Henry Cavill var förstahandsvalet för Geralt i Netflix-serien

Robot
Henry Cavill var förstahandsvalet för Geralt i Netflix-serien
Medlem

Jag är en av de personerna som tycker att det var ett dåligt val.
Men det var ett taktiskt drag av Lauren att välja en Någorlunda high profile skådespelare istället för någon okänd skådespelare som "looks and feels the part".
Alla vill ju såklart att en skapelse ska bli bra.
Men i slutändan handlar det alltid om revenue.
Cash baby.
Folk kommer tänka, "oj han är ju en Big screen skådespelare, det här måste vara bra"
Kommer locka folk att subba till Netflix för att kunna kolla.

Undrar om dom kommer göra en reverse dc comics och fixa så att hans skägg är CGI.
He he he he


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Testpilot

Jag är av åsikten att om man nu är skapligt känd skådis så kan man inte vara helt usel (finns undantag såklart men oftast stämmer detta)
Finns många exempel på skådisar man underskattat då de levererat nåt nytt grymt bra.
Motsatsen är mer ovanlig enligt mig.

Tex. För egen del har Gillian Andersson stigit högt i aktning efter jag kollat flera säsonger av The Fall.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag var inte helt nöjd med valet när jag hörde att han var bekräftad. Är väl fortfarande inte övertygad. Men det betyder ju bara att han kan motbevisa mig. Då jag inte läst böckerna så vet jag inte hur böckernas skildring av Geralt är. Den kanske inte alls är som Geralt i spelen och framförallt kanske inte som JAG spelade Geralt i Witcher 3.

På det blir det även regissörens och Henrys tolkning av karaktären. Det kan bli så fel, men det kan också bli väldigt rätt. Försiktig med förväntningar. Men att ha entusiastiska skådisar skadar nog aldrig.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Avstängd

Kommer han låta som Geralt med? Den här mörka whisky-rösten? Annars blir det dåligt!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hoppas att han duktig på att göra kullerbyttor.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Har faktiskt väldigt svårt att se Cavill som Geralt. Jag har spelat igenom spelet fler gånger än jag är bekvämt med att komma ihåg, men har inte läst böckerna. Både hans fysiska byggnad och röst är i rak motsats till hur jag ser på karaktären.

Men ... det kan också bli bra. Det återstår att se.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Kurwa mach! Han kan nog klara det. Jag gillar att han redan tagit del utav världen genom böcker och spel.

Hoppas han drar Geralt och The Witcher franchise till bioduken en dag. Det är stora skor att fylla.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Felstavning i första meningen. ”Herny” istället för ”Henry”. 😘

Avstängd

Jag är helt såld på The Tudors där Henry Cavill spelar Charles Brandon. Ok, han är inte världens skarpaste skådespelare när han står vid sidan av Jonathan Rhys Meyers, men Geralt är ju entonig och känslokall så det här kan bli bra!

Medlem

Han var bra i The Tudors... Har inte sätt han i något sedan dess (är inget fan av superhjältar eller guda-filmer). Gissar på att han kommer göra sitt bästa iom att han är entusiastisk över rollen. Är produktionen bra i övrigt så kan det nog funka.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Avstängd

Många kommentarer här som får en att minnas året 2006 då det kom fram att Heath Ledger skulle spela The joker.

Exempel:
https://img.cinemablend.com/cb/f/1/2/4/4/3/f12443e43c82927a69...

Även liknande kommentarer kan läsas från när Ben Affleck skulle axla rollen som Batman.

Vänta och se.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Hoppas att han duktig på att göra kullerbyttor.

Tack, du gjorde precis min kväll!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag är av åsikten att om man nu är skapligt känd skådis så kan man inte vara helt usel (finns undantag såklart men oftast stämmer detta)
Finns många exempel på skådisar man underskattat då de levererat nåt nytt grymt bra.
Motsatsen är mer ovanlig enligt mig.

Tex. För egen del har Gillian Andersson stigit högt i aktning efter jag kollat flera säsonger av The Fall.

Instämmer totalt!


signatur

Niet.

Medlem

Han ser inte ut som Geralt men.....
Vad jag har förstått verkar Henry Cavill vara en skön gamer/nörd som läser fantasy och lirar spel. Såg någon intervju med en anekdot där han dissade att svara en stor regissör som ringde honom för att erbjuda en filmroll för att han satt och gameade
Så jag tror han går in i rollen med ett stort hjärta och vill göra bra ifrån sig. Sedan får vi se om det är tillräckligt bra för att smälta våra ishårda hjärtan.

Medlem

Ska bli kul och se hur combat blir.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Tycker faktiskt inte det är ett så dåligt val till utseende, om man mentalt lägger till smink osv. Men han har ju inte direkt haft roller där han fått bevisa vad han går för som skådis, så det blir intressant om han får visa det här. Inte värt att döma på förhand.

Medlem

Dock klår ingen Maul i utseende som Geralt.

https://goo.gl/images/Tzc43A


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar