Hands-on – Metro Exodus

Robot
Hands-on – Metro Exodus

Tredje Metro lämnar Moskva bakom sig för vildmarkerna. Vi spelar Metro Exodus.

#4a-games, #gamescom, #gamescom-2018, #metro, #metro-exodus


Medlem

Jag undrade först vad du menade med "Grött-jock"....

Hur som helst bra skrivet, jag ser fram emot spelet. Även om jag lovat mig själv att inte köpa några nya förrän jag spelat igenom de spel jag redan har, i alla fall till hälften...

En fråga bara; är hur är hagelbrakaren i förhållande till armborsten? (Förutom mer högljudd då.) Jag menar, om det var dag så varför inte använda den först och sedan ta armborsten när man behöver smyga mer, eller det kanske inte spelar roll i ett spel som detta? Tänkte om det kommer situationer där man behöver stealth och ta ut fiender en och en, då behöver man ju spara på armborts-ammo tills dess.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Det här släppet kommer nog polarisera tidigare / nuvarande fans då man är van att springa omkring i underjorden. Hursomhelst, ser det hur bra ut som helst, men kanske lite identitetslöst i trailern (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevlig läsning, bra skrivet. Längtar till man får spela är riktigt taggad.

Redaktör
Ponny
Skrivet av conthox:

En fråga bara; är hur är hagelbrakaren i förhållande till armborsten? (Förutom mer högljudd då.) Jag menar, om det var dag så varför inte använda den först och sedan ta armborsten när man behöver smyga mer, eller det kanske inte spelar roll i ett spel som detta? Tänkte om det kommer situationer där man behöver stealth och ta ut fiender en och en, då behöver man ju spara på armborts-ammo tills dess.

Tack! Jag tror du är något väldigt vettigt på spåren. Armborst <3 stealth. Och definitivt inte högvis med ammo. I demon blev man dock överraskad av fienden och då fanns ingen chans till stealth. Å andra sidan gjorde armborstet ett mycket bra jobb som distansvapen, men när fienden började spridas ut var det jag som gjorde lite vansinnesattacker med hagelbrakaren. På nära håll är den guld värd.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

@Walter S.A. Iego: Sant! Det är ju trots allt en väldigt egen grej för Metro. Detta ser ju ut att bli i stort sett ett Metro utan "metro", och det är både modigt och lite nervöst. Stämningen verkar man dock få till av det lilla jag har spelat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Längtar....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Ambassadör
Xbox

Det ser grymt bra ut!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack! Jag tror du är något väldigt vettigt på spåren. Armborst <3 stealth. Och definitivt inte högvis med ammo. I demon blev man dock överraskad av fienden och då fanns ingen chans till stealth. Å andra sidan gjorde armborstet ett mycket bra jobb som distansvapen, men när fienden började spridas ut var det jag som gjorde lite vansinnesattacker med hagelbrakaren. På nära håll är den guld värd.

Tack för svar. Själv är jag dåligt påläst om spelet och vet inte helt vad tanken med det är. Alltså om det skall vara upplagd i stil med FarCry att man skall kunna lösa olika situationer på olika sätt eller om det rent generellt bara finns ett sätt att tackla en viss situation på. Vet inte om demot och/eller samtalet med dem klargjorde det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar