Stellaris kommer till konsoler

Robot
Medlem

Kul för bönderna nu efter torkan. Men jag håller mig till PC för sådana spel.

Ambassadör
Xbox

Trevligt!


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Vad är "jag har ätit pannkaka" för svarsalternativ egentligen? Internskämt?

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad är "jag har ätit pannkaka" för svarsalternativ egentligen? Internskämt?

Jag tänkte på scenen i Yrrol, men det kanske bara var istället för "vet inte".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad är "jag har ätit pannkaka" för svarsalternativ egentligen? Internskämt?

Skrivet av conthox:

Jag tänkte på scenen i Yrrol, men det kanske bara var istället för "vet inte".

Det måste vara Yrrol

Medlem

När kommer Cities: Skylines till Switch?

Medlem

Varför baseras det på en dryga två år gammal version?
Vad för omskälvande nyheter har det kommit sen dess som gör att det inte funkar på konsol?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför baseras det på en dryga två år gammal version?
Vad för omskälvande nyheter har det kommit sen dess som gör att det inte funkar på konsol?

Paradox är kända för att inte bara lägga till content i sina expansions, utan även ändra/lägga till fundamentala gameplay-element som, förhoppningsvis, gör hela spelet bättre. På så sätt blir deras expansions inte bara en DLC-patch med nytt content utan även en förbättrad version av spelet - lite som expansions var förr i tiden. Personligen irriterar det mig då de släpper mycket expansions och ofta, så mycket information man hittar i videos och på reddit kanske inte alls är aktuell för din version av spelet. Dessutom blir äldre sparfiler ofta inkompatibla med senare versioner av spelet (går att downgrade:a sin version så man kan fortsätta på sin save om än omständligt).

Min gissning är således att konsolversionerna får den bästa och stabilaste versionen av spelet innan expansions började släppas (Leviathans släpptes i Oktober 2016 som första expansion) och att endast grundspelet släpps till konsol - till en början. När jag tittar patch 1.7 så lanserades den i maj 2017, inte 2016 som det står här.

https://stellaris.paradoxwikis.com/Patch_1.7.X

Medlem

Tycker att 2.1 som är aktiv nu är den bästa hittills. Gillar helt klart att de börjar fixa till det nya flottiljsystemet, att man kan lägga till designs, uppgradera etc på ett smidigt sätt. Däremot har jag fortfarande upplevt ett gäng buggar i det systemet men i 2.0 kunde man inte använda det över huvud taget.
2.2 ser däremot intressant ut, verkar använda ett mer likt system för planeter och ekonomin som gamla hederliga Victoria 2 hade.

Just nu är väl att bygga byggnader på planeterna som är det minst roliga i Stellaris, det är i grund och botten samma system som Gal Civ-serien men utan alla adjecent bonusar som finns i Gal Civ så i princip bygger man bara samma saker utan någon eftertanke (ibland tänker man till ifall planeten har någon specifik bonus).

Medlem

Hallå hallå, beställde stellaris på webbhallen men ännu har webbhallen inte fått in spelet. Vaihelv…. Vet ni ungefär hur länge man kommer få vänta för jag antar att det är samma överallt....?

1
Skriv svar