Istället för Half-Life 3 - Hör Gabe Newell kommentera din Dota 2-match

Robot
Istället för Half-Life 3 - Hör Gabe Newell kommentera din Dota 2-match

"Det är fler än två, färre än fyra?" skojar Gaben om oförmågan att räkna till tre.

#dota-2, #gaben, #gamescom


Medlem

Vad gör man den dagen det släpps? HL3 alltså. Hoppet är ju det sista som dör, men man kommer ju bli helt tom när man får ett datum..

Avstängd
Skrivet av Cladrius:

Vad gör man den dagen det släpps? HL3 alltså. Hoppet är ju det sista som dör, men man kommer ju bli helt tom när man får ett datum..

Vad får dig att tro att det ens ska släppas?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

om det släpps så kommer hela HL-sekten vi med tiden blivit gå batshit


signatur

//monster

Medlem

HL3 kommer bli ett Duke Nukem.
När det väl kommer så kommer hela spelarbasen gått vidare i livet och den unga köpstarka målgruppen kommer inte veta nått/bry sig.

Känns som att det är försent redan nu.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

HL3 kommer bli ett Duke Nukem.
När det väl kommer så kommer hela spelarbasen gått vidare i livet och den unga köpstarka målgruppen kommer inte veta nått/bry sig.

Känns som att det är försent redan nu.

Jag tror du har rätt tyvärr. 😔


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

HL3 kommer bli ett Duke Nukem.
När det väl kommer så kommer hela spelarbasen gått vidare i livet och den unga köpstarka målgruppen kommer inte veta nått/bry sig.

Känns som att det är försent redan nu.

Det gick ju rätt bra för skaparna bakom wasteland 2 och originalet kom... Var det typ 80-tale!? Med det sagt så tror jag att så länge spelen håller måttet då spelen görs så kan man lätt göra en uppföljare decennier senare. Samma sak med serien twin peaks som blev kultförklarad och 20 år senare kommer nästa säsong 😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad får dig att tro att det ens ska släppas?

Hoppet min vän.. Hoppet!

Medlem

Tror jag behåller min Rick and Morty-announcer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Istället för Half-life 3 förvirring?

Medlem

Lite tråkigt det där med Half-life. Ännu tråkigare att vi inte har fått nått vettigt svar under alla år. Nu när det är snart dags för ett generations byte på konsoler så kan man ju tänka sig att Valve tar chansen och släpper 3:an till dom som en kickoff. Det vore nåt.

Medlem

Roligt att Gabe kan bjuda på sig själv! Skrattade högt flera gånger

Medlem

Kommer han säga "please email me at gayben at valvesoftwaredot"... Yep!

Medlem

På något sätt hade de kunnat vända denna rätt trista och "cringe" - aktiga video till något fantastiskt. Om dom istället för DOTA International hade visat en logo för HL3 och något datum som t.ex VGA.

Skämtet är dött för länge sen och nu gör VALVE bara sig själva en otjänst genom att driva med det. Det är rentutav lite taskigt gentemot den fanbase som hjälpte VALVE bli dem de är idag.

Ska man begrava det så får man låta det vara begravt och inte gräva upp liket då och då, imho.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

På något sätt hade de kunnat vända denna rätt trista och "cringe" - aktiga video till något fantastiskt. Om dom istället för DOTA International hade visat en logo för HL3 och något datum som t.ex VGA.

Skämtet är dött för länge sen och nu gör VALVE bara sig själva en otjänst genom att driva med det. Det är rentutav lite taskigt gentemot den fanbase som hjälpte VALVE bli dem de är idag.

Ska man begrava det så får man låta det vara begravt och inte gräva upp liket då och då, imho.

Så en produkt för Dota 2 ska visa en logo för HL3 istället för Dota?

Ursäkta, men hur bitter får man lov att vara egentligen? Ta det för det skämt det är och kliv ner från den höga hästen. Sifferskämtet var enbart en del av videon, långt ifrån det enda skämtet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Half-Life 3 är precis som Game of Thrones. Det kommer aldrig ske. Kommer aldrig få sista boken. Kanske får vi Winds of Winter 2022. Men sista boken A Dream of Spring. Den kommer aldrig komma. Martin kommer hinna dö.

Om inte en annan författare tar över dvs.

Bra vi får ett avslut på tv-serien iallafall. Tycker synd om alla trogna GoT bokfans som väntat typ 20 år på slutet. Haha.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så en produkt för Dota 2 ska visa en logo för HL3 istället för Dota?

Ursäkta, men hur bitter får man lov att vara egentligen? Ta det för det skämt det är och kliv ner från den höga hästen. Sifferskämtet var enbart en del av videon, långt ifrån det enda skämtet.

Oj, herrejösses! Vilken reaktion :s

Bitter, höga hästar? Jag vädrade min åsikt kring videon...

Jag tar det precis som det är, ett skämt, det framgår väl rätt tydligt? Dock tyckte jag skämtet/skämten föll oerhört platt, för de är otroligt uttjatade. Jag tror ärligt att de gör sig själva en otjänst genom att sparka på den hund som är begraven, tror inte det är bästa strategin i längden, för jag tror det retar fansen mer än det roar dem. Men det var ju också bara min egna åsikt kring det.

Det känns som du tar sakerna jag sa lite för seriöst och sakligt, självklart ska den videon innehålla Dota 2, vilket den också gör. Men det hade varit fantastiskt om dom smög in något som ingen förväntade sig, när dom ändå drar referenser till deras "oförmåga kring 3". Det var bara en tanke och koncept om hur man i mitt tycke hade kunnat göra en rätt trist video, till något intressant. Filmen i sig drar ju fokus ifrån Dota 2 till deras andra titlar, tack vare de använder sig av gamla "memes".

Allt jag säger är att det hade varit mycket roligare i mina ögon med något nytt och oförberett, att presentera en sån bomb som en ny Orange Box eller något i en relativt liten nyhet som ett announcer pack, hade varit väldigt smöget och med mycket glimt i ögat.

Jag var inte bitter, utan analytiskt och fundersam i mitt inlägg, ursäkta om det uppfattades annorlunda.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Oj, herrejösses! Vilken reaktion :s

Bitter, höga hästar? Jag vädrade min åsikt kring videon...

Jag tar det precis som det är, ett skämt, det framgår väl rätt tydligt? Dock tyckte jag skämtet/skämten föll oerhört platt, för de är otroligt uttjatade. Jag tror ärligt att de gör sig själva en otjänst genom att sparka på den hund som är begraven, tror inte det är bästa strategin i längden, för jag tror det retar fansen mer än det roar dem. Men det var ju också bara min egna åsikt kring det.

Det känns som du tar sakerna jag sa lite för seriöst och sakligt, självklart ska den videon innehålla Dota 2, vilket den också gör. Men det hade varit fantastiskt om dom smög in något som ingen förväntade sig, när dom ändå drar referenser till deras "oförmåga kring 3". Det var bara en tanke och koncept om hur man i mitt tycke hade kunnat göra en rätt trist video, till något intressant. Filmen i sig drar ju fokus ifrån Dota 2 till deras andra titlar, tack vare de använder sig av gamla "memes".

Allt jag säger är att det hade varit mycket roligare i mina ögon med något nytt och oförberett, att presentera en sån bomb som en ny Orange Box eller något i en relativt liten nyhet som ett announcer pack, hade varit väldigt smöget och med mycket glimt i ögat.

Jag var inte bitter, utan analytiskt och fundersam i mitt inlägg, ursäkta om det uppfattades annorlunda.

Det känns inte särskilt analytiskt när du använder en tiondel av videon för att dra heltäckande slutsatser.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Ok.


signatur

Nämen!

Avstängd

Hahah jag tyckte det var dödsskönt trolleri! Kmr 3:an så kmr den och det får man ta då. Hypen kmr dock att förstöra 3:an. Den enda chansen att HL3 kmr är om VR slår igenom och blir konsumentvänligt. Det blir dess gimmick då precis som fysik var HL2:s gimmick och HL1:s gimmick var att det var ett mycket bra FPS med AI på sin tid.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tror jag behåller min Rick and Morty-announcer.

Pickle Rick approves!

Medlem
Avstängd

Det var t.om tråkigare än videon som länkades i artikeln. Vad skulle vara kul här menar folk?

1
Skriv svar