Spelgudarna är emot mig!

Testpilot
Spelgudarna är emot mig!

Spelgudarna är onda och elaka.

Efter mitt misslyckande med We Happy Few så riktade jag ögonen mot ytterligare ett nytt spel:

Phantom Doctrine.

Jag älskar Xcom , särskilt nya xcom spelen och det är de spel jag verkligen nött och kört många timmar.

Nu är det många nya spel på gång som bygger på samma grundkoncept då man spelar.
Phantom Doctrine är dock ett spionspel och man slåss inte mot mystiska aliens utan man infiltrerar byggnader och snor hemliga dokument och slåss mot vanliga människor.

Första intrycken är att man spelar ganska annorlunda men allt är ändå bekant.
Problemet som jag märkte ganska snabbt är att UI’t i sin bas är ganska rörigt och det tar lång tid innan man känner sig bekväm och förstår vad de knappar man trycker på har för funktion det är inte så tydligt utmärkt vad som är en knapp eller inte i UI’t

Så jag satte igång och spelade flera uppdrag och började bli varm i kläderna.

Och då bestämde sig Murphy för att jävlas.

Mitt i ett uppdrag där man skall tillfångata eller döda en fiendespion vägrar spelet gå vidare.
Hela spelet stannar upp då fiendespionen aktiverar säkerhetskamerorna på kartan.
Jag har tidigare stängt av dem men spelet fungerar så att om man eliminerar fiender så kommer de förr eller senare bli misstänksamma då de inte rapporterar tillbaka.

Då aktiverar de kameror och letar runt på kartan efter ditt team.
Så jag satt där mitt i ett uppdrag med skägget i brevlådan.

*massor med svordomar* - nää jag orkar inte starta om banan eller leta på internet efter buggfixar/workarounds.

Skickade en buggrapport till GOG och sen avinstallerade jag spelet.

Blää! - nu skiter jag i spel tills 30e Augusti då Two Point hospital släpps.

KIRI OUT!

Håller med, det är trist när det händer, men jag troddde detta mest hände på äldre spel. Senaste gången jag hade sådana problem var när jag spelade "Assassin's Creed: Brotherhood". Slutbossen funkade inte på PC:n, så jag fick se en film på nätet istället hur spelet slutade. Irriterande minst sagt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tråkigt. Som tur är ser ju september-oktober ut att bjuda på kanonspel.

Medlem

Är det en bugg eller är det en funktion i spelet? Typ att det ska vara realistiskt att de börjar bli misstänksam o sökande? Eller du menar att spelet fryser helt?

Medlem

Sånt där är riktigt trist. Råkat ut för sådant i andra spel senast Divinity Original Sin 2. Som tur var behövde jag inte spela om så långt. Det var en NPC som buggade ur så questen inte kunde slutföras. Fick spela om det uppdraget.

Phantom Doctrine verkar riktigt skoj men kommer vänta ett par månader så alla buggar är fixade..

Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Håller med, det är trist när det händer, men jag troddde detta mest hände på äldre spel. Senaste gången jag hade sådana problem var när jag spelade "Assassin's Creed: Brotherhood". Slutbossen funkade inte på PC:n, så jag fick se en film på nätet istället hur spelet slutade. Irriterande minst sagt.

Ja det är trist då spel buggar åt skogen och nu efter detta hade jag inget som helst tålamod

Skrivet av Bennii:

Tråkigt. Som tur är ser ju september-oktober ut att bjuda på kanonspel.

Two point hospital , Shadow of the Tombraider , Bards Tale IV : Barrows deep , Star Control Origins .
Så ser schemat ut 30Augusti till Oktober för min del

Skrivet av Voorhees:

Är det en bugg eller är det en funktion i spelet? Typ att det ska vara realistiskt att de börjar bli misstänksam o sökande? Eller du menar att spelet fryser helt?

Spelet i sig stannar upp och står på "enemy turn" för evigt. Det går utmärkt att gå ut i menyer osv.

Skrivet av Tiggaren:

Sånt där är riktigt trist. Råkat ut för sådant i andra spel senast Divinity Original Sin 2. Som tur var behövde jag inte spela om så långt. Det var en NPC som buggade ur så questen inte kunde slutföras. Fick spela om det uppdraget.

Phantom Doctrine verkar riktigt skoj men kommer vänta ett par månader så alla buggar är fixade..

Ja snacka om murphy att råka ut för dryga buggar. Minns buggen i Batman arkham city som gjorde att man inte kom vidare innan de patchat. haha sjukt dåligt då det var MAIN storyn som var trasig.

Testpilot

[Update]

En patch för min bugg finns ute nu !

Ambassadör
League of Legends

Hade en bugg i Divinity 2 där 2 av mina sidokaraktärer blev av med alla sina attribut som att de var level 1 fast de var högre level. Blev aldrig att jag spelade klart efter det. Ska nog göra ett nytt försök nu med Definitive edition.

1
Skriv svar