Inte din typiska Bioware-story i Anthem: "Vi gör något annorlunda"

Robot
Inte din typiska Bioware-story i Anthem: "Vi gör något annorlunda"

Räkna inte med en förgrenande berättelse.

#anthem, #bioware


Medlem

Blir det kul så blir det kul. Finner det spännande men är försiktig med förväntningarna.

Medlem

"Vi gör något annorlunda"

Japp. Vad de menar är ""Vi gör något annorlunda, nu bakar vi in dubbelt så mycket mikrotransaktioner och vill att du betalar för ännu mera små-DLCs"

Sorry EA, men ert förtroende är nog rätt i botten hos majoriteten av alla spelare med egen plånbok. Men den som lever får se när ni väl släpper det. Om ni släpper det...

Medlem

Visst skulle Anthem gå att lira igenom själv? Utan co-op medhjälpare. Det är en förutsättning för att jag ska köpa titeln.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har antagit att de inte skulle lägga in story val, då denna typen av spel inte riktigt lämpar sig för Biowares typiska story val. Nu blir jag både lättad och nervös samtidigt. Undrar om det är frågan om val av utrustning och utseenden etc, eller en mer personlig story på basen. Om det är det senare så kanske jag måste undvika spelet då jag tycker sådana val är jobbiga.

Medlem

@CARTMAN: De har sagt att det går. Du ska kunna välja att spela själv, med vänner, eller "randoms". Fast jag måste säga att denna typen av spel brukar vara roligare att spela med andra.

Medlem

Vågar man hoppas på något linjärt?

Medlem

De har verkligen fallit långt ifrån vad de en gång var. Bioware bara till namnet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Av de videos man sett tycker jag inte det låter särskilt lovande, en Destiny rip-off med samma trams i. Hoppas på en demo så man får testa.
Däremot är man lite orolig om end-game då vi inte sett eller hört mycket om det.

"Den som lever får se"

Medlem
Skrivet av Fargo:

Vågar man hoppas på något linjärt?

Säkert. Om BioWare gör "något helt annat än de normalt gör", så blir det nog, "samma som alla andra redan gjort åravis".

Ambassadör
Xbox

Blir mer och mer ointressant detta. Vad håller de på med? Bioware...jisses.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Blir det kul så blir det kul. Finner det spännande men är försiktig med förväntningarna.

Inställningen man borde ha till alla spel.

Medlem

Kanske ett spel inte många känner till, utvecklat av Bioware innan de gjorde Baldur´s Gate. De gjorde även uppföljaren till MDK som inte alls verkar ha levt upp till deras namn för att inte nämna Sonic spelet. Bioware lyckades bäst när de gjorde "rena" RPG, då var det få som ens kom i närheten, men Bioware då och Bioware idag har bara en sak gemensamt, namnet.

Medlem

Ummm..... Det finns väl ingen kvar på Bioware som KAN skriva stories? Drew Karpwhateverhisnameis smällde väl igen den sista dörren på vägen ut? Upprepar vad jag brukar säga: Förstår inte Biowares "rykte" för att skriva bra stories. De ska ha credit för att de skapar bra världar som Mass Effect och The old republic med sina gråskalor, men historierna är väl ändå rätt blaha även i de gamla spelen och helt bedrövlig i de senare upplagorna.

Medlem

@ulrik.borg:

Håller med dig, storys har de aldrig varit några mästare på medan de däremot faktiskt har varit riktigt skarpa när de kommer till att skapa trovärdiga karaktärer och världar som inte bara handlade om kampen mellan gott och ont, även om temat i sig utgör grunden i deras berättelser nästan varje gång. Fram för allt så töjde de gränserna rejält när det kom till valmöjligheterna och interaktionen mellan din egna och dina kompanjoner i role playing (game) genren. Vilket det känns som att Bioware totalt har tappat bort någonstans på senare år, det är inte alls betryggande att höra uttalanden om att det blir annorlunda och därmed ännu mindre delar "role playing" och en ännu större portion "game" i RPG titeln.

1
Skriv svar