Valspurt - Miljöpartiet svarar på era frågor om spel och teknik

Robot
Valspurt - Miljöpartiet svarar på era frågor om spel och teknik

Det är dags för miljöpartiet att bli intervjuade.

#miljöpartiet, #valet-2018


lagom flummiga svävande svar. men jag gillar det med. undrar fan om inte fz precis bevisat att vi är alla gamers på olika sätt

edit. nu har ni fått mig kolla på politik 3 timmar av mitt liv...inte illa pinkat


signatur

New life, New hope

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kalle.lindestrom:

lagom flummiga svävande svar. men jag gillar det med. undrar fan om inte fz precis bevisat att vi är alla gamers på olika sätt

edit. nu har ni fått mig kolla på politik 3 timmar av mitt liv...inte illa pinkat

Bara en sån sak!


signatur
Medlem

Förlåt om det blir OT nu, men ville bara flika in.

Skrivet av kalle.lindestrom:

lagom flummiga svävande svar. men jag gillar det med. undrar fan om inte fz precis bevisat att vi är alla gamers på olika sätt

Du är inne och tassar på min filosofi när det gäller både spel och sport: Även om man haft en diskussion med helt olika åsikter/ideologier tidigare så bör man lägga allt åt sidan när det kommer till spel/sport. Där skall alla kunna mötas och ha kul oavsett vem man är eller vad man tycker.

Skrivet av kalle.lindestrom:

edit. nu har ni fått mig kolla på politik 3 timmar av mitt liv...inte illa pinkat

FZ for president!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@kalle.lindestrom: I sanning, Agneta utbrast "oh jisses, vad många fina minnen som finns på den väggen" när hon såg nördväggen i studion, vilket samtliga deltagare i den här intervjuserien gjort på sina egna vis. Oavsett hur mycket man hinner ägna sig åt existerande eller tidigare nördigheter har vi alla någon nördighet att gå igång på, och det är kul att kunna visa den här sidan av politiken också. Det finns eldsjälar i alla partier!

Jag blir genuint genomglad av att läsa det sista där <3


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@conthox: +1 på den. Och FZ for kejsare!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Bra och neutral initiativ till en politiskt samspel mellan spelvärlden och politik.

Inaktiv

Kan inte låta bli att stirra på Mariodockan bakom den intervjuade. Marios läppar får honom att se ut som en specialdesignad Fleshlight.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av anon_98854:

Kan inte låta bli att stirra på Mariodockan bakom den intervjuade. Marios läppar får honom att se ut som en specialdesignad Fleshlight.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Avstängd

Detta kan vara det bästa ni gjort förutom fräcka fredag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Lite för sent för att fundera på sådant här när det är några dagar kvar till valet(såg bara halva videon innan jag kom på att Dice hade en video uppe om BFV) och det pågår debatter till höger och vänster i all media idag och sen BFV betan som är öppen för alla nu. En månad för sent för sådana här videos om jag får tycka till.
Sen undrar jag hur mycket av ett partis budget som prioriterar det som pratades här.
Är det någon eller några % så är det ju ändå inte så att jag väljer att rösta för det som sägs här, det finns viktigare frågor för mig.

Sen är det ju lite som att vi vill äta kakan och gärna en godare kaka men ändå ha det som förut när det gäller lootboxes, och så är det väl lite med allt i livet. Hur många kan gå tillbaka 20 år i tiden när vi inte alls hade den tekniska utvecklingen som vi har idag och hur ser det ut om 20 år då storföretagen får ännu mer att säga till om?

Eller att ett litet företag köps upp av ett större och sen blir det bloatware av det, som med programmet Skype?
Hur går det nu med CCP då de sålde sig själva nu, till slut har vi några få företag som äger allt, hur ser en politiker på sådant?

När jag läste artikeln om virtuella valutor så tänkte jag på om det här med kapitalism och kommunism.
Det glädjer mig att så många är emot kapitalism för virtuella valutor är väl just det... eller?
Gick jag för långt nu då det är så kallad nolltolernas mot utsvävningar?

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Lite för sent för att fundera på sådant här när det är några dagar kvar till valet(såg bara halva videon innan jag kom på att Dice hade en video uppe om BFV) och det pågår debatter till höger och vänster i all media idag och sen BFV betan som är öppen för alla nu. En månad för sent för sådana här videos om jag får tycka till.
Sen undrar jag hur mycket av ett partis budget som prioriterar det som pratades här.
Är det någon eller några % så är det ju ändå inte så att jag väljer att rösta för det som sägs här, det finns viktigare frågor för mig.

Sen är det ju lite som att vi vill äta kakan och gärna en godare kaka men ändå ha det som förut när det gäller lootboxes, och så är det väl lite med allt i livet. Hur många kan gå tillbaka 20 år i tiden när vi inte alls hade den tekniska utvecklingen som vi har idag och hur ser det ut om 20 år då storföretagen får ännu mer att säga till om?

Eller att ett litet företag köps upp av ett större och sen blir det bloatware av det, som med programmet Skype?
Hur går det nu med CCP då de sålde sig själva nu, till slut har vi några få företag som äger allt, hur ser en politiker på sådant?

När jag läste artikeln om virtuella valutor så tänkte jag på om det här med kapitalism och kommunism.
Det glädjer mig att så många är emot kapitalism för virtuella valutor är väl just det... eller?
Gick jag för långt nu då det är så kallad nolltolernas mot utsvävningar?

Vet du hur mycket pengar "några %" av vår statsbudget är? Tot. 939,6 miljarder kronor år 2017. Förstår du då hur mycket pengar några procent är?

Medlem

@Dreijer:
Varje parti, då det intervjuas representanter från varje parti.
Och eftersom det saknas utfrågningar från vissa partier så kanske de inte alls har någon budget för att förhandla eller att fundera på sådana här saker.
0.004 är några jämfört med 0.001.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hajfena:

Lite för sent för att fundera på sådant här när det är några dagar kvar till valet(såg bara halva videon innan jag kom på att Dice hade en video uppe om BFV) och det pågår debatter till höger och vänster i all media idag och sen BFV betan som är öppen för alla nu. En månad för sent för sådana här videos om jag får tycka till.
Sen undrar jag hur mycket av ett partis budget som prioriterar det som pratades här.
Är det någon eller några % så är det ju ändå inte så att jag väljer att rösta för det som sägs här, det finns viktigare frågor för mig.

Sen är det ju lite som att vi vill äta kakan och gärna en godare kaka men ändå ha det som förut när det gäller lootboxes, och så är det väl lite med allt i livet. Hur många kan gå tillbaka 20 år i tiden när vi inte alls hade den tekniska utvecklingen som vi har idag och hur ser det ut om 20 år då storföretagen får ännu mer att säga till om?

Eller att ett litet företag köps upp av ett större och sen blir det bloatware av det, som med programmet Skype?
Hur går det nu med CCP då de sålde sig själva nu, till slut har vi några få företag som äger allt, hur ser en politiker på sådant?

När jag läste artikeln om virtuella valutor så tänkte jag på om det här med kapitalism och kommunism.
Det glädjer mig att så många är emot kapitalism för virtuella valutor är väl just det... eller?
Gick jag för långt nu då det är så kallad nolltolernas mot utsvävningar?

Vår målsättning var att få ut intervjuerna tidigare, då vi började planera för dem redan innan sommaren. Och eftersom valet faktiskt inte är förrän söndag kände vi att det finns relevant material här. Senare idag får du en sammanställning av vad partierna som deltog svarade i de snabba ja/nej-frågorna i början av varje intervju, vilket förhoppningsvis hjälper dem som inte har tid att titta igenom alla intervjuer.


signatur
Avstängd

När kommer socialdemokraterna ut?


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers

[quote postid="3825172" userid="307050" name="breahl"]
När kommer socialdemokraterna ut?

Till lunch, ska rendera ut filen nu.


signatur
1
Skriv svar