FZ:s tidskapsel! Hur tror vi att spelbranschen ser ut om fem år?

Medlem

Man kommer inte kunna spela ett enda spel, alltså inte ens få igång det, om man inte är uppkopplad mot internet.

Och staten kommer *inte* att subventionera internet för folk som bor i stugor där de inte riktigt kan få internet.

Medlem

Dice fortaätter att släppa tråkiga Battlefield spel och vi som gillar moderna vapen i FPS spel sitter fortfarande och spelar BF4. Mobiltelefonerna blir så kraftfulla att dem överträffar konsollerna och allt spelande sker vi streaming från mobil till en större skärm. Kontroll eller mus och tangentbord kan användas.

Medlem
Skrivet av delli:

Star Citizen har släppt lite nya skepp och låtit spelarna ta del av en ny beta, även uppdaterat sin releasedate till 2040

Jag tror de släppt spelet, som floppat pga dålig optimering, och som sakta kommer ha börjat dö ut om 5 år

Avstängd

Nvidias senaste konsumentgrafikkort släpps med en prislapp på 43 000:-

Medlem

Ron Gilbert har äntligen fått köpa licensen till Monkey Island och gör ett riktigt magnus opus som smälter en hel generations äventyrshjärtan


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Bäst för alla jävlar i framtiden att fluid dynamics har blivit standard i spel. Hydrophobia hade ju liknande teknologi för att simulera vatten redan 2010, så varför inte använda det i en större skala?


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Moderator | Testpilot

Riot Games sitter efter 10 år fortfarande med ett spel. De har länge pratat om att göra sig rätt för S:et i "Games". Jag tror de kommer ha hunnit visa något från deras nya spel. Svårt att säga vad det skulle kunna vara (många hoppas på MMO) men jag hoppas på ett RPG spel av något slag.

Jag gör också en gissning om att League of Legends som spel och e-sport kommer få problem att hålla kvar med spelare och tittare men att de kommer lyckas göra en comeback på något sätt. De har lite problem med budget och annat det här året då de varit dåliga på att ta hand om ekonomin tidigare år (därav min gissning).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

EA har köpt Warhorse och lanserar Kingdom Come: Resurgence. Henry kan utrustas med nya skins(mot en liten slant såklart) och Schnapps heter numera sarsaparill för att spelet ska klara en lägre PEGI-märkning.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Apple har börjat göra speltelefoner som är den nya grejen.

Medlem

mobil-VR och AR i mobilen har tagit spelvärlden med storm.

Half life 3 floppade...

Testpilot

Nintendo släpper ett Zelda spel till mobil (feg gissning?).

Medlem

* Tesla har köpt NVIDIA.
* DOTA 3 har släppts.

KoP
Medlem

5 år är ju ingenting, så det kommer se ut ungefär som idag. Hade varit intressantare om ni hade efterfrågat hur det ser ut om 25 år.

Medlem

Vi borde ha fått ett nytt Battlefield som utspelar sig i Vietnam

Medlem

Global Warming Simulator 2023 har släppts och fått 3/5 i betyg av FZ

Medlem

Det var fortfarande bättre förr...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vi sitter drömmande och suktar efter TES VI som är tjugotre månader från lansering.

12
Skriv svar