World of Warcraft dött? Knappast – Battle for Azeroth satte säljrekord

Robot
World of Warcraft dött? Knappast – Battle for Azeroth satte säljrekord

Spelar du Blizzards MMO-åldring fortfarande? Eller igen?

#battle-for-azeroth, #blizzard, #world-of-warcraft


Jag har hört lite av folk som spelar det och säger att det är nog bästa expansionen dom har gjort på väldigt länge.

Medlem

Jag snubblade till och råkade köpa den här expansionen.
https://youtu.be/zXeyYdGoLCU
Hittils så har jag det trevligt hos trollen.

Medlem

Det är en trevlig expansion hittills, har inte tröttnat ännu. Mysiga zoner, underbar musik, instancerna är helt ok.

Men jag vet hur det kommer bli, tillslut går man in och gör world boss + raid, kanske några mythic+, sen loggar man ut. Sen blir det bara raid. Sen börjar man tröttna på det, så blir det inte mycket alls.

Jag hoppas jag har fel, men så har det tyvärr blivit för mig dom senaste expansionerna. Lyckades hålla mig kvar till Nighthold i Legion, sen tröttnade jag. Vi får se hur det blir denna expansion.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gen
Medlem

Hittills en bra expansion, rekommenderas.

MEG
Medlem

Håller med lovsången, jag anser att det är klart roligaste expansionen.


signatur

Death is only the beginning

Gen
Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är en trevlig expansion hittills, har inte tröttnat ännu. Mysiga zoner, underbar musik, instancerna är helt ok.

Men jag vet hur det kommer bli, tillslut går man in och gör world boss + raid, kanske några mythic+, sen loggar man ut. Sen blir det bara raid. Sen börjar man tröttna på det, så blir det inte mycket alls.

Jag hoppas jag har fel, men så har det tyvärr blivit för mig dom senaste expansionerna. Lyckades hålla mig kvar till Nighthold i Legion, sen tröttnade jag. Vi får se hur det blir denna expansion.

Jag tror helt enkelt att marknaden blivit tuffade och att folk blivit mycket mer krävande. Sen finns det så extremt många spel att välja bland nuförtiden. Jag kände själv att jag inte hade koll på så mycket annat än WoW runt 2010. Man nöjde sig med att grinda, samla blommor, göra lite raids och samla achivs. Tror inte det fanns mer content för 8 år sedan än det gör nu, dock klagar folk mycket mer nu än då (samt att det framförallt syns mer).

Medlem

@Gen:

Jag tröttnar nog för jag har spelat sen 2005, har har gjort mitt eviga grindande och hardcore raidande.

Men kommer ge alla expansioner en chans och testa på dom första raidsen iallafall, dock vet jag att det förmodligen kommer bli samma visa hela tiden, och är väl medveten om det, så blir inte direkt besviken när man väl börjar tröttna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det är alldeles för tidigt för att säga om denna expansion kommer visa sig vara bra eller inte. Vissa klasser är fortfarande trasiga (Shadow Priest, Shaman) och kommer inte fixas förrän i patch 8.1 eftersom Blizzard inte hann med att få dem i ordning innan släpp. Glöm inte att Warlods of Draenor hyllades vid släpp. Folk tyckte Garrisons var en skithäftig idé. Några månader senare lät det inte likadant. Garrisons ses nu som en av de sämsta idéerna som implementerats i WoW någonsin.

Hur som helst, jag har nyss införskaffat BfA och kommer levla upp i maklig takt för att sedan, efter en månad eller två på max-nivå, lägga ner spelet. Så som jag alltid gör vid en ny expansion.

Medlem

@Rafner:

Visst är det så.

Klart att expansionerna är riktigt bra i början då allt är nytt och fräscht. En recension borde komma ett tag efter första eller andra raidtieren.(inga tiers denna expansion dock D:)

Eller att man gör två stycken, första intrycksrecension och en lite senare för att se om spelet håller kvar en.(som förvisso några gör)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Knappt spelat WoW. Är det värt att spela det för storyn?

Gen
Medlem

@Loxus: De säger att storyn är enorm och kommer att berättas i steg och vara väldigt spännande.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Knappt spelat WoW. Är det värt att spela det för storyn?

Nej.

Speciellt om du inte har koll på de olika karaktärerna och deras historia.

Men BfA har faktiskt helt ok historier i de olika questzonerna, som man inte behöver någon direkt anknytning till eller veta deras historia.

Men enbart för storyn skulle jag nog fortfarande säga nej.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag är lite sugen, men då jag helt hoppade över förra expansionen så känns tröskeln hög att gå in i det nu, särskilt när man har lite begränsat med tid.

Skrivet av keffkebab:

Eftersom att jag traskar runt på lvl 86 och inte har några planer på att skynda på mitt utforskande utav världen jag lämnade för 7 år sedan, så har jag inte heller köpt BfA, men planerar att göra det i framtiden, om jag inte får den gratis när nästa expansion släpps, om jag inte hunnit ikapp, vilket jag antagligen inte har gjort.

Haha, är runt den leveln också

Medlem

Gillar den med men hinner inte spela så mycket

Medlem

Tänkte ta en paus från wow ett år. Men blir lite sugen på att testa BfA nu.

Medlem

Håller precis på att rensa upp bland gamla HDDs som skall skrotas och hittade bl.a min gamla spel disk. Sist jag spelade WoW var 2007-07-07 ^^

Kan väl iof inte påstå att jag är speciellt lockad att dra igång igen heller, men WoW var det sista mmo jag ens pallade med.

Medlem

Nä blir inget mer WoW förres Classic!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Gen:

@Loxus: De säger att storyn är enorm och kommer att berättas i steg och vara väldigt spännande.

Skrivet av Fezk:

Nej.

Speciellt om du inte har koll på de olika karaktärerna och deras historia.

Men BfA har faktiskt helt ok historier i de olika questzonerna, som man inte behöver någon direkt anknytning till eller veta deras historia.

Men enbart för storyn skulle jag nog fortfarande säga nej.

Jag menade från början dock 😅 Har spelat WC3

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är en trevlig expansion hittills, har inte tröttnat ännu. Mysiga zoner, underbar musik, instancerna är helt ok.

Men jag vet hur det kommer bli, tillslut går man in och gör world boss + raid, kanske några mythic+, sen loggar man ut. Sen blir det bara raid. Sen börjar man tröttna på det, så blir det inte mycket alls.

Jag hoppas jag har fel, men så har det tyvärr blivit för mig dom senaste expansionerna. Lyckades hålla mig kvar till Nighthold i Legion, sen tröttnade jag. Vi får se hur det blir denna expansion.

Men det är ju exakt standaren när alla vet allt, alla kan alla mekaniker alla har spelat alla år i samma spelkoncept och inget förändras direkt, visst saker ändras men det känns ändå som exakt samma spel.

jag tror man varit bortskämd med wow som ung och den känslan har nog alla, jag spelar ej wow men följer loren och lite smått då jag har inte tid att spela det och anser det är ett väldigt o socialt spel.

Jag somnar när jag raidar i wow allt är för lätt och tråkigt, nej inte normal utan svåraste raidsen med.

Det är dock säkert sjukt kul för många som varit ifrån väldigt länge eller nytt folk som precis börjat med wow eller bara kört några exapansioner.

sen har man vi som grindat och hc raidat i det och pvpat, vi vill spela det men vi finner ingen lust för vi blir lika besvikna varje gång.

1
Skriv svar