Helgdiskussion - Vilken är den bäst-sämsta filmen baserad på spel?

Robot
Helgdiskussion - Vilken är den bäst-sämsta filmen baserad på spel?
Medlem

Bästa är ju definitivt Postal iaf... Owe Boll for president!

Medlem
Skrivet av robbis:

Bästa är ju definitivt Postal iaf... Owe Boll for president!

Owe är fan sämst men Postal är nog den bästa sämsta filmen

Inaktiv

Skulle säga Silent hill, inget mästerverk direkt men fångar lite av SH känslan.
Sämsta är svårare, finns så många. Men bland storfilmerna, Assassin's Creed.

Medlem

Jag tycker Prince of Persia är en rätt bra film. En annan film som är "dåligt bra" tycker jag är Doom.

Medlem

Sämsta är valfri film från Uwe boll.
Doom var ingen höjdare heller.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Skulle säga Silent hill, inget mästerverk direkt men fångar lite av SH känslan.
Sämsta är svårare, finns så många. Men bland storfilmerna, Assassin's Creed.

Älskar Hellraiser känslan när kedjorna dyker upp i Silent Hill filmen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bästa-sämsta vet jag inte..men två av de som kvalificeras av mig som sämsta är Street Fighter och Mario Brothers


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

När det gäller vilken film som är sämst vore det väldigt lätt att svara med en Uwe Boll-film (jag tittar på dig, In the name of the King). Doom-filmen med Dwayne Johnson är också makalöst dålig (minns first person-scenen!). I slutändan kan jag dock inte göra annat än att rösta på WarCraft-filmen. Man skulle kunna tro att den är regisserad av Michael Bay (tänk transformers, de sista filmerna i serien) - och mer än så behöver väl inte sägas för att motivera betyget?

I kategorin bäst är det desto svårare. Kanske att Silent Hill vinner på walk over? Den är i vart fall inte dålig. Hyser även vissa förhoppningar om Tomb Raider, men den är jag inte sett än. Väntar på billigt hyrpris.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Doom var ju ostigt bra tycker jag !
Som en dålig remake av Alien 2 med en FPS-scen

Geeks Gaming
Skrivet av anon_176162:

Skulle säga Silent hill, inget mästerverk direkt men fångar lite av SH känslan.

Håller med här, den är faktiskt väldigt snygg och ganska hyfsad trots halvtaskiga skådespelare (Sean Bean är såklart alltid på topp, även när han inte dör)

Sämst? Ojojoj, ett heeelt annat urval. Jag höll på att klösa av mig öronen när Angelina Jolie pratade i Tomb raider. Fps-scenen i doom är bara pinsam.
Alone in the dark är nog mest genomrutten dock

Medlem

Bäst-sämsta, typ nån som är så dålig så att den blir bra?

Medlem

Silent Hill helt klart.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Mario Brothers. Annars var inte heller Wing Commander någon höjdare.

Medlem

Mario och Street Fighter ligger definitivt bra till. Alltså, man bara liksom gillade dem ändå på något vis. Något med att skådespelarna trots ostigheten verkligen går all-in.
HITMAN-filmerna är ju också klassiskt östeuropeiskt crap som man egentligen vill gilla, man bara vill ha en riktig Hitman-film, men...

Hedersomnämnande: Resident Evil-filmerna, Rampage, Double Dragon, första Mortal Kombat med stenansiktet Christopher Lambert (Highlander FTW), Wing Commander (Näeh, den var bara dåligt dålig. Så dålig att Üwe Boll framstår som ett geni).

Förvånad över att ingen redan nämnt Prince of Persia eller Max Payne dock. Men dom är ju i och för sig inte ostiga, bara dåliga filmer som tar sig själva på allvar. Gillar betyget på Alone in the Dark: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_ga...

Medlem

Är det bara jag här som tyckte att både Assassin's Creed och Warcraft-filmen var rätt OK ändå? Inga mästerverk, men långt ifrån sämst... Skulle nog säga att de båda är bland de bättre bland alla "spelfilmer" såvida man inte är ett hardcore-fan som ska peta på precis alla detaljer som inte är perfekt :). Men AC, Warcraft och även Prince Of Persia är filmer jag kan titta på igen när lusten faller på och hade gärna sett uppföljare. Har även sett alla Tomb Raider-filmer, bäst av alla är ju den nyaste med Alicia Vikander, däremot så tycker jag, trots att filmerna är mediokra, att Angelina Jolie matchar "den gamla" (pre-reboot) Lara Croft bättre. Men med nya Tomb Raider-rebooten så passar helt klart Vikander bättre.

Bland de sämsta? Doom, Super Mario, Alone In The Dark. Wing Commander var hemsk också inget alls som spelen, hade Mark Hamill varit med så hade den klart varit bättre. Har försökt hålla mig borta från dessa filmer då betygen säger oftast allt... Blir alltid skeptisk när de skall göra filmer baserade på spel. Försökte se BloodRayne men stängde av efter en halvtimme. Doom såg jag bara för att se "FPS-scenen" i slutet. Det var förvisso lite kul, men resten av filmen... öörk.

Medlem

Silent Hill eller Postal. Men sen gillar jag Street Fighter och Mario Bros bara för de är så jäkla roligt dåliga.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Bästa är ju definitivt Postal iaf... Owe Boll for president!

Scenen när Uwe Boll blir intervjuad och han förklarar att filmen är finansierad genom nazistguld och att han gillar små pojkar fick mig att skratta som fan

Medlem

Personligen så gillar jag Ratchet & Clank. Det kan nog bero på att det är en av mina absoluta spelserier, men jag tycker ändå att de lyckades med att överföra känslan från spelen till filmen.

Releasehästryttare

Tänk om Marvel hade fått rättigheterna att göra filmer baserade på spel, då hade vi kanske fått den första bra spelfilmen.

Medlem

Första resident evil filmen var ok
Sämst är nog far cry eller alone in the dark.

Medlem

@Devan: Du menar att vi skulle få en tråkig, förutsägbar film med en skurk som ingen minns?

Releasehästryttare
Skrivet av Jozo:

@Devan: Du menar att vi skulle få en tråkig, förutsägbar film med en skurk som ingen minns?

Det beror la på vilket spel det gör? det kommer ju till exempel en Tetris film "snart" https://www.imdb.com/title/tt4104020/

Första "Resident Evil" & "Silent Hill" är nog de två mest underhållande game-->film som jag sett.

Sen så tycker jag till skillnad från videon ovan, att "Wing Commander" filmen inte alls var så illa. Att den kändes rätt "blek" jämfört med såväl handling som filmsekvenser i spelen, det kan jag hålla med om. Fast jag tyckte ändå att det var en helt okej & små underhållande sci-fi rulle. Inget att hurra över men absolut inte något som krävde "snabbspolning" heller och det är något som många spelinspirerade filmer faktiskt lockat mig till.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Är det bara jag här som tyckte att både Assassin's Creed och Warcraft-filmen var rätt OK ändå? Inga mästerverk, men långt ifrån sämst... Skulle nog säga att de båda är bland de bättre bland alla "spelfilmer" såvida man inte är ett hardcore-fan som ska peta på precis alla detaljer som inte är perfekt :). Men AC, Warcraft och även Prince Of Persia är filmer jag kan titta på igen när lusten faller på och hade gärna sett uppföljare.

Warcraft var underhållande för att man spelat Warcraft och det är roligt att se en film med karaktärerna ur spelet kombinerat med en massa datoranimationer och specialeffekter.
Bortsett från det är storyn värdelös, skådespelarna passar inte in i sina roller och eller är jävligt dåligt skrivna. Hade Uwe Boll haft samma budget att göra en film baserad på Warcraft hade den handlat om något helt annat och mest troligt varit bättre på samtliga punkter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag gillade nya Tomb Raider

Medlem

Jag gillade Dead Space: Downfall.

Medlem

Första tomb raider (gamla) tyckte jag var okej då den kom.
Har för mig att Postal hade ett visst underhållningssvärde


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

ELF
Medlem

Måste hålla med robbis. Postal är så B att den blir bra.
Tråkigt att det inte blev en andra film.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Assassins Creed. är en förlåtande typ, men den är rakt igenom dålig.

Nya Tomb Raider var sådär, det jobbiga är Alicia Vikanders försök till brittisk brytning jag stör mig på så otroligt mycket. Som Britt själv hör jag det på mils avstånd och det låter verkligen urkasst

Far Cry: riiiiktigt dålig film!

Doom filmen kommer jag inte ihåg såvärst, men vill inte minnas att den var superdålig iallafall

Var evigheter sedan jag såg första Resident evil filmen och vill minnas den som underhållande iallafall. Dock har jag ett starkt minne om att uppföljarna vad redigt skräp!

Gillade Warcraft filmen, man kan verkligen peta isär den om man vill men som ren underhållning dög den, vill faktiskt se en uppföljare!

Super Mario rullen är ökänt kass och jag tycker verkligen inte om den öht, inte ens "so bad its good"

Hitman rullarna var också väldigt dåliga

Prince of Persia var rätt cringe om jag minns rätt, gillar Jake Gyllenhaal men där gjordes ett snesteg.

Det är dom jag kommer på(med hjälp av er andra i tråden ) och den sämsta av alla i mitt tycke och lista är Far Cry!

EDIT: Har nog ingen "bäst-sämst"

123
Skriv svar