Xbox All Access – prenumerationsköp konsol, Live och Game Pass

Robot
Xbox All Access – prenumerationsköp konsol, Live och Game Pass

Källor uppger att Microsoft snart lanserar nytt sätt att skaffa Xbox One.

#microsoft, #xbox, #xbox-game-pass, #xbox-live, #xbox-one


Medlem

Jag är inte intresserad men det är ett smart affärsdrag, tycker jag. Anledningen till varför gemene man köper nya 8000kr-telefoner var 24e månad är ju främst p.g.a. hur enkelt det är att få en kredit.

Medlem

Snyggt koncept. Kan tänka mig att många unga och föräldrar med knaper ekonomi gärna väljer det här istället för att punga ut med hela summan på en gång. Smart drag av det gröna laget.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Blir ungefär som när man skaffar comhem-box.

Medlem

Schysst initiativ.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Schysst initiativ.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Gnällkuk

Smart drag, de behöver försöka vinna tillbaka marknadsandelar från Sony och detta kommer nog slå väl ut och kommer antagligen lanseras på fler kontinenter och länder.

Frågan är om Sony kommer med ett motdrag? Skulle inte förvåna mig om de tror och tycker att de är tillräckligt dominanta för att inte sälja ut sin plattform till ”underpris”.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Haha Microsoft, ni är så sabla förutsägbara, detta är vad jag, och antagligen många med mig, väntat på. Nej tack, mitt förtroende för er blir bara sämre och sämre, varje gång ni gör något som jag redan kunnat se när ni pressenterade Xbox One.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Haha Microsoft, ni är så sabla förutsägbara, detta är vad jag, och antagligen många med mig, väntat på. Nej tack, mitt förtroende för er blir bara sämre och sämre, varje gång ni gör något som jag redan kunnat se när ni pressenterade Xbox One.

Så förtroendet sviker när ett företag inte levererar twist and turns?

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Haha Microsoft, ni är så sabla förutsägbara, detta är vad jag, och antagligen många med mig, väntat på. Nej tack, mitt förtroende för er blir bara sämre och sämre, varje gång ni gör något som jag redan kunnat se när ni pressenterade Xbox One.

@Saida Så jäkla roligt, visste att du skulle skriva den kommentaren!

Ambassadör
Xbox

Det fungerar ju för telefoner så varför inte. Så länge det inte blir mycket dyrare så är det ju inte något problem.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

Så förtroendet sviker när ett företag inte levererar twist and turns?

Nej, förtroendet sviker när Microsoft mer och mer går åt att få spel till att bli en tjänst, när de är mer intresserade av "mainstream" än de som "supportat" dem sedan första dagen de släppte Xbox. När de gör mer eller mindre samma misstag som Sony gjode då de pressenterade PS3 (Sony hade enorm arrogans på den tiden) men inte ens Sony eller Nintendo har gjort samma misstag som Microsoft har när det kommer till spel, det är detta som många inte verkar förstå när de säger att Microsoft kan vända det på samma sätt som Sony gjorde, Sony slutade iaf inte göra intressanta spel.

Och när det kommer till konsoler, så är det spelen först, hårdvaran betyder ingenting utan intressant mjukvara.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Nej, förtroendet sviker när Microsoft mer och mer går åt att få spel till att bli en tjänst, när de är mer intresserade av "mainstream" än de som "supportat" dem sedan första dagen de släppte Xbox. När de gör mer eller mindre samma misstag som Sony gjode då de pressenterade PS3 (Sony hade enorm arrogans på den tiden) men inte ens Sony eller Nintendo har gjort samma misstag som Microsoft har när det kommer till spel, det är detta som många inte verkar förstå när de säger att Microsoft kan vända det på samma sätt som Sony gjorde, Sony slutade iaf inte göra intressanta spel.

Och när det kommer till konsoler, så är det spelen först, hårdvaran betyder ingenting utan intressant mjukvara.

Fördelen med detta är ju att du slipper punga ut fullpris för konsollen direkt, vilket gör att många fler faktiskt kan skaffa en.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Detta hade kanske fått frun min att gå med på att vi skaffade oss en Xbox One X. Så jag hoppas det kommer hit också.

Medlem

Har tänkt att de blir så här länge, nu kanske det blir tidigare än trott.

Medlem

Råkade köpa en Xbox One X i veckan, detta är ju bara plus i kanten.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Så istället för att spara ihop 3-4k ska man punga ut 8k under 24 månader?

Medlem

@Fargo: Hur tänkte du nu? Du måste räkna med kostnaden för 24 månader Xbox live Gold också, inte bara konsollen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Fargo: Hur tänkte du nu? Du måste räkna med kostnaden för 24 månader Xbox live Gold också, inte bara konsollen.

Xbox live kostade typ 50-60 kr i månaden sist jag höll på. Men visst, runt 7000 kr då.

Redaktör

@Fargo: 50-60 kr/mån blir ju ca 1200 på två år. Den här dealen (om den stämmer) går ju ut på att prenumerationsköpa på 24 månader.


signatur
Medlem

@Fargo: Om man köper månadsvis har jag för mig kostnaden ligger på 69:- / månad nu, vilket hade resulterat i en kostnad på 1656. En Xbox one X går på runt 4700:- generellt sett. Så totalkostnad borde bli (högt räknat på xbox live) 6346:- enligt dagspriset.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Fargo: 50-60 kr/mån blir ju ca 1200 på två år. Den här dealen (om den stämmer) går ju ut på att prenumerationsköpa på 24 månader.

Ursprunglig kostnad för prenumeration: 35 usd / månad = 840 USD på två år. Drygt 8000 kr varav typ 1200 kr är xbox live. Xbox live 12 månader kostar 599 kr. Jag tycker inte som att det låter som en bra deal. Överhuvudtaget.

Däremot låter det som en ekonomisk fälla för grupper med låga inkomster.

Redaktör

@Fargo: avbetalning blir väldigt ofta dyrare än direktöp, ja. En skitdålig affär, men som du säger: lockande för de som kanske inte har råd annars. Finns ju exempel överallt: "Köp nu, betala senare! Bara 99 kr första månaden."

Med det sagt: den här dealen är obekräftad än så länge.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Fargo: avbetalning blir väldigt ofta dyrare än direktöp, ja. En skitdålig affär, men som du säger: lockande för de som kanske inte har råd annars. Finns ju exempel överallt: "Köp nu, betala senare! Bara 99 kr första månaden."

Med det sagt: den här dealen är obekräftad än så länge.

Ja. Men det gör inte min kritik irrelevant. Det är oschysst affärsverksamhet i mina ögon. Även när telia gör samma sak. Och en perfekt skuldfälla för människor med låga inkomster.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fargo:

Ursprunglig kostnad för prenumeration: 35 usd / månad = 840 USD på två år. Drygt 8000 kr varav typ 1200 kr är xbox live. Xbox live 12 månader kostar 599 kr. Jag tycker inte som att det låter som en bra deal. Överhuvudtaget.

Däremot låter det som en ekonomisk fälla för grupper med låga inkomster.

Glöm inte att Game Pass ingår också. det är 99kr i månaden till som ingår i prenumerationen. Så ca 5000 för konsolen, 1200 för Live och 2400 för Game pass. Det låter inte som en ripoff någonstans?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Glöm inte att Game Pass ingår också. det är 99kr i månaden till som ingår i prenumerationen. Så ca 5000 för konsolen, 1200 för Live och 2400 för Game pass. Det låter inte som en ripoff någonstans?

Precis, verkar som många glömmer att det är både Game Pass och Xbox Live Gold i den där prenumerationen, inte enbart Xbox Live Gold.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ursprunglig kostnad för prenumeration: 35 usd / månad = 840 USD på två år. Drygt 8000 kr varav typ 1200 kr är xbox live. Xbox live 12 månader kostar 599 kr. Jag tycker inte som att det låter som en bra deal. Överhuvudtaget.

Däremot låter det som en ekonomisk fälla för grupper med låga inkomster.

Läs gärna artikeln igen och räkna efter vad som faktiskt ingår, en one x, 24 månader xbox live och 24 månader gamepass.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Så nästan som ett räntefritt lån då? Inte helt dumt.

1
Skriv svar