"Battlefield V är inte på väg att bli ett fiasko"

Robot
"Battlefield V är inte på väg att bli ett fiasko"

Inget nytt Titanfall 2, även om Red Dead 2 stjäl uppmärksamheten.

#battlefield-v, #call-of-duty-black-ops-4, #red-dead-redemption-2, #releaselistan, #titanfall-2


Medlem

Kunde inte bry mig mindre. Har fortfarande kul med BF1 och stannar där. Trailern var en turn-off för mig, inte sugen på steampunk cybernetik i WW2.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hoppade BF1 så är lite sugen. Men bojkottar helst EA. Ska spela betan så får vi se


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Får väl hoppas att en beta så nära på lanseringen kan öka suget, men det finns verkligen noll sug för flera Battlefield spel just nu.


signatur
phi
Medlem

Nu är jag personligen spyless på BF och har aldrig förhandsbokat ett BF-spel tidigare. Så det blir inget BF5 för min del.

Däremot så är jag även jävligt less på EA och har mer eller bojkottat spel från dem den senaste tiden och så kommer det att förbli till dess att jag ser en förändring från deras sida.

Medlem

Förbokade 3:an o 4:an då jag gillar nutids pangare.
Så för mig var och är både BF I och V ointressanta på alla plan.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Kommer inte att förboka funderar istället på under en tid att köra Orgin Access Premium.
149 kr för en månad för att testa BFV , samt även få testa A way out.
Det kommer att avgöra om jag köper BFV.

Samma kommer jag att göra när Anthem släps då jag är mera osäker på om detta är något för mig.

Medlem

Ge oss dedikerade servrar, moddstöd så kommer jag införskaffa ett nytt Battlefield. Har inte köpt nån ny i serien sedan bad company 2, men 1942 var och är fortfarande svårslaget pga communityt som släppte moddar å grejer till spelet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

@Mirage: jag fattar inte grejen med att alla kallar det för steampunk, cyberteknik osv.

T.ex armen i trailern är en kanske ovanlig men existerande protes från tidigt 1900tal

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Ge oss dedikerade servrar, moddstöd så kommer jag införskaffa ett nytt Battlefield. Har inte köpt nån ny i serien sedan bad company 2, men 1942 var och är fortfarande svårslaget pga communityt som släppte moddar å grejer till spelet.

Har spelat alla utom Konsolversionerna och har nog över 5000 h i BF serien. Och jag håller lite med om BF42 är svårslaget i just när det gäller community och saknaden är stor.
Men personligen tror jag att det blir svårt med ett spel som BFV endast pga hur komplicerat allt är idag jämfört med när det endast satt 15 pers på dice och utvecklade Battlefield 1942

eld
Medlem
Skrivet av maxemilianr:

@Mirage: jag fattar inte grejen med att alla kallar det för steampunk, cyberteknik osv.

T.ex armen i trailern är en kanske ovanlig men existerande protes från tidigt 1900tal
http://news.bbcimg.co.uk/media/images/58793000/jpg/_58793447_...

Fast det här är samma folk som reagerar på kvinnorna som att de vore utomjordingar, så de misstar nog proteserna för robotarmar.

Medlem

Har riktigt skoj i BF 1 idag och ser verkligen fram emot BF V då jag tycker ww2 är en betydligt intressantare setting. Sen tycker det ser ut som dom lyssnat på spelare och ändrar rätt mycket runt spelmekaniken runt squads, fordon, spotting mm.

Jag hade personligen föredragit en mer historisk korrekt approach gällande proteser mm men stör mig inte jättemycket på det heller.

Dock har jag helt slutat förboka spel men kommer nog köpa det i samband med release om inte betan är en stor flopp.

Medlem

Blir att hoppa över denna! Väntar till nästa BF som förhoppningsvis lutar åt det modernare hållet. Har lite emot att det dras ifrån verkligheten då jag anser att ww2 är så pass rotat och har en sån "skön" stämning över sig att man måste bevara den. Men det lär ta två timmar sen är man insyltad i sina frags och skiter i allt sånt. Men är sugen på ett nytt BF 3/4 med tung action!

Medlem

@maxemilianr: Den där var knappast så precis och gjord för strid, direkt... Det är därför folk kallar det steampunk och cyberteknik. Så bra som den fungerade i trailern fungerar inte proteser idag, generellt sett.


signatur

I drank what?

Varför är alla så arga på att battlefield 5 inte råkar vara hundra procent realistiskt. Ända sen de började med att man kunde ändra saker, så har tex amerikanska soldater kunnat använda ryska vapen. Man har kunnat ha orealistiska uniformer. Och de här valmöjligheterna har ökat i varje spel. Och sen att folk säger att det inte känns som ett ww2 spel, nu har vi ju bara sett MP och för mig så har inget battlefield känts riktigt realistiskt och autentiskt när man kör multiplayer.

Battlefield 5 känns ändå mer realistiskt än BF1, framförallt för att fordonen är på den sidan dom ska vara och att vapnen som används faktiskt användes under kriget.

Medlem

Att spelet inte är speciellt realistiskt eller att det springer runt 1/4 kvinnor rör mig inte i ryggen, och att det sen troligtvis kommer vara en absurd mängd cosmetics gör mig en aning bitter men det kan jag leva med.
Nej, anledningen till att jag inte kommer köpa BF5 är av den enkla anledningen att jag efter cirka 10 timmars Alpha spelande var uttråkad bortom rim och reson. Simpelt. Dessutom hörde jag att en av utvecklarna kom ut och sa något i stil med "gillar ni inte riktningen vi tar spelet i så köp det inte". Perfekt! Då köper jag RDR2 och Hitman 2 istället

Medlem
Skrivet av maxemilianr:

@Mirage: jag fattar inte grejen med att alla kallar det för steampunk, cyberteknik osv.

T.ex armen i trailern är en kanske ovanlig men existerande protes från tidigt 1900tal
http://news.bbcimg.co.uk/media/images/58793000/jpg/_58793447_...

Bara för det nu fanns en protes som såg ut sådär så tror jag nog du varken hittade en kvinna eller man i fronten med dessa på.

Skrivet av autograph:

"Why Are Gamers Upset With Battlefield 5?"
https://youtu.be/m4bf1bxKRIs

Expanderad video från länken ovan,

Videon som autograph postade i en annan tråd fångar hur jag själv ser på det, för mycket pådyvlat och märklig första trailer.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Hela mitt jäkla YouTube-flöde är fullt av videos som försöker få mig att tycka att BF5 är ett fiasko. Försöker få YouTube att förstå hur oinstresserad jag är med icke, de ploppar glatt tillbaka.

Hur som helst är BF5 första BF sen Bad Company 2 jag funderar på att köpa. Tycker det verkar kul även om BF1 hade lite mer roliga inslag. Däremot har de ju lovat mindra DLC och tycker Battle Royale i BF har potential.

Jag tänker förövrigt att i bästa fall har folk slutat förboka EA-spel till större grad? Antagligen nativt men men hoppas kan man väl göra

Medlem

För mig del så blir jag alltid off mot spel som massproduceras, efter EA köpte DICE så har dom bara följt det vanliga släppa ett spel om året formulan.

Ett års utveckling resulterar alltid i ett spel som i princip bara ändrat på skalet och är fattigt på innehåll. Man känner direkt att man spelar samma spel bara att det ser lite annourlunda ut (kan lika gärna va en DLC)

Medan spel som utvecklats under en lång tid har haft tid att uppgradera motorn, finslipa gameplay, byggt ordentligt med innehåll. Allt blir bättre om det görs rätt och inte rushas ut varje år bara för att sälja. Dom bästa AAA spelen som kommit ut har oftast 3-4 års utvecklingstid bakom sig, därför jag är rätt säker på att Red dead redemption 2 kommer vara grymt bra medan Battlefield 5 bara kommer vara ett reskin på BF1.

Medlem

Förbokat och redo. Ska bli kul!

ELF
Medlem

Modstöd+Forgotten Hope 3.... Man kan ju alltid drömma.... Då hade jag köpt det direkt.

Har förövrigt tröttnat på allways on speedhacket som de har kört med i de senaste spelen. Var kul ett tag, men inte längre. Var hypad inför BF1, men sen såg jag hur alla for runt som one man armies med speedhack. Detsamma verkar gälla BF5. Så det blir att slopa detta också.
Nä, ska man ta sig fram snabbt så är det fordon som gäller.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast det här är samma folk som reagerar på kvinnorna som att de vore utomjordingar, så de misstar nog proteserna för robotarmar.

Likt robotarmen var kvinnor såpass ovanliga på slagfältet att de lika gärna hade kunnat vara utomjordingar. Men visst, vissa har inga problem med att vänsterpacket vill skriva om historien.

Medlem

Det här är första spelet i serien som jag är väldigt ointresserad av. Tyvärr måste jag säga, då ww2-spel hör till mina favoriter.

Men Dices nonchalanta attityd mot sitt egna community de senaste åren är fruktansvärt avtändande...!

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Likt robotarmen var kvinnor såpass ovanliga på slagfältet att de lika gärna hade kunnat vara utomjordingar. Men visst, vissa har inga problem med att vänsterpacket vill skriva om historien.

Det förvånar att folk som så högljutt strider för historisk korrekthet (i ett actionspel) inte ryter ifrån om allt annat som så uppenbart inte är historiskt korrekt. Det finns ju lite att välja på: realtidskartor, menyer, grafiska sikten och ikoner, tidsstyrda tävlingsmoment, respawn, meddelanden om avklarade uppdrag, levlande... Inga problem där, men kvinnor och proteser, DET måste bekämpas så att inte "vänsterpacket" får "skriva om historien"...


signatur
Inaktiv

@kebbe: "skriva om historien"... Sen när har realism varit en hörnsten i Battlefield? Det går bra att bli skjuten av en pansarvagn i huvudet sen en defibrillator eller injektion senare så är man på benen igen men så fort man får se en kvinna eller protes så är hela spelet tydligen förstört. Om det är sånt jävla gnäll över såna kosmetiska saker känns det bara skönt att slippa spela med er i BF5.

Relevant bild är relevant.

Medlem

Vad alla verkar ignorera är att de hela tiden har sagt "The an told stories of WW2"

Många verkar tro att ww2 bara pågick på de stora slagfälten som Kursk, Iwo Jima, Guamoch Tobruk för att nämna några. Men det pågick små skärmytslingar överallt, framför allt i de som var ockuperade. Historier som aldrig har gjorts film på eller ens omnämnts i en notis någon stans. Motståndsrörelsen i de ockuperade länderna var inte så noga med vem som stred bara de gjorde jobbet.
Under hela min tid med att spel Battlefield har detta om realism varit en nagel i ögat på en grupp av människor. Men jag har alltid tyckt att snacka realism i ett spel är som att någon försöker förklara kvantfysik för mig, dvs total ointressant.
För att få¨ordet realism ha någon betydelse i detta sammanhang borde du få lov att köpa en ny kopia av spelet varje gång du dog.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Varför är alla så arga på att battlefield 5 inte råkar vara hundra procent realistiskt. Ända sen de började med att man kunde ändra saker, så har tex amerikanska soldater kunnat använda ryska vapen. Man har kunnat ha orealistiska uniformer. Och de här valmöjligheterna har ökat i varje spel. Och sen att folk säger att det inte känns som ett ww2 spel, nu har vi ju bara sett MP och för mig så har inget battlefield känts riktigt realistiskt och autentiskt när man kör multiplayer.

Battlefield 5 känns ändå mer realistiskt än BF1, framförallt för att fordonen är på den sidan dom ska vara och att vapnen som används faktiskt användes under kriget.

Förutom att krigföringen inte alls gick till som spelet utspelar sig. I kriget fanns det inte små squads med specialsoldater. Och framförallt sprang man inte runt med maskingevären som man gör i spelet. Det finns EN bana i spelet som ger känslan av första världskriget, men gameplayet är det inte. De valde helt fel tema från första början.

Battlefield behöver inte ha realistiskt gameplay, men realistiskt tema är viktigt. Särskilt om det är historiskt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det förvånar att folk som så högljutt strider för historisk korrekthet (i ett actionspel) inte ryter ifrån om allt annat som så uppenbart inte är historiskt korrekt. Det finns ju lite att välja på: realtidskartor, menyer, grafiska sikten och ikoner, tidsstyrda tävlingsmoment, respawn, meddelanden om avklarade uppdrag, levlande... Inga problem där, men kvinnor och proteser, DET måste bekämpas så att inte "vänsterpacket" får "skriva om historien"...

Realtidskartor, menyer och respawn är tramsargument, det vet du själv. Resterande punkter har utstått högljudd kritik i flera spel, inte minst CoD WWII och BF1 som båda tog stora friheter framförallt när det gäller tillgängliga vapen och tillbehör. Så nej, inget av det har behandlats som "inga problem". Det viktigaste är dock att sådan variation i vapen, tillbehör, kartor etc. helt saknar politisk motivation medan DICE könskvotering har allt med politik att göra, därav får det också utstå hårdare kritik.

För övrigt är det intressant hur ingen av tidigare nämnd kritik har räknats som att "högljutt strida för historisk korrekthet" (en formulering gjord för att framställa det som någonting negativt), men så fort någon säger att "spelet blir mindre autentiskt med kvinnliga robotsoldater" så är det en problematisk, högljudd strid. Det är såklart välkänt att radikalfeminister söker efter konflikt och offerkofta i precis allt, men när en spelserie som sedan start sålt på sin autenticitet skrotar sina grundvärden för att utvecklarna vill visa sin egen version av historien (DICE ord, inte mina), då kanske det är dags att inse hur kritiken kommer från annat än ogrundat kvinnohat.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@kebbe: "skriva om historien"... Sen när har realism varit en hörnsten i Battlefield? Det går bra att bli skjuten av en pansarvagn i huvudet sen en defibrillator eller injektion senare så är man på benen igen men så fort man får se en kvinna eller protes så är hela spelet tydligen förstört. Om det är sånt jävla gnäll över såna kosmetiska saker känns det bara skönt att slippa spela med er i BF5.

Favoritargumentet från de som saknar argument. Du attackerar spelmoment som HP och respawn och tror att du har någon form av poäng, dessa har ingenting med realism att göra. Autenticitet har varit seriens kärna sedan första spelet, realism har varit en del av detta vilket syns än idag i allt från fordonsfysik till hur vapnen hanteras, den begränsade ammunitionen och saker som bullet drop. Sedan kan du peka ut vad som är och inte är realistiskt hur mycket du vill, allt som nämnts och mycket mer är till för att skapa en känsla av realism; Den nämnda autenticiteten.

För övrigt ser jag inte hur din bild är relevant. Menar du att alla som klagar i slutändan sitter med spelet ändå? Kanske, kanske inte. Det är helt irrelevant i förhållande till kritiken och du kommer att sitta och spela med många av kritikerna vare sig du vill det eller inte.

Redaktör

@kebbe: Okej, så här istället då - förklara varför du anser att två kosmetiska ting i actionspelet BFV kan få så stark påverkan på spelarnas bild av WW2.


signatur
123
Skriv svar