Hands-on – Sekiro: Shadows Die Twice

Robot
Hands-on – Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro bevisar att det finns liv efter de tusentals dödarna i Dark Souls.

#activision, #from-software, #gamescom, #gamescom-2018, #sekiro-shadows-die-twice


Quake-konnässsör

Det känns som de har tagit lite idéer from Tenchu (som de också har utvecklat) och blandat ihop Souls elementen.

Medlem

Kändes det som att attackerna var ett slutet system som man kan applicera lite var och när som helst, eller var det situationsbundna attacker för vissa fiender (typ som plunging attack på första bossen i Dark Souls 1) och i så fall i hur stor utsträckning? Min största skräck vad gäller strider är alltid att det ska "kommas på nåt ny och cool metod för varje encounter".

Medlem

som någon som precis har upptäckt dark souls,och precis klarat DS3 + DLCs (och bloodborne) så önskar jag verkligen att dom gjorde en 4a. jag vill ha meeeer. istället fixar jag abstinensen med DS1 remastered (efter att ha spelat DS2 i ett par timmar och insett att det är ganska kass).

sekiro ser bra ut, men hoppas åtminstone på en uppföljare till bloodborne också.

Quake-konnässsör
Skrivet av quadratis:

som någon som precis har upptäckt dark souls,och precis klarat DS3 + DLCs (och bloodborne) så önskar jag verkligen att dom gjorde en 4a. jag vill ha meeeer. istället fixar jag abstinensen med DS1 remastered (efter att ha spelat DS2 i ett par timmar och insett att det är ganska kass).

sekiro ser bra ut, men hoppas åtminstone på en uppföljare till bloodborne också.

Om du inte har kört Nioh så kan det vara en abstinens fixare också

The Surge finns också, ska vara liknande souls spelen. Har aldrig kört det dock.

Lord of the Fallen är kanske inte lika välpolerat som Souls spelen, men tycker jag hade roligt när jag spelade igenom det.

Medlem
Skrivet av quadratis:

som någon som precis har upptäckt dark souls,och precis klarat DS3 + DLCs (och bloodborne) så önskar jag verkligen att dom gjorde en 4a. jag vill ha meeeer. istället fixar jag abstinensen med DS1 remastered (efter att ha spelat DS2 i ett par timmar och insett att det är ganska kass).

sekiro ser bra ut, men hoppas åtminstone på en uppföljare till bloodborne också.

Ge ds2 lite mer tid. Det är faktiskt riktigt bra. Dock helt annorlunda feelin i styrningen och hur världen är uppbyggd.
När man väl vant sig med det så finns det ett djupt spel med intressant lore.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Quake-konnässsör
Medlem
Skrivet av Tassel:

Ge ds2 lite mer tid. Det är faktiskt riktigt bra. Dock helt annorlunda feelin i styrningen och hur världen är uppbyggd.
När man väl vant sig med det så finns det ett djupt spel med intressant lore.

blev galen på hitboxen i ds2, men kanske ger det en chans till sen. kändes så tråkigt bara att gå från 100+ timmar i DS3, som blivit ett av mina favoritspel nånsin, till ds2 och bli så pass besviken efter bara några timmar. fick lära mig i efterhand att en stat (agility) påverkar hur man rollar, så ska väl testa boosta den.

Medlem
Skrivet av almblad:

Om du inte har kört Nioh så kan det vara en abstinens fixare också

The Surge finns också, ska vara liknande souls spelen. Har aldrig kört det dock.

Lord of the Fallen är kanske inte lika välpolerat som Souls spelen, men tycker jag hade roligt när jag spelade igenom det.

nioh körde jag fram till andra bossen, varpå det slutade kännas "svårt men rättvist" på samma sätt som soulsborne. the surge tyckte jag var helt ok faktiskt men slutade spela efter ett tag ändå, lär nog plocka upp det igen.

SoL
Medlem
Skrivet av quadratis:

som någon som precis har upptäckt dark souls,och precis klarat DS3 + DLCs (och bloodborne) så önskar jag verkligen att dom gjorde en 4a. jag vill ha meeeer. istället fixar jag abstinensen med DS1 remastered (efter att ha spelat DS2 i ett par timmar och insett att det är ganska kass).

sekiro ser bra ut, men hoppas åtminstone på en uppföljare till bloodborne också.

Ds 2 är det som är minst bra enligt mig. Om du har ett ps3 så rekommenderar jag att du spelar demons souls också, det är ett av dom absolut bästa i souls serien.

Medlem

Älskar alla Soulsborne spel inklusive tvåan som alla gillar att hata eller hata är väl att ta i. Håller med om att det förmodligen är det som är minst bra men fan har haft väldigt kul i tvåan och för dem som gillar PVPn i DS spelen så hade tvåan riktigt kul PVP enligt mig. Spenderade säkert 100h i DS2 PVP :P. Ser väldigt mycket fram emot Sekiro, jag har förtroende för FromSoft!

Medlem

Ja! Demons souls var nyskapande. DS1 Byggde vidare på världen och förbättrade/förenklade det. DS2 förbättrade pvp och DS3 Byggde bara vidare på allt. Själv blev jag mätt på DS serien med 3an och har inte varit sugen på någon DS clon eller klarat slutet på DS3 (har kört Bloodborne och dom förbättrade slump genererade banor i det spelet). Av någon anledning så har jag alltid svårt med att klara ett souls spel. Mycket på grund av att då måste man bygga upp gubben igen för att köra pvp mm.

Medlem

är trött på souls spel, det här såg ut som líte tenchu möter souls, meh, då känner jag att ghost of tsushima är större spelare på arenan att hypa runt faktiskt.

Ni-oh ser ut att ha bättre fights än detta och det har man ju lirat i fem miljarder timmar.

Medlem

Jag har aldrig fastnat för Souls-spelen. Körde Drunk-born (när man sänker en shot för varje död), men aldrig utöver det. Inte min typ av spel, men estetiken är fantastiskt tilltalande, det är mystiskt, omhuldat av hemligheter och en rik historia. Sekiro ser ju inte ut att bli någonting annat! Klart godkänt material för en let's-play på Twitch!

1
Skriv svar