En Anthem-demo (ja, en riktig) släpps innan releasen

Robot
En Anthem-demo (ja, en riktig) släpps innan releasen

Vi får chans att provskjuta Bioware-spelet innan fullversionen släpps.

#2019, #anthem, #bioware, #demo, #ea, #releaselistan


Medlem

Enligt artikel på Anthem hemsida: "Simple – pre-order now* or join Origin Access or EA Access.**". Med andra ord, man måste inte förhandsboka för att få tillgång till demot.

Det framgår dock inte om man måste ha basic eller premium.

Källa: https://www.ea.com/games/anthem/news/announce-date-of-pre-lau...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redaktör

@magma: se där, tack. Nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

Grymt, då känner de sig antagligen hyfsat säkra med vad de skapat. Blir nog bra detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Haha
Att låsa en demo version bakom en paywall är nog det dummaste jag har läst på minst några dagar nu.
Sjukt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Baldur's Gate, Baldur's Gate 2 och Neverwinter Nights har alla multiplayer så att påstå att Bioware "gjort sig ett namn med singleplayerrollspel" kunde inte vara mer fel.

Inaktiv
Skrivet av keffkebab:

Ja, för det är ju alla spel som man associerar med multi-playerös!

Absolut, Neverwinter Nights är ett av de bästa multiplayer-spel jag någonsin kört. Vågar även påstå att det är med dessa spel BioWare gjorde sig ett namn med eller satte dem själva på världskartan som spelutvecklare.

Medlem

@anon_319742: 1 av 3 du nämnde förknippas med MP spel. Då har man inte gjort sig ett namn för MP spel. Sen släppte de även Dragon Age och Mass Effect serierna, även dem primära SP spel.

Du är lite ute och reser i ditt påstående.

Edit: Tillägg, att kräva pengar för ett demo är bortom korkat.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Så de har gått från att ge ut gratis demoversioner (se ett exempel), till att kräva en betalning för demoversionerna? Sämst. Så jäkla sämst!

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Fick man med Mass Effect: Andromeda också, just saying..

Dels så blev det ett okej spel till slut, dels utvecklades det av en annan studio, just sayin'...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

@veckans: 1 av 3 du nämnde förknippas med MP spel. Då har man inte gjort sig ett namn för MP spel. Sen släppte de även Dragon Age och Mass Effect serierna, även dem primära SP spel.

Du är lite ute och reser i ditt påstående.

Edit: Tillägg, att kräva pengar för ett demo är bortom korkat.

Fast det är ju knappast Mass Effect och Dragon Age BioWare gjorde sig ett namn med, de var redan ett respekterat namn i branschen sedan länge när de skapade den.

Medlem

Tror snarare att det var Baldur´s Gate 1-2 och Neverwinter Nights som nämndes ovan. Av de spelen är det främst NWN som är förknippat med MP, BG 1 och 2 är betydligt mer fokuserat kring SP och det var framför allt första spelet som gjorde Bioware till en av de bästa RPG utvecklarna då, Bioware idag är däremot inte längre samma utvecklare.

Medlem

@anon_319742: För oss gamlingar, ja. För nästa generation gjorde de sig ett namn med de senare nämnda. Poäng kvarstår, 5 spelserier nämnda, 1 känt som ett bra MP spel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Och vad har det med saken att göra?
Bara för att man släpper en origins-trial betyder det inte att spelet är bra - vilket var min poäng.
För det var inte ME:A när det släpptes.
Och även om det inte är så katastrofdåligt som utmålas(inte spelat mer än 20minuter, så kan inte uttala mig, men jag tror säkert att det är ett "okej" spel), så varför är det okej att hålla på och släppa ofärdiga produkter (bortsett från Early Access, vilket för all del gärna fick få en mer undanskymd del i dagens spelklimat i min mening) för fullpris? Bara för att man reparerar viss del av skadan är det ju inte okej.
Köper jag spelet för fullpris när det släpps och jag inte kan spela det förrän ett halvår senare kunde jag ju antagligen fått det väldigt mycket billigare.

Och om din chef ber dig utföra en uppgift, och du tar hjälp av en kollega, som fuckar upp det, så kanske du skulle hjälpa din kollega alternativt tacka för hjälpen och säga att hen nu kan gå och göra något annat, och så får du reparera den skada som är gjord. För när chefen kommer och ska följa upp på hur det går, och du har gjort ett dåligt arbete, så är ursäkten "det var inte jag, det var hen" speciellt gångbar. Om BioWare sätter sitt namn på en produkt får de stå för kvalitén, inte bara när den är ypperlig, vilket oftast varit fallet, utan även när den är undermålig, vilket varit mer så som det varit de senaste åren, i mina ögon.

Det var en direkt kontring till ditt argument, som nu verkar spåra iväg till något helt annat. Jag skrev aldrig att det betyder att spelet kommer bli bra.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nice, låter bra. Börjar faktiskt bli lite hyped nu faktiskt, speciellt då de snackat lite mer om hur SP ska fungera ihop med MP.
Sen, vad jag hört, så kommer de ha beta också som man kan spela, utöver detta demo som kommer den 1 februari.

Medlem

Destiny 2 var ju ett bra spel imho, bara det att det tog slut väldigt fort. Lyckas dom göra nått liknande destiny 2 fast med betydligt mer innehåll kan det nog bli ok.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

@veckans: För oss gamlingar, ja. För nästa generation gjorde de sig ett namn med de senare nämnda. Poäng kvarstår, 5 spelserier nämnda, 1 känt som ett bra MP spel.

3 av 3 spel som gjorde BioWare kända har multiplayerläge. Även ME2/ME3(?) hade något halvtaskigt multiplayerläge vill jag minnas, men de spelen var inte de som etablerade BioWare.
Men ska man blanda in hur pass "bra" spelen är beroende på läge så kan jag passa på att såga Mass Effect serien och Dragon Age. Dessa var de som inledde BioWare's förfall som utvecklare och knappast är vad man tänker på när man ser på hur BioWare var när de var på topp.

Medlem

Gud är stor!

Medlem

Det man är lite rädd för, eller jag i allafall, är dels att man inte kommer kunna spela själv, utan måste ha med sig någon... någon som kanske inte finns. Samt att världen kommer kännas platt - då pga att det springer runt massa härliga spelare och hoppar runt. Alltså att själva inlevelsen beter sig som en glapp glödlampa. På. Av. På. Av. Vilket jag tycker många av dessa coopmulti-spelen är. Eller som jag upplever det. Då ska tilläggas att jag gillar rollspel (TW, ME, DA osv).

Men man vill ju så gärna att detta skulle varit ett SP med en till synes otroligt fin värld, och med en stor möjlighet till en lika fin berättelse!

Ska bli spännande och se om dom utmärker sig, eller om det blir likt de senaste coopmulti-spelen (Destiny).


signatur

Niet.

Medlem

@anon_319742: Du missar poängen. Att ha MP läge != vara känt för att vara ett MP spel. BG 1 och 2 var primärt SP.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar