Prologen till Alan Wake ute nu

Robot
Medlem
Prologen till Alan Wake ute nu

Del tre är rätt crazy faktiskt.

Det balleer ur!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Härligt och mysigt.

Medlem

riktigt bra ju! sett alla sex avsnitten nu. Riktigt creepy med


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

den här typen av reklam gillar jag inte! för usch vad sugen man blev på att skaffa detta spel nu.

Medlem

Om spelet inte blir bra så har dom ju helt klart något på gång för att göra en TV-serie.

Medlem

Fy fan så spännande! Nu vill jag ju bara ha skiten

Inaktiv

Tycker sånt här är riktigt bra!

Men varför inte PC?

Uppenbarligen kommer det sälja mindre eller tror dom alla kommer köpa en xbox för det där?

Medlem
Skrivet av realin:

Tycker sånt här är riktigt bra!

Men varför inte PC?

Uppenbarligen kommer det sälja mindre eller tror dom alla kommer köpa en xbox för det där?

Noll koll eller? PC har inte en chans mot Xbox när det gäller försäljning. I USA har varenda 'gamer' en xbox och några få har en PC så det är knappt värt att utveckla till PC.
Jävligt tråkigt att folk väljer att lira shooters på Xbox.
Men vi har ju iaf kvar Valve och Blizzard!

Medlem

Fan vad grymt! Måste ses! Kanske blir att köpa en låda bara för spelet....!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av realin:

Tycker sånt här är riktigt bra!

Men varför inte PC?

Uppenbarligen kommer det sälja mindre eller tror dom alla kommer köpa en xbox för det där?

Noll koll eller? PC har inte en chans mot Xbox när det gäller försäljning. I USA har varenda 'gamer' en xbox och några få har en PC så det är knappt värt att utveckla till PC.
Jävligt tråkigt att folk väljer att lira shooters på Xbox.
Men vi har ju iaf kvar Valve och Blizzard!

Sån här typ av småsega spel funkar faktiskt bra på konsoll.

Något som är mindre bra:
Det finns aimbot, vilket är så dygt vid vissa tillfällen då den låser på fel fiende.
Det finns för mycket ammunition, förutom vid de tillfällen då de medvetet gjort området vapenfritt. De känns verkligen påtvingat att spela med enbart ficklampa vissa moment.

Allt som allt, tycker jag dock att det var ett helt okej / bra spel.

Inaktiv

Har precis spelat igenom större delen av Alan Wake, mycket, mycket, MYCKET rekommenderat. Helt underbart spel.

Medlem
Skrivet av Andrige:

Om spelet inte blir bra så har dom ju helt klart något på gång för att göra en TV-serie.

Tänkte precis detsamma.

Riktigt bra webisodes, man blir klart sugen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av jonis:
Skrivet av Andrige:

Om spelet inte blir bra så har dom ju helt klart något på gång för att göra en TV-serie.

Tänkte precis detsamma.

Riktigt bra webisodes, man blir klart sugen!

Det finns redan en TV-serie som heter "Twin Peaks". De har in princip rippat av de flesta karaktärer, staden och "ondskan" rakt av.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Andrige:

Om spelet inte blir bra så har dom ju helt klart något på gång för att göra en TV-serie.

Tänkte precis detsamma.

Riktigt bra webisodes, man blir klart sugen!

Det finns redan en TV-serie som heter "Twin Peaks". De har in princip rippat av de flesta karaktärer, staden och "ondskan" rakt av.

Jag såg den när den gick på SVT i början på 90-talet. De har dessutom angivit att TP är en av influenserna, men enligt min mening kan det aldrig finnas för många serier av den här typen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Twin Peaks kommer visas på Kanal 9 i sommar, bara så ni vet. Första avsnittet så grät jag av sorg och i det sista grät jag av rädsla, eller var det för att det just var det sista avsnittet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av realin:

Tycker sånt här är riktigt bra!

Men varför inte PC?

Uppenbarligen kommer det sälja mindre eller tror dom alla kommer köpa en xbox för det där?

Noll koll eller? PC har inte en chans mot Xbox när det gäller försäljning. I USA har varenda 'gamer' en xbox och några få har en PC så det är knappt värt att utveckla till PC.
Jävligt tråkigt att folk väljer att lira shooters på Xbox.
Men vi har ju iaf kvar Valve och Blizzard!

Och Crytek och ID Software. Rage blir säkert riktigt bra.

Medlem

Trevligt Något att spana in innan man börjar spela sedan då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillar den här som fan. Mer sånt.

Edit: Jag kan starkt rekommendera collectors utgåvan av spelet också. Det följer med en bok som är riktigt intressant.


signatur
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Twin Peaks kommer visas på Kanal 9 i sommar, bara så ni vet.

Tack för tipset, det visste jag faktiskt inte. Minns TP som extremt obehaglig men samtidigt sjukt bra. Man var ju väldigt ung när den sändes första gången så det är kanske dags igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Håller på att spela spelet nu. Bästa på flera år imo. Får samma känsla som jag fick med första silent hill fast inte lika läskigt. Däremot är storyn så involverande så jag har svårt att sluta när jag väl sätter mig och spelar det.
På tal om det, man kanske skulle sova också


signatur

äldre än dig!

Medlem

Annars så finns ju dessa filmer sedan länge på Xbox live också :-/
fick spelet på release datumet och det är helt klart ett av dom bättre spelen till krysslådan. Väl värt att införskaffa


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av realin:

Tycker sånt här är riktigt bra!

Men varför inte PC?

Uppenbarligen kommer det sälja mindre eller tror dom alla kommer köpa en xbox för det där?

Noll koll eller? PC har inte en chans mot Xbox när det gäller försäljning. I USA har varenda 'gamer' en xbox och några få har en PC så det är knappt värt att utveckla till PC.
Jävligt tråkigt att folk väljer att lira shooters på Xbox.
Men vi har ju iaf kvar Valve och Blizzard!

Tanken var att det skulle släppas till PC innan MS pungade ut en massa pengar för att få det 360-exklusivt. Exklusivitet säljer konsoller och får deras märke att bli starkare, vilket ger ännu mer pengar i långa loppet, det kan ses som dåligt för spelarna dock.

Stora företag som bara bryr sig om pengar är trevligt, USA är lite speciellt.

Medlem

hittade spelet på elgiganten för 399 annars hade jag nog inte köpt det. Bara spelat till episod 2 än så länge, gillar man story, stämning och miljöer så är det bra, det väger upp gameplayet. Det kunde dock vara mer survival horror med mindre ammunition och tagit bort "lock on" siktet

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Twin Peaks kommer visas på Kanal 9 i sommar, bara så ni vet. Första avsnittet så grät jag av sorg och i det sista grät jag av rädsla, eller var det för att det just var det sista avsnittet?

The Return of Bob!


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av realin:

Tycker sånt här är riktigt bra!

Men varför inte PC?

Uppenbarligen kommer det sälja mindre eller tror dom alla kommer köpa en xbox för det där?

Noll koll eller? PC har inte en chans mot Xbox när det gäller försäljning. I USA har varenda 'gamer' en xbox och några få har en PC så det är knappt värt att utveckla till PC.
Jävligt tråkigt att folk väljer att lira shooters på Xbox.
Men vi har ju iaf kvar Valve och Blizzard!

Och Crytek och ID Software. Rage blir säkert riktigt bra.

Och glöm inte bort DICE. De var lite otrogna med det första Bad Company, men nu när 2:an är ute till PC så är det förlåtet.

Fast Rage... Jag väntar bara på ett uttalande från ID om att det blir "Wii and Nintendo DS exlcusive" eller något annat dumt.

Medlem

FAN! Jag som precis sålt mitt Xbox ><


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Xbox eclusive är det värsta jag vet. I helvete att jag köper detta spel nu. Finns INGEN bättre spelupplevelse än PC.

"passar bäst i soffan framför en stor TV-skärm" My ass.
Har man en bra gaming rig så kan konsol aldrig komma i närheten ens. Dessutom har 360 versionen bara stöd för 720p, medans PC versionen, som inte släpps, har stöd för 1080p.....!

Nej fyfan för alla vidriga företag som horar sig för pengarna och skiter fullständigt i konsumenten. Blir ta mej fan att skaffa linux och open source från och med nu, trött som fan på vidriga microsoft judar!

1
Skriv svar