Äntligen! Här är 48 minuter gameplay från Witcher-gängets senaste gamechanger: Cyberpunk 2077!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Tung musik i första actionscenen!
Haha, trauma team är awesome! Kär i det gänget.

Tyckte musiken genom hela visningen var grym och passade stämningen i scenerna! Det verkar som de förhoppningsvis kan leverera samma typ av vikt musiken hade för Witcher 3 i Cyberpunk, det bådar gott!


signatur

Nämen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Patrik1975:

Det känns trots allt inte ”open world” av detta att döma.
Mer, ”follow the next objective”-deus ex 2018. (I en ”öppen” värld)
Inget fel med det, men om det ska nå hela vägen hem måste det åtminstånde nå morrowind/blade runner vad gäller options/feeling.
Positivt skeptisk.

Det jag undrar mest över dock är varför jag missat nyheten på fz att immersion-spelet nr 1 med den nya motorn på plats släpps på xbox game preview redan på onsdag (!!) ?

De sa dock att man kan utforska staden som man vill. Ett uppdrag i många fall är ju oftast att man ska "follow the next objective".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nope 1080p.

Samma som Xbox och PS4 "4K" alltså.

Medlem

Såg ju bra ut det där. Taggad blir man.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Måste ha nuuuu.

Medlem
Skrivet av Odee:

Verkar som många är besvikna eller förväntade sig mer. Jag är helt mållös från videon. Såg ut som allt jag hade hoppats och mer. Vet inte om jag kommer klara av att vänta så länge som det verkar kunna ta.

Hade det varit vilket spel som helst hade jag nog tyckte om det mer, men efter ha spelat Witcher 3 så levde det inte upp till mina förväntningar. Designen och så är riktigt nice men förväntade mig lite mer djup i karaktärer och dialog, känns lite B på den fronten.

Medlem
Skrivet av adde111:

Hade det varit vilket spel som helst hade jag nog tyckte om det mer, men efter ha spelat Witcher 3 så levde det inte upp till mina förväntningar. Designen och så är riktigt nice men förväntade mig lite mer djup i karaktärer och dialog, känns lite B på den fronten.

Mmm, tycker nog att dialogvalen är minst lika bra som i Witcher3, och när det gäller karaktären så verkar cyberpunk gå allin på customisation. Du bygger ju din karaktär helt i CP, till skillnad från Witcher där du spelar Geralt. Här väljer du kön, namn, utseende och din bakgrund (i flera steg) som kan/kommer påverka situationer under spelets gång.
Dessutom en hel uppsjö attribut att definiera och utveckla. Och cybernetik på det

När det gäller detta tycker jag CP verkar springa ifrån TW3 med hästlängder! Det TW3 lyckades så fantastiskt med var att dialoger och scener/mellansekvenser kändes så naturliga (oavsett val) att det hela bara flöt ihop till en sammanhängande och trovärdig historia! Jag tycker det som visades i CP uppfyller detta minst lika bra men då spelet kommer bli större, och mer varierat, så återstår att se om de kan hålla alla "quests" etc lika involverande som de i TW3 var.

I slutändan lär de flesta dialoger leda till samma resultat oavsett vilka val du gör under dem, det är resan som förändras


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gillar att CD Projekt vågar gå FPS vägen! Inte för att de är något nytt men för att de är något nytt för dem. Gillar deras integritet att de gör det som känns rätt för projektet. Det skapar en större skillnad mellan Witcher och deras nya franchise vilket kanske i längden kan bjuda på fler överraskningar.
Ser annars sjukt bra ut tycker jag, speciellt av det som ser ut att bli en sjukt levande och trovärdig värld!

Medlem

wow. wow. wow.

Medlem

Är lite rädd för att det är över ambitiöst.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Mmm, tycker nog att dialogvalen är minst lika bra som i Witcher3, och när det gäller karaktären så verkar cyberpunk gå allin på customisation. Du bygger ju din karaktär helt i CP, till skillnad från Witcher där du spelar Geralt. Här väljer du kön, namn, utseende och din bakgrund (i flera steg) som kan/kommer påverka situationer under spelets gång.
Dessutom en hel uppsjö attribut att definiera och utveckla. Och cybernetik på det

När det gäller detta tycker jag CP verkar springa ifrån TW3 med hästlängder! Det TW3 lyckades så fantastiskt med var att dialoger och scener/mellansekvenser kändes så naturliga (oavsett val) att det hela bara flöt ihop till en sammanhängande och trovärdig historia! Jag tycker det som visades i CP uppfyller detta minst lika bra men då spelet kommer bli större, och mer varierat, så återstår att se om de kan hålla alla "quests" etc lika involverande som de i TW3 var.

I slutändan lär de flesta dialoger leda till samma resultat oavsett vilka val du gör under dem, det är resan som förändras

Hmm menade inte själva valen på dialog men karaktärerna, kändes lite tomma och generiska men samtidigt är det nog jag som inte är speciellt van vid cyberpunk. Kanske passar in i genren? Men ja blir nog lite bortskämd efter ha spelat Witcher! Hoppas att det inte är för mycket shoot em up quests, gillade alltid all lore i W3!

Medlem

Jag har skådat framtiden och den glänser som krom!

Jösses vad detta såg bra ut. Vill ha nu, genast och på en gång.

Blir till att plocka fram Cyberpunk 2020 och värma upp tills detta släpps.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Extremt taggad!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av adde111:

Hade det varit vilket spel som helst hade jag nog tyckte om det mer, men efter ha spelat Witcher 3 så levde det inte upp till mina förväntningar. Designen och så är riktigt nice men förväntade mig lite mer djup i karaktärer och dialog, känns lite B på den fronten.

Tror problemet är att du jämför hela Witcher 3 med en demotrailer för Cyberpunk 2077. Tittar man på gamla Witcher 3 trailers hinner de inte med så mycket djup i dem heller. Sen har förstås Witcher 3 underbara karaktärer när man lärt känna dem efter flera quests. Det kanske blir lite samma här när man gjort ett par uppdrag för fixern t.ex. Sen visas bara Jackie som partner men det ska finnas fler. Han verkar inriktade på en sak; strid. I Witcher 3 var man ensam för det mesta, här har man ofta en partner med sig verkar det som.

Medlem

Brukar inte titta på sånt här för vill hellre uppleva gameplayet första gången när jag spelar. Men måste verkligen se hur spelet kommer se ut. Sen så är det långt kvar så kommer glömma bort allt jag har sett

Quake-konnässsör
Medlem

Fan vad dum i huvudet man är som kolla på videon. För nu blir ju väntan ännu enklare... suck...

Satan så mäktigt det ser ut. Säger bara Night City. Mmmmmm så smaskigt.

Var det GameReactor som sa under E3 att skjutandet kändes som en blandning mellan FallOut 4 och DOOM...?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Frilansare
Skrivet av almblad:

Medlem

Själv tycker jag fps är helt rätt för det här spelet. Finns inget som är så immersion breaking som third person.

Frilansare

Intressant också att vi nästan bara fått se Night City i dagsljus och lite skymning. Tänk er sen natten, regnet, neonet. Stänga av HUD:en och bara supa in världen.

"Need to get to know this city, Jack. and not just gun in hand"
- V

Avstängd

Alltså förstaperson kommer förstöra allt. Inget spel jag kommer köpa, denna spelstudio borde lära sig lite av Ubisoft.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

kul att de äntligen övergett 3:e person, witcher kontrollerades riktigt dåligt och hade urusel combat. det här ser mycket bättre ut.

Avstängd

Man måste skjuta och tömma ungefär två magasin i huvudet på en fienden för att ta ner honom/henne.

@breahl: Man får snacka för sig själv när det gäller förstaperson.

Quake-konnässsör
Skrivet av Joakim Bennet:

Ser lovande ut, får se sen när man får händerna på det

Medlem
Skrivet av breahl:

denna spelstudio borde lära sig lite av Ubisoft.

wut?

Medlem

Var inte särskilt sugen på Cyberpunk men kan ju säga att denna video ändrade det! Ser riktigt schysst ut!

Medlem

Ser riktigt bra ut för att vara work in progress. Har inte känt av någon hype tidigare direkt, men nu när man sett lite gameplay som verkar mycket lovande så börjar det nog kittlas lite.

Kan nog bli bra det här.

Medlem

Det gömda meddelandet i slutet: (hittat bland kommentarerna på youtube)

Citat:

Sorry to have kept you waiting for this for so long!

Did you like what you saw? Because for us, the fact that we're finally showing you Cyberpunk 2077 is HUGE. Please go to our forums, twitter, facebook, discord, and do tell what you think. Is the game world how you imagined? Do you see what we meant by "immersion" when we talked about CP2077 being an FPP RPG? How does our vision of "cyberpunk by day" make you feel? We really want to know.

Aside from that, we think we owe you a few words of explanation on why we're showing you this gameplay now, some time after industry professionals and media saw it at E3 and gamescom.

Each time we discussed the idea of showing the game to you (and we discussed this idea a lot), we were ending up in this "we're not 100% sure" limbo. Why? Because (for most people), when a game dev shows gameplay footage from their game, it means that this is how the game is going to look or play like. It's not the case here. Cyberpunk 2077 is deep in development. We have a lot of design ideas, a lot of mechanics being playtested, but we don't know what we'll end up with at launch. This makes publishing videos like what you just saw risky --we don't want gamers saying 'but in that previous video that gun was shooting differently', or 'why did you change the interface?'. Change is inherent to game development and there's a ton of things being modified each day. Our fear was (and kind of still is) that you'll think what you just saw is how Cyberpunk 2077 will look like 1:1.

What gave us that extra confidence to show you a work in progress game? Good initial feedback from people who are accustomed to see games at various stages of development. What they told us (and they told us they really liked what they saw) gave us the boost we needed to show the current version of Cyberpunk 2077 to the most passionate and insightful audience --you.

So... here's what Cyberpunk 2077 looks like today (or rather looked like when we recorded the video).

We sincerely hope you liked it. Again, thank you for your patience and all the thoughts you shared with us.

Yours,

CD PROJEKT RED

Frilansare
Skrivet av Dromme:

Det gömda meddelandet i slutet: (hittat bland kommentarerna på youtube)

Försöker hitta var i videon det dök upp. Anyone?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Försöker hitta var i videon det dök upp. Anyone?

Försökte hitta det också. Ingen aning var eller hur. Men meddelandet verkar genuint. :/

Skriv svar