Recension – Strange Brigade

Robot
Recension – Strange Brigade

Trots viljan att emulera klassisk matinéaction är Strange Brigade inte särskilt äventyrligt.

#recension, #strange-brigade


Medlem

Ehrm, är inte Tintin en 30-talsserie? Serienörden i mig reagerade på den meningen

Skribent
Skrivet av Jozo:

Ehrm, är inte Tintin en 30-talsserie? Serienörden i mig reagerade på den meningen

Jo, absolut. Lite otydligt uttryckt av mig, jag menade det som kallas för "serials" på engelska. En serie kortfilmer, ofta med äventyrstema som var poppis runt den tiden. Men det är ju knappast det första man tänker på när man skriver "serier" på svenska. Så, mja.

Typ denna: https://en.wikipedia.org/wiki/Flash_Gordon_(serial)

Medlem

Jäkligt kul och underhållande spel. Känns som ett solid skjutarspel.
Gillar de töntiga engelska kommentatorinläggen.
Flyter på riktigt bra på Ultra - 2560x1440.
Score: 4/5

Medlem

Mack hade intressanta tankar & åsikter ang spelet.

Medlem

Satte kaffet i halsen när jag såg prislappen. Ser ut som budgetspel men kostar som AAA. Nope.

Medlem
Skrivet av FZappa:

Jäkligt kul och underhållande spel. Känns som ett solid skjutarspel.
Gillar de töntiga engelska kommentatorinläggen.
Flyter på riktigt bra på Ultra - 2560x1440.
Score: 4/5

Håller med, spelade co-op med min bror vi uppskattade det iaf. det enda jag inte gillar är att man inte kan dela på lootet i Kistorna. I övrigt är det helt ok grafik och inte så tungdrivet bra flytt med Ultra settings.
Betyg: 4/5

Skrivet av Fletchett:

Satte kaffet i halsen när jag såg prislappen. Ser ut som budgetspel men kostar som AAA. Nope.

Satte kaffet i halsen? Vilken sten har du gömt dig under den senaste tiden
Trippel A spel kostar mellan 600-1200 spänn nuförtiden Strange Brigade kostar bara hälften, runt 280-320 spänn vilket jag tycker är helt ok lär ju dessutom bli billigare med tiden om man inte har allt för bråttom


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Satte kaffet i halsen? Vilken sten har du gömt dig under den senaste tiden
Trippel A spel kostar mellan 600-1200 spänn nuförtiden Strange Brigade kostar bara hälften, runt 280-320 spänn vilket jag tycker är helt ok lär ju dessutom bli billigare med tiden om man inte har allt för bråttom

Det kostar ju 535kr på Steam, vilket jag skulle säga är löjligt mycket för ett sånt här spel. Vermintide 2, som har bra mycket mer att erbjuda, kostar bara 299kr. Lika så till exempel Killing Floor 2... Där har utgivaren förstått att man köper flera kopior av ett co-op spel och det får pridssättas därefter, att övertyga tre andra vänner att lägga över 500 spänn på det här händer inte helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det kostar ju 535kr på Steam, vilket jag skulle säga är löjligt mycket för ett sånt här spel. Vermintide 2, som har bra mycket mer att erbjuda, kostar bara 299kr. Lika så till exempel Killing Floor 2... Där har utgivaren förstått att man köper flera kopior av ett co-op spel och det får pridssättas därefter, att övertyga tre andra vänner att lägga över 500 spänn på det här händer inte helt enkelt.

Det var lite att ta i det kan jag hålla med om men jag fattar inte varför folk köper direkt via Steam eller Ubisoft när det finns bättre ekonomiska alternativ då får man skylla sig själv, Steam/Ubisoft har alltid haft dyrast priser vid release. Rekommenderar att du registrerar dig på Greenmangaming om du inte redan gjort det som är auktoriserad Steam och Ubisoft återförsäljare där du kan få bra rabatter vid rätt tillfällen.

Greenman erbjuder ju nu extra 15% på deras redan 10% billigare pris om man är registrerad användare. Dock vill jag påpekat att bästa tiden att köpa spel är två till tre månader innan ett släpp eller vänta nån månad efter release, aldrig köpa när det precis har släppts för då brukar priset vara som minst nedsatt vilket är ganska logiskt,

För mig kostade Strange Brigade 288 kronor genom Greenman Gaming, dessvärre är vår svenska krona inte så stark idag vilket reflekterar sig på priserna när man handlar i € och £ men fortfarande billigare alternativ än Steam och Ubisoft.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

1
Skriv svar