Blizzard plockar ner lootlådor du kan betala för i Belgien

Robot
Blizzard plockar ner lootlådor du kan betala för i Belgien
Medlem

Vad är lösning istället? Kommer personer härifrån inte kunna få köpa sina saker alls eller kan man endast få nya skins genom att spela på något vis? (Orkar inte läsa mig inte på det)

Medlem

Kan tänka mig att välgörenhets-Mercy var ett test på hur lönsamt det är att sälja skins direkt. För bara någon vecka sedan upprepades det ju genom OWL All-Stars-skinnen som gick att köpa genom poäng för motsvarande €10 styck. Får se hur det blir.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rasmous:

Vad är lösning istället? Kommer personer härifrån inte kunna få köpa sina saker alls eller kan man endast få nya skins genom att spela på något vis? (Orkar inte läsa mig inte på det)

Det går att spela sig till, det tar ju längre tid än att öppna plånboken men de går inte miste om något per se.


signatur

Jump in.

Medlem

Svetsaren, gör det här med!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

"While we at Blizzard were surprised by this conclusion and do not share the same opinion", klart man som företag inte håller med när pengarna bara fräser in.

Medlem

bra tycker jag. Dock förstår jag inte skillnaden mellan dessa lootlådor och booster packs i exempelvis MTG, Hs eller gwent. Känns ju som att de också bör tittas på.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Självklart är EA motsträviga. Deras kort är verkligen gambling. Knappast ångerrätt om man inte är nöjd med innehållet liksom.
Tycker det är positivt att Blizzard respekterar Belgisk lag. Förbannad för att EA inte respekterar lagar och regler. De är verkligen ondskan i dess renaste form.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Ah, vad synd för de. Håller med Blizzard. Gillar personligen att köpa loot lådor för riktiga pengar ibland, speciellt vid events. Gott att EA kämpar emot lite för att sätts ner foten, men givetvis måste de respektera lagen sedan om det inte funkar. Sorry Belgien!

Jag har aldrig gillat loot-lådorna eller det kufiska sättet de valt att tjäna pengar på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Freddan:

Självklart är EA motsträviga. Deras kort är verkligen gambling. Knappast ångerrätt om man inte är nöjd med innehållet liksom.
Tycker det är positivt att Blizzard respekterar Belgisk lag. Förbannad för att EA inte respekterar lagar och regler. De är verkligen ondskan i dess renaste form.

Varför skulle man ha ångerrätt på innehåll i paketen? hahaha

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Varför skulle man ha ångerrätt på innehåll i paketen? hahaha

Nu förstod du mig inte. Jag har inte sagt att det borde införas.
Det vill de (EA) givetvis inte ha. Då är det ju inte gambling längre. Ångerrätt på random loot går heller inte ihop vilket i sig säger att just detta är GAMBLING.
Min poäng är att man skall veta vad man får, annars är det att betrakta som gambling. Så vad jag säger är att Belgien är rätt ute, EA är helt fel ute.
Sedan är det givetvis helt upp till varje land att avgöra hur deras regelverk ser ut. Det är ju inte företagen som har tolkningsföreträde.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Nu förstod du mig inte. Jag har inte sagt att det borde införas.
Det vill de (EA) givetvis inte ha. Då är det ju inte gambling längre. Ångerrätt på random loot går heller inte ihop vilket i sig säger att just detta är GAMBLING.
Min poäng är att man skall veta vad man får, annars är det att betrakta som gambling. Så vad jag säger är att Belgien är rätt ute, EA är helt fel ute.
Sedan är det givetvis helt upp till varje land att avgöra hur deras regelverk ser ut. Det är ju inte företagen som har tolkningsföreträde.

Jag håller inte med om att det är gambling. Du får exakt det som står i information om paketen. Men den diskussionen kommer bli jätte lång om vi börjar. så lika bra att släppa den på en gång

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag håller inte med om att det är gamling. Du får exakt det som står i information om paketen. Men den diskussionen kommer bli jätte lång om vi börjar. så lika bra att släppa den på en gång

Haha, ja. Jag förstår dig och det är ju helt klart en gråzon. Men om Belgien tycker att det är gambling och andra länder inte så får EA anpassa sig till respektive
marknad om vad som gäller just där. Mest det som störde mig.

Men du har rätt. Vi släpper den diskussionen kring vad som är rätt och fel. Kanske gick lite hårt fram. Köper ju själv massa kort i FIFA ultimate team för riktiga pengar.
Detta så det går så långsamt att få coins och de spelare man vill ha om man bara spelar matcher. Kan tycka att det är en viss grad av gambling då det inte står specifikt vilka spelare man får i paket. Bara antal kort och kvalite på korten. Framgår heller inte hur stor chans att få en viss spelare. Så helt transparent försäljning är det inte.

Men som sagt. Förstår dig också. Finns definitivt värre ”gambling” och det finns ju ingen vedertagen definition av just vad som är gambling eller ej.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Avstängd
Skrivet av korvmos:

Svetsaren, gör det här med!

Både alliansen och de rödgröna vill se ökad skatt på handel av virtuella varor.

1
Skriv svar