Du har förmodligen inte hört talas om pc-spelet som drog in mest pengar i juli

Robot
Du har förmodligen inte hört talas om pc-spelet som drog in mest pengar i juli

Dungeon Fighter Online må toppa inkomstlistan men helt ärligt, varför?

#dungeon-fighter-online, #fortnite, #no-mans-sky, #world-of-warcraft


Medlem

Nästan bara online spel på PC sidan...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Nästan bara online spel på PC sidan...

Nästan? Alla är väll onlinespel?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hmm. "analysföretaget men världens bästa namn", "Grand Theft Auto 18", "Konollistan " och "Ubisoft har hela spel på topp tio".

Jag tror Calle har tagit helg redan...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Hmm. "analysföretaget men världens bästa namn", "Grand Theft Auto 18", "Konollistan " och "Ubisoft har hela spel på topp tio".

Jag tror Calle har tagit helg redan...


signatur
Medlem

Intressant information! Mer sådant
Sen att crossfire, som släpptes senast i EU 2011 ( om jag kollat rätt spel) drog in mer pengar än CS:GO var lite oväntat. Aldrig hört talas om spelet innan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Hur mycket drog spelet då, varför skriver ni inte siffran?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seneca:

Hur mycket drog spelet då, varför skriver ni inte siffran?

Superdata har inte med det i sin rapport, de väljer bara ut några nyckeltal.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nästan? Alla är väll onlinespel?

Dessutom var de flesta spel på konsolsidan också spel som folk spelar online främst, så vet inte vad hans poäng var. Är väl endast Far Cry 5 som jag kan tänka mig att folk inte sitter och spelar massor i MP för tillfället, No man sky lär ju vara mycket MP sedan patchen.

Medlem

DFO är varken populärt på youtube eller twitch, hur drog de in så mycket pengar?
Finns det någon annan sida där spelet är superpopulärt?

Medlem
Skrivet av conthox:

Hmm. "analysföretaget men världens bästa namn", "Grand Theft Auto 18", "Konollistan " och "Ubisoft har hela spel på topp tio".

Jag tror Calle har tagit helg redan...

CTRL C, CTRL V, Google translate.......

Medlem
Skrivet av Jeehao:

DFO är varken populärt på youtube eller twitch, hur drog de in så mycket pengar?
Finns det någon annan sida där spelet är superpopulärt?

Förmodligen kinesiska motsvarigheten. Både YouTube och Twitch är väl bannat där.

Medlem

Angående att Ubisoft går bra på konsol - Bara en tanke, Uplay finns inte på PSN.

Om jag vill köpa ett Ubisoft spel, så gör jag det alltid till Playstation av just den anledningen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av onliner72:

CTRL C, CTRL V, Google translate.......

Sött!


signatur
Medlem
Skrivet av Akronym:

Angående att Ubisoft går bra på konsol - Bara en tanke, Uplay finns inte på PSN.

Om jag vill köpa ett Ubisoft spel, så gör jag det alltid till Playstation av just den anledningen.

Uplay funkar väl på samma sätt som Steam eller Origin? Förstår inte riktigt kritiken där. Visst, sunkigt att ha fyrtioelva klienter men tycker Uplay fungerar bra. Bättre Layout än Steam helt klart.

Medlem
Skrivet av Managor:

Intressant information! Mer sådant
Sen att crossfire, som släpptes senast i EU 2011 ( om jag kollat rätt spel) drog in mer pengar än CS:GO var lite oväntat. Aldrig hört talas om spelet innan.

Oväntat är det inte precis. Crossfire är väldigt stort i Asien och med tanke på hur P2W(pay-to-win) spelet är så är det inte konstigt alls.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar