Fear the Wolves nu släppt som early access

Robot
Fear the Wolves nu släppt som early access
Medlem

Lite väl likt... Vad hette det gamla DayZ liknande spelet... som sen bytte namn till "Infestation" eller liknande.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Inaktiv

Jag vill verkligen att detta ska vara ett bra spel men får avvakta men följa spelets utveckling på håll då som jag misstänkte berodde de negativa reviews på dålig optimering vilket kan vara förståligt i ett tidigt stadie men då kanske utvecklarna borde chillat. De borde räknat ut vikten av ett första intryck och väntat så de slapp reviews som ”15 fps on a gtx 1050ti”.

Medlem

Heh, samma studio som ligger bakom Survarium (som nu 3+ år senare fortfarande ligger i Early-Access och är på v.0.53).

Vostok Games lovade mycket med Survarium som aldrig blev av, och nu verkar det som om de vill tjäna en snabb slant på BR-spel.
Så nej tack, jag tror jag står över.

Medlem
Releasehästryttare

Förra månaden av det 2d plattformare som kom ut flera under ett par dagar, nu är det pang pang spel, detta, scum, last tide, och battlerush 2 kommer ut under typ två dagar.

Medlem

Spelade betan som lanserades 1 vecka innan de skulle släppa för EA (innan de sköt upp EA) och det var i princip ospelbart. Deras discord, samt steam, var fylld till bredden med folk som trashade sönder spelet och vädjade till utvecklarna att INTE släppa spelet i EA veckan därpå då det med största sannolikhet skulle döda spelet.

Till min förvåning så lyssnade de och sköt upp EA ett par veckor. Tror jag lyckades få ur en sådär 10-15 matcher från början till slut och det var mycket, väldigt mycket, som var ofärdigt. Men de släppte bugfixes och optimeringar varje dag under betans gång. Har inte spelat det på någon månad nu, men för mig blir det ändå ett stort "stay away". Det är/var sämre än PUBG när det lanserades i EA.

Intryck av trailers och announcements etc var att spelet var polished, snyggt, med nya inslag av roliga spelmoment som gör att det står ut i mängden. Dels med annorlunda minskning av karta, en extraction point som man ska ta sig till för att vinna (inte bara att döda alla andra alltså), och vargar att slåss mot. Men vargarna var billboards, utan ljudeffekter, och hade i princip 0 animationer. De andra spelmomenten var inte tillräckligt påverkande för att det skulle kännas än något annat än PUBG.

Tyvärr, jag tror inte alls på detta spel längre

Medlem

Ser rätt kul ut.
Men får väl avvakta då om det är så himla buggigt

1
Skriv svar