Lövet drar till Japan och TGS 2018

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Lövet drar till Japan och TGS 2018

På söndag ska jag, om tyfoner och jordbävningar inte sätter käppar i hjulen, åka till Japan för tre veckors semester. På agendan blir först en dag i Tokyo där jag ska ordna med tågpasset innan jag åker ner till Osaka (som är ganska härjat just nu) och vidare ner till Hiroshima där jag ska åka ut till diverse bildsköna platser, bland annat finfina ön Itsukushima.

Efter några dagar på resande fot ska jag återvända till Tokyo och spendera 2-4 dagar på Tokyo Game Show. Det är en semesterresa men jag har velat gå på TGS sedan tonåren så det blir mest en personlig nördsensation, men jag kommer lägga upp bilder och roliga videoklipp från det intressanta jag ser där.

Om det är något ni verkligen skulle vilja se att jag kikar närmare på där är det bara att hojta så ordnar jag det! Kojima Productions ska bland annat hålla hov den 23 september, ska bli intressant att se vad som visas från Death Stranding där.

Utöver detta ska jag även ägna mig åt diverse andra nördigheter i Tokyo. Dricka en kaffe på Final Fantasy-cafét, köpa en blodröd PS Vita i Akihabara, välsigna min Switch i ett tempel och mycket mer. Ska även försöka mig på en dagsutflykt från Tokyo till Totoro-skogen, ett måste för fans av denna finfina Ghibli-produktion!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Releasehästryttare

Ta kort på re2 montern tack!

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Devan: du kan lita på att jag kommer häcka vid den montern en hel del Will do!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Ambassadör
Xbox

Kul!


signatur

Jump in.

Medlem

Härligt! Ska bli kul att följa!

1
Skriv svar