående att BF-serien övergått till "arkadsmörja" efter BF3.

Ett annat stort skäl till att jag inte köper BF-spel längre är för att de vill likna andra titlar (CoD oftast) mer än att skapa originalitet och gå sin egen väg (något jag personligen - helt ogrundat - håller EA-girigheten skyldig till). Hela Battle Royal-grejen ser jag som ett ytterligare exempel på avsaknad av orginalitet, men att man i nutid tar idéer ifrån Fortnite och PUBG istället för att göra sin egen grej.

Medlem

Trailern för gamescon är ute och jag gillart. (Grym version av House of the rising son!)

https://twitter.com/battlefield

Plus en sneak peek på battleroyale läget på slutet med eldringen.

Medlem

Patrik på EA sa ju att man inte skulle köpa deras spel också

123
Skriv svar