Dessa spel får ray-tracing med Geforce RTX-korten

Robot
Dessa spel får ray-tracing med Geforce RTX-korten
Medlem

Kan nog bli bra men undrar hur det fungerar i en multiplayer shooter som PUBG. Blir ju skumt om vissa spelare kan se andra smyga runt hörn för att dom har reflektioner i fönster/bilar/etc.

Lär ju kunna exploitas på ett eller annat sätt.

eld
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Kan nog bli bra men undrar hur det fungerar i en multiplayer shooter som PUBG. Blir ju skumt om vissa spelare kan se andra smyga runt hörn för att dom har reflektioner i fönster/bilar/etc.

Lär ju kunna exploitas på ett eller annat sätt.

Ingen rtx i PUBG, enbart DLSS.

Fast du har en intressant tanke, riktiga reflektioner har sina konsekvenser i multiplayerspel.

Gnällkuk
Skrivet av Fletchett:

Kan nog bli bra men undrar hur det fungerar i en multiplayer shooter som PUBG. Blir ju skumt om vissa spelare kan se andra smyga runt hörn för att dom har reflektioner i fönster/bilar/etc.

Lär ju kunna exploitas på ett eller annat sätt.

Går ju att stänga av det för objekt, det var mitt intryck iaf från bf1-trailern där inte alla objekt speglades utan bara vissa


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av eld:

Ingen rtx i PUBG, enbart DLSS.

Aha, okej. Det låter ju bra.

Skrivet av tricky:

Går ju att stänga av det för objekt, det var mitt intryck iaf från bf1-trailern där inte alla objekt speglades utan bara vissa

Det hade säkert gått men hade ju onekligen sett lite konstigt ut i spel där alla inte är vampyrer.

Medlem

Känns som att spel som BFV är fel spel att hetsa upp sig över raytracing i. Vem har tid att stanna upp och titta på omgivningarna? Då är det bättre med spel som Tombraider tex!

Men...det känns som att ett GTX1070 i en reaback nära dig kommer vara ett bra kap!

Medlem

Tråkigt att vi inte vet mycket om själva prestandan än. Ray-Tracing kommer definitivt bli en fin touch, det såg bra ut i Metro t.ex. Men hur mycket prestanda kommer den äta? Vissa säger att Tomb Raider demot laggade under demonstrationen, medan vissa hävdar att eftersom Ray-Tracing har en egen plats på chippet så kommer on eller off inte ha någon betydelse på FPS:en. Och hur mycket prestanda kommer kortet prestera jämfört med 1080Ti? Är Priset värt det? Eller ska man lägga sig på golvet och skratta?

Medlem

@trifix: Inte alla spelar BF för att köra det i 640x480x4000fps i multiplayer :). Jag köper spelen för singleplayer och då vill jag att det ska se snyggt ut. Jag stannade verkligen upp ofta i BF1 och tittade på miljön så detta kommer ju bli mer än uppskattat när det släpps.

Avstängd

Invänta tester och ta hypen med en nypa salt.

När bevisen är lagda på bordet, då blir det dags för hiss eller diss!

1
Skriv svar