Fräcka Fredag - Grafik! Patent på svenskt 80-tal! Orimliga spelfilmer!

Robot
Fräcka Fredag - Grafik! Patent på svenskt 80-tal! Orimliga spelfilmer!
Medlem

Patent är inte Copyright. Troligvis äger han (Simon var det va?) rättigheterna till sina verk, som jag förstår det som är tavlor. Tyvärr kommer han få svårt att hävda att idén med retro-futurism i svenskt 80tal är något han har rättigheter till, även om jag är övertygad att de inspirerats oerhört mycket av hans verk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Flygplanet:

Patent är inte Copyright. Troligvis äger han (Simon var det va?) rättigheterna till sina verk, som jag förstår det som är tavlor. Tyvärr kommer han få svårt att hävda att idén med retro-futurism i svenskt 80tal är något han har rättigheter till, även om jag är övertygad att de inspirerats oerhört mycket av hans verk.

Och grejen är ju att Stålenhag aldrig hävdat att de gör något intrång på rättigheter. Grundgrejen var att han ville att Avalanche skulle svara på om han var inblandad eller ej, så att han slapp, eftersom alla trodde det.


signatur
Medlem

Är väl inte så konstigt att Avalanche inte vill prata, allt snack är ju gratis marknadsföring.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Avstängd

Allt blir sämre utan Jocke. Kändes som att ni stressade igenom programmet genom att bara prata strunt, jag menar vem fan är intresserad av grafikkort och filmer baserade på spel? Inte ett enda ord om alla härliga spel som kommer i höst.


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av breahl:

Allt blir sämre utan Jocke. Kändes som att ni stressade igenom programmet genom att bara prata strunt, jag menar vem fan är intresserad av grafikkort och filmer baserade på spel? Inte ett enda ord om alla härliga spel som kommer i höst.

Du är verkligen en muntergök. För det första, vad tycker du vi ska göra när jag eller Jocke är sjuk? För det andra, FF har aldrig handlar direkt mycket om kommande spel utan en tillbakablick på veckan som gått. Förra veckan dominerades av trailers och Nvidias nya grafikkort och tack vare att Sweclockers är våra kollegor kunde vi köra en tekniskt genomgång av vad Ray Tracing faktiskt är. Och av snacket i chatten var det många som gillade att diskutera filmer baserade på spel.

Du behöver inte gilla ämnena vi snackar men kom med lite konstruktiv kritik istället för bara gnäll.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Är väl inte så konstigt att Avalanche inte vill prata, allt snack är ju gratis marknadsföring.

Det finns ju den vinkeln också, såklart, men jag har nog aldrig uppfattat företaget som sådant. Jag tror de fick panik och började höra runt med advokater som de faktiskt låg illa till juridiskt. Därför svarade de på en fega som inte ens yttrats, att det inte strider mot upphovsrätten.


signatur
Medlem

Film på spel: Tetris känns spontant faktiskt som ett spel som det skulle kunna göras en bra film på. Intressant med att någon 1984 gör ett fantastiskt nytänkande spel bakom Sovjetunionens murar, som sedan slår genom på allvar 1989 på Game boy. Spännande period i rysslands historia.

Och annars tyckte jag det var ett bra avsnitt av ff. Tumme upp för er!

Medlem

Personligen tycker jag att Raul Julias bästa roll är i "Romeo och Raul Julia", som dock släpptes efter hans död. (Och bara i svensk tv, lustigt nog.)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Arcadia:

Personligen tycker jag att Raul Julias bästa roll är i "Romeo och Raul Julia", som dock släpptes efter hans död. (Och bara i svensk tv, lustigt nog.)

Du får INTE gifta dig med honom!


signatur
1
Skriv svar