Har många av er använder mobilbetalning?

Medlem
Har många av er använder mobilbetalning?

Enligt en artikel från aktuelltfokus så skippar allt fler svenskar kontantbetalning till förmån för mobilbetalning: https://aktuelltfokus.se/allt-fler-svenskar-foredrar-mobilbet...

Själv är jag gammalmodig och älskar att betala med kontanter, vad föredrar ni?

Fragtjuv

Har nästan aldrig kontakter på mig längre. Kör med mitt Mastercard och Swish.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gen
Medlem

Har aldrig kontanter på mig utan betalar med kort men ska snart testa Samsung Pay och förhoppningsvis i framtiden slippa plånbok helt.

Medlem

Mobilbetalning ja! använde senast på blocket. Betalade med mobilen och fick beloppet på min nästa mobil faktura.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Kör aldrig med mobilbetalning, aldrig ens orkat bry mig om att testa.

Medlem

Har aldrig testat om man inte räknar swish. Annars använder jag alltid kort, inte använt kontanter på en 5-6 i Sverige (utomlands är man ju oftast tvungen).

Skägg.
10 Chambers

Använder Swish och Apple Pay. Gillar den förstnämnda tjänsten börjat dyka upp alternativ när man ska hyra film online!


signatur
Medlem

Tror jag aldrig ens hållit i någon av de nya valutorna.

Medlem

Använde kontanter för sista gången under förra året tror jag. Mobilbetalning är så fruktansvärt smidigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Personligen gillar jag kontanter, jag känner att jag får en bättre koll på vad jag spenderar. Om jag betalar med kort eller mobil så händer det lätt att jag överspenderar, speciellt efter en runda på krogen.

1
Skriv svar