IRC 30 år!

Inaktiv
IRC 30 år!

Stort grattis!

Någon annan som fortfarande hänger kvar i det gamla?

Artikel på www.oulu.fi
Artikel på feber.se

/me finns på Qnet under nicket (berla) Idlar mest, men om någon är pratsugen så svarar jag tills nog.

Medlem

Klart man har IRC. I vissa kretsar är det till och med ett krav.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Inte haft/varit på mIRC sen kanske 2006. Men Grattis!

Här lite nostalgi https://www.youtube.com/watch?v=QQk0-bXD7NI&list=PLPLIKRkaMyr...


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ojoj det var länge sen man hängde.
Precis som många andra var det qnet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

@Molotov: Nämen, har du släppt taget nu alltså.. ^_^

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@Molotov: Nämen, har du släppt taget nu alltså.. ^_^

Ja hade en ofantlig massa skärmdumpar ända sen 90talet på en gammal hdd i en gammal dator med minnen från irc och spel fram till BF1942 "tiden":)
För kanske 10 år sen gick dock externhårddisken allt låg på sönder.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Irc va nog 15 år sedan man slutade med. Men vilka minnen!

Inaktiv

@Molotov: Synd att du inte hann få upp bilder och diverse i molnet innan disken gav upp då. :-/

Medlem

Använde aldrig IRC. Det äldsta jag har använt är nog Usenet och det var några år sedan.

Medlem

Har använt IRC i ungefär 15 år nu, och kommer nog använda tills universum exploderar, för att "it just works". Men nu finns det onda krafter som vill vi ska använda Discord istället, men jag låter mig inte luras!

Medlem

IRC är underbart Används även på jobbet för kommunikation mellan olika orter. Billigare och bättre alternativ än Slackchat eller Skype for business.

Medlem

Det är väl som det alltid har varit. Massor av människor i kanalerna men inget skriver ett dugg.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Visste ni att IRC-citatdatabasen Warpdrive.se fortfarande finns kvar? In och läs genom topplistan för många goda skratt!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

mirc ftw.. väl investerade pengar

Gnällkuk
Skrivet av Pjotor:

Visste ni att IRC-citatdatabasen Warpdrive.se fortfarande finns kvar? In och läs genom topplistan för många goda skratt!

http://warpdrive.se/10405

En annars så trist resa hem från krogen förgyllde den där kvällen för 14 år sedan :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Haha, coolt. mIRC, ICQ och GameSpy, det var tider det!

Avstängd

Du kunde annars ringa en polare om man skulle spela 2on2. icq var bättre

Medlem

Lite småkul att chatsystemet på Twitch är på en IRC-server, inte direkt någon man tänker på.

Var ju en period när Epic inkluderade en IRC-klient i sina spel med, med ett tillhörande system för att joina servrar genom att bara trycka på en länk i chatten, tror det fungerade med mIRC med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har jag nog inte använt sedan Q1! Omnikron eller vad den hette.

Medlem

Ett av alla program som startas nästan direkt efter boot Måste ju snacka med kompisarna kors och tvärs över världen på nåt sätt ;p

Medlem

IRC var ett måste under storhetstiden. Hängde dagligen på qnet och på utassaults egna server. ALLT hände fan på ircen alltså, haha. Goda minnen.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Oj, 30 år... Finns fz's egna irc kvar?

Medlem

Vilka minnen! En BF1942 karriär styrdes av att man var aktiv på IRC! Good times

Medlem

Qnet - gaming
Efnet - warez

Medlem

#Undernet represent.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Undernet
Dalnet
IRCnet
Qnet

Var och är väl de största om jag inte minns fel.
IRCnet förekom väldigt många trevlig takeovers mellan 96-99 ^_^

#hell
#sverige
#hack.se
(=

Medlem
Skrivet av anon_1418:

@Molotov: Synd att du inte hann få upp bilder och diverse i molnet innan disken gav upp då. :-/

Jo tänkte jag skull ta tag i det.
Upptäckte bara att disken var trasig när jag väl tänkte kolla in allt som låg på den en gång.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Visste ni att IRC-citatdatabasen Warpdrive.se fortfarande finns kvar? In och läs genom topplistan för många goda skratt!

kul att det ar kvar!
har tre st dar ^^ iceman. en om en dildo, cs-spelare och skanska.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Wow, inte igår man hängde på Quakenet

Avstängd

IRC i all ära, men jag föredrar IRGC.

12
Skriv svar