Sista hemligheten i Doom 2 är upptäckt

Robot
Sista hemligheten i Doom 2 är upptäckt

Allt som krävdes var en liten knuff i rätt riktning.

#doom-2, #id-software, #john-romero, #doom


Medlem

Wow! Helt otroligt!

Medlem

Känns som att detta är en hemlighet som någon förmodligen har aktiverat av misstag under alla dessa år. Men att personerna inte är aktiva inom communityn.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Känns som att detta är en hemlighet som någon förmodligen har aktiverat av misstag under alla dessa år. Men att personerna inte är aktiva inom communityn.

Nä tvivlar på det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Maysay: yes troligen! Internet är ju inte så nytt, många som spelade långt innan de skaffade internet


signatur

R.I.P The_maxx

KoP
Medlem
Skrivet av Maysay:

Känns som att detta är en hemlighet som någon förmodligen har aktiverat av misstag under alla dessa år. Men att personerna inte är aktiva inom communityn.

Fast upptäcker man något och väljer att hålla det för sig själv så förblir det oupptäckt. Lite som att någon slår ett rekord utan att det dokumenteras, dvs då har det inte hänt.

Medlem

Waah!!!!!! Då var det ingen glitch man stötte på när man var yngre! 😱


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av MrSandman:

Waah!!!!!! Då var det ingen glitch man stötte på när man var yngre! 😱

Allvarligt?

Medlem

Det här känns som en grej som många måste ha lyckats göra under Doom 2 storhetstid, men att de flesta inte ens tänkt på att det var en stor grej andra inte visste om.

Medlem

1:55 - Börjar
3:05 - Secret klar

Medlem
Skrivet av MrSandman:

Waah!!!!!! Då var det ingen glitch man stötte på när man var yngre! 😱

När man spelade förr så fanns det väl ingen möjlighet att spela in det?

Medlem
Skrivet av Exxo:

När man spelade förr så fanns det väl ingen möjlighet att spela in det?

Jag kan ha fel, men jag tror Doom var det spel som introducerade "DEMO" funktionen?
Tror det var Doom som var först, det fanns bland annat i Starsiege Tribes med


signatur

Nämen!

eld
Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag kan ha fel, men jag tror Doom var det spel som introducerade "DEMO" funktionen?
Tror det var Doom som var först, det fanns bland annat i Starsiege Tribes med

En av de första sakerna man ser i doom medans man trycker sig genom menyn är just en inspelad demo i bakgrunden

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag kan ha fel, men jag tror Doom var det spel som introducerade "DEMO" funktionen?
Tror det var Doom som var först, det fanns bland annat i Starsiege Tribes med

Stämmer bra det.
OT:
Vill man återuppleva gamla tribes matcher finns det en del här http://files.powdahound.com/gaming/tribes-1/demos

Medlem

Lirar igenom Doom och Doom 2 nu. Har inte tänkt på hur mycket mer utmanande tvåan är jämfört med ettan. Ettan är mycket mer generös med ammo.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Lirar igenom Doom och Doom 2 nu. Har inte tänkt på hur mycket mer utmanande tvåan är jämfört med ettan. Ettan är mycket mer generös med ammo.

Håller med! Men upplever du samma sak som jag att Doom 2 är roligare och bättre på nästan alla aspekter, trots det är mer utmanande?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Håller med! Men upplever du samma sak som jag att Doom 2 är roligare och bättre på nästan alla aspekter, trots det är mer utmanande?

Man måste vara mer taktisk och använda rätt vapen vid rätt situation för att inte stå där med bara knytnävarna. Utmanande men kul (speciellt med Brutal Doom som skruvar upp utmaningen ytterligare)

1
Skriv svar