Gameplay-trailer från Generation Zero

Robot
Gameplay-trailer från Generation Zero

Upplev svensk 80-talsdystopi med tre av dina vänner.

#avalanche-studios, #generation-zero


Medlem

Eftersom det verkar som att jag kommer att kunna lira det på egen hand så är jag sjukt taggad!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Verkar spännande!

Medlem

Oj j*vlar, detta ser verkligen intressant ut!


signatur

The King is Back

Avstängd

Asså detta ser helt fantastiskt mysigt ut!

Det må inte vara revolutionerande spelmässigt talat men den svenska miljön som påminner om ens till synes glesa hemtrakter gör det nostalgiskt härligt att fantisera om att man vandrar omkring i ett klassiskt gammalt Sverige.

Nu är jag förvisso född 1989 så jag får nog be farsan eller storebror titta på och peka ut allt "typiskt 1989-tals svenskt" under tiden jag spelar!

Bland annat känner jag inte igen den gamla polisbilen alls. När slutade sådana slags polisbilar användas innan modellen byttes ut?

Medlem

Ser bra ut, ett stort plus att det inte är zombies.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Wow, asläckert! Fick fasen gåshud av hur svenskt det verkligen ser ut. Byggnaderna, bilarna, miljöerna. Riktigt snyggt. Ska följa detta med stort intresse!

Medlem

Jag blir faktiskt lite sugen!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av AplAy:

Asså detta ser helt fantastiskt mysigt ut!

Det må inte vara revolutionerande spelmässigt talat men den svenska miljön som påminner om ens till synes glesa hemtrakter gör det nostalgiskt härligt att fantisera om att man vandrar omkring i ett klassiskt gammalt Sverige.

Nu är jag förvisso född 1989 så jag får nog be farsan eller storebror titta på och peka ut allt "typiskt 1989-tals svenskt" under tiden jag spelar!

Bland annat känner jag inte igen den gamla polisbilen alls. När slutade sådana slags polisbilar användas innan modellen byttes ut?

Känner inte igen färgdesignen på snutbilen men de hade väl såna där Volvo bilar till 92-93 ungefär.

Spelet ser iaf intressant ut och jag hoppas det går att lira ensam också. Borde ju gå..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Geeks Gaming

Ser så himla bra ut :D:D:D Massa svenska vapen man själv har använt jätte mycket i verkligheten. AK4, Mauser, GRG.
Sen ser det ut som där är en del bunkrar från kalla kriget. Har alltid gillat gå runt i såna ^^

Plus bensinen va billig.

Medlem

Men bensinen kostade inte 9 kr på 80-talet!

Skägg.
10 Chambers

Stålenhagskt Robo-Dayz (4 Dead). Försiktigt nyfiken.


signatur
Medlem

Karaktärsmodeller och animationerna såg inget vidare ut. Mysiga miljöer dock.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Löjeväckande upplägg, och extremt stelt och fult..

Avstängd
Skrivet av AplAy:

Asså detta ser helt fantastiskt mysigt ut!

Det må inte vara revolutionerande spelmässigt talat men den svenska miljön som påminner om ens till synes glesa hemtrakter gör det nostalgiskt härligt att fantisera om att man vandrar omkring i ett klassiskt gammalt Sverige.

Nu är jag förvisso född 1989 så jag får nog be farsan eller storebror titta på och peka ut allt "typiskt 1989-tals svenskt" under tiden jag spelar!

Bland annat känner jag inte igen den gamla polisbilen alls. När slutade sådana slags polisbilar användas innan modellen byttes ut?

Jag är född 81 och jag känner igen den. Fanns faktiskt en sådan 240, fast inte kombi här i Åsele då jag var liten.

Spelet ser grymt ut tack vare att man är i Sverige, annars hade det nog inte varit så intressant. Sen att man kan spela med kompisar som det verkar är bra med. Hoppas det verkligen blir bra men är ju inget spel man skulle våga förboka.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ser tufft ut. Mysig uppsättning, fångar definitivt svenska miljön, känns som hemma!

Skägg.
10 Chambers

Stålenhag börjar tröttna på frågorna om han är inblandad.

https://twitter.com/simonstalenhag/status/1030303572620140544...


signatur
Quake-konnässsör
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stålenhagskt Robo-Dayz (4 Dead). Försiktigt nyfiken.

Är det något som FZ kanske kan göra, att fråga Simon Stålenhag och komma in till er och spela för att samtidigt berätta om hur han tänkte med målningarna och världen han har skapat genom sina målningar, och hur de har reflekteras till spelvärlden?

Jag tar tillbaka mitt uttalande

Gnällkuk
Skrivet av CARTMAN:

Känner inte igen färgdesignen på snutbilen men de hade väl såna där Volvo bilar till 92-93 ungefär.

Spelet ser iaf intressant ut och jag hoppas det går att lira ensam också. Borde ju gå..

Skulle ju kunna ha att göra med att de saknar licenser. Saab 99 (för det var det väl?) hette ju Björk 300 t ex

Jag är försiktigt optimistisk, precis som den gode bahamen Calle. Miljön tycker jag ser skitmysig ut, men det har ju sina förklaringar. Däremot vet jag inte om jag var superimponerad av det andra. Generellt sett ser ju allt väldigt dött ut när det bara är lite olika robotar här och där.

Det som slog mig var att det såg ut ungefär som en svensk tappnings på State of Decay. Däremot så tänkte jag också att om det visuellt hade sett ut så här, då hade PUBG fått ett klart uppsving. Den tomma miljön kändes mer BR-anpassat.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stålenhag börjar tröttna på frågorna om han är inblandad.

https://twitter.com/simonstalenhag/status/1030303572620140544...

Va? Har han inte fått någon cred eller är ens inblandad? Visst, hade de kopierat hans robotar rakt av hade det väl varit en sak, men det är ju så uppenbart att han har varit en stor inspiration för hur spelet ser ut. Om det nu visar sig så tycker jag det är otroligt dåligt av Avalanche att halvsno en artist, dessutom svensk, verk och sedan inte ens credda honom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Va? Har han inte fått någon cred eller är ens inblandad? Visst, hade de kopierat hans robotar rakt av hade det väl varit en sak, men det är ju så uppenbart att han har varit en stor inspiration för hur spelet ser ut. Om det nu visar sig så tycker jag det är otroligt dåligt av Avalanche att halvsno en artist, dessutom svensk, verk och sedan inte ens credda honom.

Du verkar ha missat hela uppståndelsen i samband med avslöjandet? Känns som om 99 % av alla kommentarer på första trailern handlade om precis det här.

KoP
Medlem
Skrivet av tricky:

Va? Har han inte fått någon cred eller är ens inblandad? Visst, hade de kopierat hans robotar rakt av hade det väl varit en sak, men det är ju så uppenbart att han har varit en stor inspiration för hur spelet ser ut. Om det nu visar sig så tycker jag det är otroligt dåligt av Avalanche att halvsno en artist, dessutom svensk, verk och sedan inte ens credda honom.

Varför ska han ha cred? Det är ju knappast unikt med en spelvärld fylld med robotar. Sen om det utspelar sig i Sverige eller Uzbekistan spelar mindre roll.

Stålenhag sitter säkerligen på en uppsjö av källor som har inspirerat honom i hans konst. Så funkar det. Alla inspireras av alla i viss mån.

Gnällkuk
Skrivet av Vamp:

Du verkar ha missat hela uppståndelsen i samband med avslöjandet? Känns som om 99 % av alla kommentarer på första trailern handlade om precis det här.

Ja?

Skrivet av KoP:

Varför ska han ha cred? Det är ju knappast unikt med en spelvärld fylld med robotar. Sen om det utspelar sig i Sverige eller Uzbekistan spelar mindre roll.

Stålenhag sitter säkerligen på en uppsjö av källor som har inspirerat honom i hans konst. Så funkar det. Alla inspireras av alla i viss mån.

En uppsjö är rimligt, här är det ju bara frågan om en enda artist med en väldigt tydlig niche. Jag tycker man hade kunnat kosta på sig en länkning till hans Twitter/Hemsida åtminstone.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

1:17. Den där tavlan hade kunnat pynta hela rummet. Varför nöjde de sig med två? :/

Medlem
Skrivet av Susurrous:

1:17. Den där tavlan hade kunnat pynta hela rummet. Varför nöjde de sig med två? :/

Haha, jag hakade också upp mig på det.

Det märks att spelet inte har speciellt hög budget, om man jämför med t.ex. Rage 2. Men det kan vara bra för det, man får sätta förväntningarna efter det helt enkelt.

Skribent

Gött att det är rea på lättmargarin.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Va? Har han inte fått någon cred eller är ens inblandad? Visst, hade de kopierat hans robotar rakt av hade det väl varit en sak, men det är ju så uppenbart att han har varit en stor inspiration för hur spelet ser ut. Om det nu visar sig så tycker jag det är otroligt dåligt av Avalanche att halvsno en artist, dessutom svensk, verk och sedan inte ens credda honom.

https://www.fz.se/nyhet/277518-stalenhag-kommenterar-generati...


signatur
Medlem
Skrivet av tricky:

Skulle ju kunna ha att göra med att de saknar licenser. Saab 99 (för det var det väl?) hette ju Björk 300 t ex

Jag är försiktigt optimistisk, precis som den gode bahamen Calle. Miljön tycker jag ser skitmysig ut, men det har ju sina förklaringar. Däremot vet jag inte om jag var superimponerad av det andra. Generellt sett ser ju allt väldigt dött ut när det bara är lite olika robotar här och där.

Det som slog mig var att det såg ut ungefär som en svensk tappnings på State of Decay. Däremot så tänkte jag också att om det visuellt hade sett ut så här, då hade PUBG fått ett klart uppsving. Den tomma miljön kändes mer BR-anpassat.

Jo visst är det så med licenser däremot tyckte jag att snutbilen var en Volvo liknande bil. Tror att Björk 300 = Saab 900 var en av de andra bilarna i trailern. Menade bara att snuten hade en sådan Volvo bil i början på 90-talet.

Jo jag håller med dig att något saknas. Det kändes lite tomt faktiskt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk

@CARTMAN: ja, snutbilen var en volvo, står en vit sådan vid vägkanten senare också. hmm, ja du har nog rätt ang. 900 lite tråkigt att det inte är riktiga licenser och bilmodeller dock. samma gällande affärer, bensinmackar osv. jag tycker att det helt klart hade höjt stämningen rejält om det var riktiga namn och logotyper.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar