Recension – Marvel's Spider-Man

Robot
Recension – Marvel's Spider-Man

Fångar svingandet, striderna och själen hos Spindelmannen.

#insomniac-games, #marvels-spider-man, #playstation-4, #spider-man


Medlem

"Stridera" - har en värmlänning skrivit rubriken?

Medlem

Ser fram emot fredag. Ska bli riktigt kul:)

Strålande. Har alltid älskat "Spidey".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Härligt! Generellt sett verkar det som att spelföretagen gör bättre spel av filmer än vad filmföretagen gör film av spel!

Avstängd

Oj oj, nu ser jag fram emot detta ännu mer!

Kanske för tidigt att snacka om det, men kommer det en uppföljare tro?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Att vara ledig på fredag blev just helt underbart. Blir att tälta vid brevlådan

Avstängd
Skrivet av Petrik:

Att vara ledig på fredag blev just helt underbart. Blir att tälta vid brevlådan

En annan börjar spela det 00 natten till fredag, blir att sova mycket på torsdag


signatur

PS5 och inget annat.

KoP
Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Härligt! Generellt sett verkar det som att spelföretagen gör bättre spel av filmer än vad filmföretagen gör film av spel!

Nja. Historiskt sett finns det mååånga bottennapp då film blivit spel. Lite rent spontant kommer jag att tänka på när filmen Cliffhanger blev spel. Vilket skräp. :'D

Medlem

Förköpt, pre-load imorgon verkar det som. Verkar lovande detta spelet


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av KoP:

Nja. Historiskt sett finns det mååånga bottennapp då film blivit spel. Lite rent spontant kommer jag att tänka på när filmen Cliffhanger blev spel. Vilket skräp. :'D

Får inte glömma E.T till Atari, världens sämsta spel någonsin.

Medlem

Schysst! Får bli att önska sig i julklapp av brorsan så fortsätter man beta av backloggen, om man kan hålla sig vill säga


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Man är ju bara så himla tacksam att Sony inte tvingade Insomniac att göra ett "Spider-man: Homecoming"-spel. Nu äger ju Sony rättigheterna till Spidey, Fox till resten av mutanterna i Marvel och Disney - ve och fasa - resten av Marvel... (Vet iofs inte riktigt hur rättigheterna till spel ser ut.)

...och tyvärr, blir nog inte mycket av AAA-Marvel, för Disney gillar mobilspel. Se bara hur de tog död på i stort sett allt vad Star Wars heter på spelmarknaden. 1313, we'll never forget!

Medlem

En fråga: finns möjligheten att (som i tex God of War) välja läge mellan 4k/30fps och 1080/högre fps? Viktig fråga innan köp!

Moderator | Testpilot
Skrivet av mondo:

En fråga: finns möjligheten att (som i tex God of War) välja läge mellan 4k/30fps och 1080/högre fps? Viktig fråga innan köp!

Finns inget läge där du kan få högre FPS tyvärr.

EDIT: Bör inte finnas iallafall. Bryan Intihar snackade om i en intervju att det kommer vara låst till 30 i alla lägen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Får inte glömma E.T till Atari, världens sämsta spel någonsin.

Sant sant. Fast världens sämsta spel skulle jag nog inte kalla det. Det har nog mera blivit någon hype över att kalla det för världens sämsta spel när det absolut finns sämre grejer där ute.

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns inget läge där du kan få högre FPS tyvärr.

EDIT: Bör inte finnas iallafall. Bryan Intihar snackade om i en intervju att det kommer vara låst till 30 i alla lägen.

Exakt så kan jag bekräfta. Insomniac har prioriterat så. 30 fps här är inget som störde mig, men andra är ju mer känsliga – det hajar jag!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här blir bra! Är lite rädd att staden inte känns stad utan mer kuliss man klänger tunt i. Men den oron har lagt sig. Pepp!

Medlem

Har alltid "vetat" att det blir ett bra spel - men - är det så mycket annorlundare än vad vi redan har sett ett dusin tals gånger (förutom att man är Spiderman som svinger runt met nät och sånt)?

Avstängd

Största minuset bör väl vara att det inte är till PC.

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Största minuset bör väl vara att det inte är till PC.

Det bör inte vara ett kriterium att bedöma avseende spelet och spelutvecklarna - det är en fråga/kritik mot Microsoft, Sony m fl som står för hårdvaran. Sen vill jag också kunna spela det här på PC, men ibland får man stå för sitt val när det gäller spelmaskin/-konsol!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Efter all hype var man lite halvt orolig att det skulle falla på mållinjen, men efter den här recensionen är den oron som bortblåst.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Va fint, då blir det nog ett köp ändå!

Mycket trevligt att dom hade sånt förtroende på spelet att Recensionen för ovanlighetens skull ( nuförtiden ) kommer ut före spelet!

Bra Recension!


signatur

Nämen!

Skrivet av KoP:

Nja. Historiskt sett finns det mååånga bottennapp då film blivit spel. Lite rent spontant kommer jag att tänka på när filmen Cliffhanger blev spel. Vilket skräp. :'D

Jo, det finns mycket skräp där också. Men om ett spel suger så får man ju ändå spela, interagera, om en film suger, då sitter man där Som Tomb Raider rullen nu senast, den va 75% samma storyline som spelet, vars story va sådär, men man fick ju spela spelet också. Men filmen va bara 1,5h tristess.

Avstängd
Skrivet av Roten:

Det bör inte vara ett kriterium att bedöma avseende spelet och spelutvecklarna - det är en fråga/kritik mot Microsoft, Sony m fl som står för hårdvaran. Sen vill jag också kunna spela det här på PC, men ibland får man stå för sitt val när det gäller spelmaskin/-konsol!

Att inte göra ett spel till den objektivt bästa plattformen är definitivt ett stort minus. Att det är vinstintressen som styr är bara negativt för oss spelare. Men det är ju inget nytt Är bara trist varje gång ett bra spel släpps exklusivt till ett sämre system.

Med andra ord; Tänk hur bra spelet hade kunnat vara med mer lössläppta tyglar!

Moderator | Testpilot
Skrivet av PrinceToadstool:

Att inte göra ett spel till den objektivt bästa plattformen är definitivt ett stort minus. Att det är vinstintressen som styr är bara negativt för oss spelare. Men det är ju inget nytt Är bara trist varje gång ett bra spel släpps exklusivt till ett sämre system.

Med andra ord; Tänk hur bra spelet hade kunnat vara med mer lössläppta tyglar!

Håller dock med om att man inte ska sätta minus för det. Personligen lägger jag fokus på spelet i säg och inte vilken platform det spelas på. Såvida man inte tar ett konsolspel och måste anpassa det specifikt till mobiler för då får platforms-snacket ett större fokus.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

46,225 GB är det i alla fall på. Mitt började ladda ner i natt, den har laddat ca 15 GB på några timmar så går otroligt segt. Men har ingen brådska då det inte går att spela förrän i morgon natt.

Detta som är bra med PS-store, att man kan ladda ner spelet i förväg.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Meh, vadå exklusivt till PS4? Suck.

Medlem

Man får inte glömma bort att Insomniac blev kontrakterade att göra detta spel åt Sony. Och jag tror att det var ett bra beslut. Att inte utveckla internt.

Medlem

Det här har sannerligen varit Sonys år måste jag säga. De har nu fått ut enormt mkt välgjorda exklusiva titlar.
Kan inte bli mkt bättre som konsolägare än så här.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar