VR-planer sägs ha skrotas för Xbox One X i väntan på bättre teknologi
med tanke på att inte knappt 5% av PS köparna har skaffat det så kan jag förstå dem.
För att det saknades komponenter. Sony har sålt över förväntan vilket dom själva säger. Själv spenderar jag 20x mer pengar i VR än 2D med mitt Rift.
Smart drag, tekniken är inte riktigt mogen än.
Den är mogen vilket väl resten av marknaden visar. Problemet MS kan få här är att dom helt tappar marknaden istället.
Den är mogen vilket väl resten av marknaden visar. Problemet MS kan få här är att dom helt tappar marknaden istället.
Även om tekniken är mogen verkar något saknas för att andra än hardcorefansen ska köpa. Om det är spelet med stort S eller något annat som saknas vet jag inte. Skulle själv väldigt gärna ha vr, men inte sett något än som fått mej att lägga pengarna på det.
Den är mogen vilket väl resten av marknaden visar. Problemet MS kan få här är att dom helt tappar marknaden istället.
Det trodde man på nittio-talet också, jag tror på tekniken men det känns som vissa problem med t ex illamående och för många sladdar måste lösas först. Dessutom är väl dagens konsoler i klenaste laget rent hårdvarumässigt.
med tanke på att inte knappt 5% av PS köparna har skaffat det så kan jag förstå dem.
5% av över 7000000 är väl ganska många sålda vr headsets eller vad räknade Sony med? 30%?
5% av över 7000000 är väl ganska många sålda vr headsets eller vad räknade Sony med? 30%?
3 miljoner är ganska många men det är svårt att motivera att göra spel och sådant för 3 miljoner potentiella kunder kontra 70 miljoner potentiella kunder.
3M är inte dåligt. men jag är ganska säker på att det är bra mycket färre än beräknat.
VR har sin nisch men det har inte haft det genomslaget som många analytiker hade trott.
det blev många "men".
Det trodde man på nittio-talet också, jag tror på tekniken men det känns som vissa problem med t ex illamående och för många sladdar måste lösas först. Dessutom är väl dagens konsoler i klenaste laget rent hårdvarumässigt.
Frågan är om problemet med illamående någonsin kommer kunna lösas, kroppen är väldigt bra på att märka minsta skillnaden och fram tills man har vant sig så tror jag inte att man kommer undan inkörsperioden. Helst inte när vi börjar prata trådlöst, kommer inte fördröjningen bli längre då.
Testade VR med vive på en vr bar och det var grymt. Störde mig inte alls på upplösning. Lite bättre fov så. Men det gör sig nog bäst på typ arkadhallar etc. Med en gäng vänner som en helkväll. De har även råd att ta kostnaden för nya headset etc. Betalade trots allt tillräckligt lite för att kunna göra det nästan 50 ggr istället för att köpa headset etc.
Dagen då VR blir konsumentvänligt i pris och användning och dagen då det kan nå samma snygga grafik och prestanda som dagens AAA+ spel kan erbjuda, då finns det en chans att HL3 börjar utvecklas.
Det behöver en ny "revolutionerande" gimmick precis som HL2 hade fysikmotorn och HL1 hade sin AI, grafik och story på sin tid.