Senaste filmen du såg
Dawn of the Dead (1978) Romero Cut
Jag måste erkänna mig chockad, trodde filmen inte skulle vara så humorspäckad. På ett bra sätt, jag gilla filmen. Helt i min smak, även om vissa scener och beteenden var lite...
Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.
Upgrade 9/10
Fantastisk film! Top CGI och allt från skådespeleriet till platser gjorde att man levde sig in i filmen nästa perfekt, även om jag inte vet vad de kunde gjort bättre så är jag inte redo att ge den 10/10, men kan starkt rekommendera den om ni vill se en bra futuristisk action film!
Började kolla på Upgrade igår..
Fortsättning följer!
Upgrade 9/10
Fantastisk film! Top CGI och allt från skådespeleriet till platser gjorde att man levde sig in i filmen nästa perfekt, även om jag inte vet vad de kunde gjort bättre så är jag inte redo att ge den 10/10, men kan starkt rekommendera den om ni vill se en bra futuristisk action film!
Håller med den var mycket bra. Enligt IMDB så ska det vara en action/horror. Men var väl snarare en actionthriller?
Håller med den var mycket bra. Enligt IMDB så ska det vara en action/horror. Men var väl snarare en actionthriller?
Spoiler, läs ej om ni ej sett filmen:
Tror den fått horror stämpeln för vad som händer i slutet av filmen.
Han tappar ju all kontroll över sin kropp och stem tar över
Såg I, Tonya igår.
Jag kan absolut inget om konståkning, och när incidenten med Tonya Harding inträffade var jag 9 år, så mina kunskaper om det som hände är väldigt basic. Men filmen är bra, den blandar humor och allvar. Den handlar mer om personerna än om sporten, så ett intresse för konståkning är definitivt inget krav. Jag kan inte svara på hur nära sanningen historien ligger, men den är ju självklart baserad på verkliga händelser.
Smallfoot
Bra story blandat med mycket bra musik. Lite seg i början men filmen blir helt klart bättre efter ungefär 10 minuter.
Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/
Gonjiam: Haunted Asylum
Helt okej koreansk skräckis.
Ett gäng ghosthunters ska dokumentera vad som sägs vara ett av världens mest hemsökta ställen. Att man vet att stället finns på riktigt gör den lite läskigare.
Tänk Blair Witch. Händer ingenting första timmen och sen dyker allt upp på rad
Blade of the immortal (Netflix)
Till att börja med så bör sägas att jag inte har läst mangan överhuvudtaget, så mitt omdöme om denna film är helt och hållet baserat på filmen som sådan.
Omdömet således: En ganska tunn story med väldigt osannolika strider som bara har en flyktig kontakt med konceptet realism. Detta även med tanke på att den är baserad på en Manga-serie.
Enda anledningen att inte såga den vid fotknölarna är att den trots allt inte gör anspråk på att vara realistisk till att börja med.
Två samurajer av fem.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Senaste 13 filmerna jag har sett:
1. Spider-Man: Homecoming (6/10)
2. Ant-Man (5/10)
3. Eye in the Sky (7/10)
4. Star Trek Beyond (7/10)
5. American Sniper (6/10)
6. The Magnificent Seven (6/10)
7. The Tale (7/10)
8. Hidden (3/10)
9. The Meg (3/10)
10. Hotel Artemis (7/10)
11. Eighth Grade (5/10)
12. Isle of Dogs (8/10)
13. The Strangers (1/10)
Försöker se en film var dag i Oktober, för att slimma ner på min backlog.
Följer ovanstående och drar några av de senaste man sett.
A Quiet Place (2018) - 6/10
Hold the Dark (2018) - 8/10
Hostiles (2017) - 5/10
Man of La Mancha (1972) - 7/10
Upgrade (2018) - 7/10
Extinction (2018) - 5/10
How It Ends (2018) - 6/10
Bubba Ho-Tep (2002) - 9/10
Death Wish (2018) - 5/10
Den of Thieves (2018) - 6/10
Red Sparrow (2018) - 4/10
A Cure for Wellness (2016) - 7/10
Filth (2013) - 8/10
The ghost in the shell.
Ännu en film där jag inte har läst mangan, och således basreas betyget enbart på filmen
En actionrulle med vissa logikluckor som ändå är tillräckligt underhållande för att se färdigt
Tre cyborger av fem
Edit: Det finns visst en anime också. För att förtydliga, så har jag inte sett den heller.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Solo : A Star Wars Story
En film som jag såg med synnerligen låga förväntningar.
Men trots att man visste att tre av karaktärerna garanterat skulle överleva, så var den ändå bättre än film 1-3 och 7-8 av main-story filmerna. (Iofs så visste man detta i film 1-3 av main-storyn också.)
Ger den tre blasters av fem.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
"The Meg". Bortkastade pengar på alla sätt och vis, även för de inblandade i produktionen. Det är sällan man ser så här dåliga filmer. Undvik.
"The Meg". Bortkastade pengar på alla sätt och vis, även för de inblandade i produktionen. Det är sällan man ser så här dåliga filmer. Undvik.
Ibland blir dåliga filmer kul att se just för att de är dåliga. Men det här låter inte som en sån film.