handla INTE på cdon.com!

Medlem
handla INTE på cdon.com!

Jag beställde 'assasins creed' i lördags från cdon.com och nu kom den vid 11 ungefär och jag skyndar mej att ta bort plasten och kör försiktigt in skivan I xboxen och sen efter att har sett en massa tråkiga vids och tråkig träning tänker jag "yes nu får man spela på riktigt ! :D" men när jag kommer ut ur "grottan" lr vad det är man börjar i så kommer "the disc is not clean" och så tar jag ut skivan och kollare då är det en stor repa över halva cd:n, och jag tvättar den startar om xboxen och allt jag kan komma på men ingen skillnad, min kompis råkade ut för det här en gång när han beställde ett spel till xbox 360 från cdon.com. Never cdon.com again!


signatur

Phoenix bird

Medlem

Trist när sånt händer. Men om spelet var inplastat är det väl inte deras fel - du kan säkert reklamera spelet och få en ny kopia.


signatur
Medlem

dom sa " har du öppnat förpackningen?" och det har jag ju men då sa dom att man får bara byta om man inte har öpnnat den


signatur

Phoenix bird

Medlem

Aah - klassisk moment 22 hehe. Då får du nog gå till distrubutören. Det brukar stå längst bak i manualen vem man ska kontakta om skivan är defekt. Ta en kopia av kvittot och skicka in (tillsammans med spelet, så klart) så får du en ny.


signatur
Medlem

okej tack ska testa


signatur

Phoenix bird

Medlem

ska skicka den till london då ...


signatur

Phoenix bird

Medlem

I det här fallet tycker jag inte att de borde kunna neka dig av den anledningen eftersom det handlar om reklamation av en defekt vara.

Medlem

Håller med Fairfax. Hur fan ska man veta att skivan är knas om man inte öppnar förpackningen först hehe. Men jag tror att man får stångas och gapa och skrika och hota med att hålla andan tills man svimmar innan dom ger med sig. I 99 fall av 100 sitter det nån pajas i halv-koma och svarar på mail och telefon som skiter fullständigt i vad som har hänt och stenhårt håller på "vi byter inte öppnade spel". Men bråkar man länge nog så kan det nog gå...

Jag kollade i min manul också och det verkar ju onekligen som att man måste skicka eländet till London. Men det borde ju finnas en Svensk distrubutör - typ Bergsala eller Egmont eller whatever - som tar in Ubisoft spel till Sverige. Även om inte manualen är översatt, menar jag.


signatur
Medlem

Kan vara ett annat problem också. Ditt 360 repar skivor?

Medlem
Skrivet av Reaction:

Kan vara ett annat problem också. Ditt 360 repar skivor?

Detta.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

nja,det tror jag inte, inget hände när jag köpte gears of war 2 från webhallen nån vecka sen och sen kan jag spela alla mina andra spel


signatur

Phoenix bird

Medlem
Skrivet av will.i.am:

nja,det tror jag inte, inget hände när jag köpte gears of war 2 från webhallen nån vecka sen och sen kan jag spela alla mina andra spel

Bara för att din 360 inte gör det på alla spel så betyder det inte att den inte har gjort så i detta fall, det är ett välkänt problem att 360 kan repa skivor, speciellt om man har den stående istället för liggandes.

När den repas av 360 så är det oftast som du beskriver det, en lång repa över halva till hela spelskivan.

Medlem

Ja en lång repa över halva spelet


signatur

Phoenix bird

Medlem

Hmm. Låter konstigt då jag aldrig har haft problem med CDON och de har aldrig haft problem med mig. När mitt Double Agent strulade skickade de ett nytt INNAN de fått tillbaka min skiva och när jag klagade på att Assassin's Creed CE-versionen hade ful boxart (Det är en gul rand som mest kan liknas vid de du hittar på promo-ex) skickade de helt sonika ett nytt, utan rand. Så jag skulle snarare vilja säga tvärtom; HANDLA på CDON.com!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

MFC
Medlem

I fail to see where CDON is the criminal in this story


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av will.i.am:

Ja en lång repa över halva spelet

Då är det med 98% säkerhet din 360 som orsaka det, om du har din konsol stående istället för liggande så är det 99.99999% säkerhet att det är din 360 som orsakat det.

Finns filmer på nätet som visar varför detta sker, bara googla och ta kontakt med MS hur du ska göra eftersom det är deras konsol som orsakat det.

Medlem

aha sry för falska anklagelser för cdon.com då antar att jag var lite för förbannade i skrivandes stund ;).... dock blir jag sur på microsoft det här en min trejde xbox, den ena fick rrod och den andra bara slutade fungera. Så när den här slutar fungera ska jag köpa playstation 3 istället.


signatur

Phoenix bird

Medlem
Skrivet av will.i.am:

aha sry för falska anklagelser för cdon.com då antar att jag var lite för förbannade i skrivandes stund ;).... dock blir jag sur på microsoft det här en min trejde xbox, den ena fick rrod och den andra bara slutade fungera. Så när den här slutar fungera ska jag köpa playstation 3 istället.

Om du lyckas förstöra så många krysslådor borde du kanske se över hur du behandlar dom, det behöver inte alltid vara microsofts fel...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skrivet av Gortie:

Håller med Fairfax. Hur fan ska man veta att skivan är knas om man inte öppnar förpackningen först hehe.

Sammtidigt: Hur kan cdon veta att den var knas innan den öppnades när den är öppnad hehe:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag anser fortfarande att de borde ge dig en ny skiva då den gamla mycket väl kan ha varit repad från början. Att bara gå på antagandet att det var konsolen som orsakade repan är inte hållbart.

Skrivet av Greger:
Skrivet av will.i.am:

aha sry för falska anklagelser för cdon.com då antar att jag var lite för förbannade i skrivandes stund ;).... dock blir jag sur på microsoft det här en min trejde xbox, den ena fick rrod och den andra bara slutade fungera. Så när den här slutar fungera ska jag köpa playstation 3 istället.

Om du lyckas förstöra så många krysslådor borde du kanske se över hur du behandlar dom, det behöver inte alltid vara microsofts fel...

Hört talas om otur?

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av will.i.am:

aha sry för falska anklagelser för cdon.com då antar att jag var lite för förbannade i skrivandes stund ;).... dock blir jag sur på microsoft det här en min trejde xbox, den ena fick rrod och den andra bara slutade fungera. Så när den här slutar fungera ska jag köpa playstation 3 istället.

Om du lyckas förstöra så många krysslådor borde du kanske se över hur du behandlar dom, det behöver inte alltid vara microsofts fel...

nej men jag behandlar dom försiktigt och försöker vara så "smidig" som möjligt och blir den för varm så brukar jag stänga av den, tar ut skivorna innan jag stänker av konsollen osv.


signatur

Phoenix bird

Medlem

Har handlat på cdon massor utav gånger och jag har ALDRIG haft några som helst problem.

Inaktiv
Medlem

OnOff, Cdon. Vilken affärer blir här näst anklagad?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

00a
Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag anser fortfarande att de borde ge dig en ny skiva då den gamla mycket väl kan ha varit repad från början. Att bara gå på antagandet att det var konsolen som orsakade repan är inte hållbart.

Skrivet av Greger:
Skrivet av will.i.am:

aha sry för falska anklagelser för cdon.com då antar att jag var lite för förbannade i skrivandes stund ;).... dock blir jag sur på microsoft det här en min trejde xbox, den ena fick rrod och den andra bara slutade fungera. Så när den här slutar fungera ska jag köpa playstation 3 istället.

Om du lyckas förstöra så många krysslådor borde du kanske se över hur du behandlar dom, det behöver inte alltid vara microsofts fel...

Hört talas om otur?

Snarare...
-Har du hört talas om RROD?

Medlem
Skrivet av Jericho:

OnOff, Cdon. Vilken affärer blir här näst anklagad?

spelbutiken


signatur

Rawr

Skrivet av Crawller:
Skrivet av Jericho:

OnOff, Cdon. Vilken affärer blir här näst anklagad?

spelbutiken

Och sen kommer nästa offer bli, hold on to something now; WEBHALLEN!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Kan gnälla lite på webhallen medan du ändå nämnde dom..

För några år sen så skulle jag köpa en bright scribe dvd med tillhörande skivor från dom.. Beställde en plus en jävla massa skivor som är lite dyrare än dom vanliga.

Slutade med att jag fick hem en dvd utan lightscribe men alla skivor var såklart med, sedan när jag tog det både med deras telefonsupport och mail så vägra dom svara på mina mail och telefonsupporten sa att jag hade fått rätt även fast det inte var en dvdbrännare med lightscribe. Slutade med att jag inte fick rätt grejor och satt där med en jävla massa skivor som var onödigt dyra eftersom jag inte kunde använda dom till rätt ändamål.

Har aldrig haft problem med webhallen före eller efter detta, måste bara haft otur och fått någon tillfällig inhyrd pundare på tråden och på mailen.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Gortie:

Håller med Fairfax. Hur fan ska man veta att skivan är knas om man inte öppnar förpackningen först hehe.

Sammtidigt: Hur kan cdon veta att den var knas innan den öppnades när den är öppnad hehe:P

Hehe, sant.

Förresten - på vilken ledd är repan på skivan? Är den tvärs över (från mitthålet till yttre kanten) eller är den längs med "spåren" på skivan?

Om det är boxen som repar så ska repan följa "spåren" (i brist på ett bättre ord) på skivan. Är repan rakt över så är det garanterat inte 360n's fel.


signatur
Medlem
Skrivet av MFC:

I fail to see where CDON is the criminal in this story


signatur

Meep!

12
Skriv svar