Blizzard bjuder in till nytt filmmys med Warbringers: Azshara

Robot
Blizzard bjuder in till nytt filmmys med Warbringers: Azshara

Blommor och bin fast med lastgamla gudar och maktgalna alver, typ.

#battle-for-azeroth, #blizzard, #world-of-warcraft


Avstängd

Gustav: Visst fanns det en skog som hette så bredvid Barrens?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gustav: Visst fanns det en skog som hette så bredvid Barrens?

Nordöstra Kalimdor. Jag tror att det är en del av det som blev kvar av hennes rike.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gustav: Visst fanns det en skog som hette så bredvid Barrens?

Skrivet av Blackwolfe:

Nordöstra Kalimdor. Jag tror att det är en del av det som blev kvar av hennes rike.

Precis norr om Durotar, bredvid Ashenvale, söder om Winterspring och Sydöst om Mount Hyjal för att vara ännu petigare.

Medlem

Det finns gott om Lore ifall man är intresserad. Har för mig att den där tsunamin, som svämmar över Azshara, är en del (och konsekvens) av "The Sundering", där Sargeras försöker ta sig till Azeroth genom The Well of Eternity med bl a Queen Aszharas hjälp men blir stoppad av bl a Ilidan, Malfurion och Tyrande.
Finns gott om info, och det var ett tag sedan jag läste just det här, så jag kan blanda ihop både händelser och namn Tror att detta kommer förklaras i detalj, samt vilken "old god" (N'Zoth) det är som gör Queen Azshara till en Naga i bokserien: World of Warcraft: Chronicles.

För den som vill ha info direkt finns det mer lättillgängligt på t ex: http://wowwiki.wikia.com/wiki/Queen_Azshara

Medlem
Skrivet av Ender:

Det finns gott om Lore ifall man är intresserad. Har för mig att den där tsunamin, som svämmar över Azshara, är en del (och konsekvens) av "The Sundering", där Sargeras försöker ta sig till Azeroth genom The Well of Eternity med bl a Queen Aszharas hjälp men blir stoppad av bl a Ilidan, Malfurion och Tyrande.

Det är så jäkla förvirrande när det finns två Sunderings. Den ursprungliga och den med Deathwing. Eller ja, hela Warcraft-loren är jäkligt förvirrande överlag...

1
Skriv svar