Helgdiskussion - Vilken är den bästa remaken?

Medlem
Skrivet av e3henri:

Känns väldigt enkelt. Utan konkurrens så är bästa remake:

Tomb Raider (crystal dynamics 2013).

Ett av ytterst få spel som jag spelat om och plockat platinum trophy på.
Lagom balans mellan samlande, bygga upp färdigheter/vapen och uppdrag och riktigt snyggt.
Och kom nu inte och säg att det där inte är en remake utan en reboot Samma sak enligt mig

Remake och reboot är två helt olika saker. Du kan inte tycka att nånting är på ett annat sätt när det är fakta.

eld
Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har aldrig spelat Systemshock 2 (jag vet, my bad...) men PREY är grymt bra spel så det blir tummen upp!

Aldrig för sent!

https://www.gog.com/game/system_shock_2

Geeks Gaming

Homeworld remastered alla dagar i veckan!

Medlem

Svårt att säga en, Yakuza Kiwami och Rachet and Clank till ps4 är väl de jag kommer på.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Homeworld remastered alla dagar i veckan!

Är ju dock en remaster och inte en remake.

Medlem

Monkey Island 1 och 2 var bra remakes.
Något som jag skulle vilja se är en remake av GTA Vice City, det bästa GTA spelet.

Inaktiv
Skrivet av InsaneSharky:

Monkey Island 1 och 2 var bra remakes.
Något som jag skulle vilja se är en remake av GTA Vice City, det bästa GTA spelet.

Skulle hellre se en remake av alla fem spelen som tillhör GTA III serien.
Tänker på trean, Vice City, San Andreas, Liberty City Stories och Vice City Stories.
Men skulle jag vara tvungen att bara välja ett av dessa spelen så skulle jag vilja se en GTA San Andreas remake eftersom jag tycker att det är det bästa av dessa spelen.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Monkey Island 1 och 2 var bra remakes.
Något som jag skulle vilja se är en remake av GTA Vice City, det bästa GTA spelet.

Håller helt med. San Andreas och GTA V är bättre rent spelmässigt, men känslan/Temat på vice city är för mig fortfarande helt autostanding. Fastande inte alls så i kataktärerna i de nyare spelen.
Men det får vara en rejäl remake, typ spelmotor/upplägg från red dead redemtion 2, men med 80 tals tema. Ligget ju helt rätt i tiden också. Drog igång gamla vicy city för mån kpnad sedan och det har inte åldrats väl.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag är nog på samma spår som dig.

Edit: Inte säker på hur det skulle "mer eller mindre" vara en remake faktiskt.

Var bara min personliga åsikt!

Jag har antagligen fel, men rent känslomässigt, för mig, känns DOOM 2016 som att spela en modern variant av det jag spelade som barn. Innan jag spelade igenom D2016 återspelade jag alla tidigare spel i serien med expansioner ( Undantag D64 ) och det som stod ut mest av alla spel i serien var D3, inte D2016.

Wikipedia klassar DOOM 2016 som en reboot dock.
Men samtidigt listar dom DOOM 2016 som en Remake av DOOM på sin Remake Lista.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_remakes

Är det egentligen så viktigt? Den här tråden är väl mest på skoj?

Ska det vara en "ren och principfast" remake, då får jag väl rösta på Resident Evil ( 2002 ) Gamecube Ver.


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Banzeken:

Battlezone (1998) tog det gamla arkadspelet från 1980 och omvandlade det till ett adrenalinpumpande RTS/FPS hybrid med spektakulära vapen och två kampanjer. Definitivt ett bra exempel på en remake som siktar och träffar högre än källmaterialet.

För att inte nämna battlezone (2016) i VR. Otroligt ös i den versionen.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Bästa jag spelat hittils: Shadow of the Colossus

Medlem

Tycker Crash Bandicoot N. Sane Trilogy var riktigt bra och en rättvis remaster, framförallt trean som jag varvade säkert fem gånger som barn!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Var bara min personliga åsikt!

Jag har antagligen fel, men rent känslomässigt, för mig, känns DOOM 2016 som att spela en modern variant av det jag spelade som barn. Innan jag spelade igenom D2016 återspelade jag alla tidigare spel i serien med expansioner ( Undantag D64 ) och det som stod ut mest av alla spel i serien var D3, inte D2016.

Wikipedia klassar DOOM 2016 som en reboot dock.
Men samtidigt listar dom DOOM 2016 som en Remake av DOOM på sin Remake Lista.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_remakes

Är det egentligen så viktigt? Den här tråden är väl mest på skoj?

Ska det vara en "ren och principfast" remake, då får jag väl rösta på Resident Evil ( 2002 ) Gamecube Ver.

Reboots är med på den listan

Medlem

Skulle säga Ocarina Of time till 3DS Eller Call of duty Nazi Zombies remaken i black ops

Avstängd

Aassassins creed 2 med alla expansioner till.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Resident Evil 1 remaken solklart.

12
Skriv svar